Gjest Slått i bakken Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Mannen min hadde en skakk-kjørt økonomi for noen år tilbake. Dette holdt han skjult for meg, men jeg oppdaget det etter hvert. Et par-tre ganger skjedde dette. Hele tidenjugde han, til jeg oppdaget noe nytt. Han holdt blant annet posten min og hans på oppbevaring, uten at jeg visste om det... Vi gjorde en avtale om at jeg skulle ha full innsyn og kontroll på økonomien for at vi i hele tatt skulle kunne fortsette. To barn senere, finner jeg i dag ut at han har gjort det samme igjen. Han vet hvor viktig dette er for meg, og at jeg føler at dette er et enormt svik. Hvordan skal jeg kunne stole på han igjen etter dette??? Tenker på barna... Hvis han juger om så viktige ting (hatt mange muligheter til å si sannheten, men bare anklager meg for å være kontrollfrik...), hva mer juger han om... Uff, jeg vet ikke om jeg klarer å leve slik!! Uten tillit og ærlighet, vet jeg ikke om et ekteskap kan holde... Noen som har erfaringer med at terapi har hjulpet i slike situasjoner?? Hvordan skulle vi i tilfelle kunne leve videre, hvor jeg følte at jeg kan stole på han og ikke være redd for at det skal ligge inkasso-regninger som jeg aldri har hørt om... Hjelp!!!
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg ville uansett forsøkt med terapi. Det er forståelig at det er vanskelig å stole på han når han har løyet før, men jeg synes nå uansett det er litt for lettvint å gi opp uten å ha gitt det en skikkelig sjanse.
Gjest pengegaloppen Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Prøv familieterapi først og se hvordan det går. Økonomi er veldig viktig i et forhold, dvs. en ryddig økonomi hvor man vet hva man har å forholde seg til hver måned og hvor ingen overraskelser plutselig dukker opp i form av inkassokrav o.l. Når krybben er tom bites hestene heter det og det er jammen sant, ingenting skaper gnisninger i et forhold som trang økonomi. Det er slitsomt å være den som må passe på å ikke bruke for mye penger i tilfelle det dukker opp noe uventet fra den andre kanten. Hva slags inkassokrav er det han får, hva har han brukt pengene på, er det noe system i forbruket? Ring en familieterapeut med en gang, og så håper jeg det beste for dere.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Løgnen er et svik. Når det gjelder det økonomiske så be om at du får den hele og fulle kontrollen her. Be om at hans lønn blir satt inn på en konto som kun du disponerer. Lommepenger og annet overfører du til hans konto. På den måten så kan du iallfall vite at de vanlige regningene blir betalt. Det hindrer jo ikke ham f.eks. å få seg et kredittkort, men oppdager du det så vet du hvordan fremtiden vil bli og du kan ta et valg.
Ce'Nedra Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Jeg tror ikke det at han lyver om økonomi nødvendigvis betyr at han lyver om andre ting. Uansett må han love å la deg få styre økonomien heretter og sett opp et ordentlig budsjett. Hva bruker han egentlig penger på? Om han er spillavhengig eller lignende bør han jo få hjelp for dette. Om han rett og slett bare har dårlig økonomisk sans, bør han jo ha lyst til at du ser på økonomien deres. Bare virker som det ligger noe mer bak alt dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå