Gå til innhold

Avstandsforhold som fungerer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julia_*
Skrevet

Kan et avstandsforhold fungere hvis begge er innstilt på det? Jeg har i flere år stresset for å skaffe meg en 'skikkelig utdannelse', og det har vært belastende for samboer også. Nå har jeg endelig funnet noe jeg kan tenke meg å studere, og føler det for første gang passer. Jeg har stortsett vært i forhold/samboer siden jeg var 16-17 år, og aldri bodd alene. Kanskje å prøve det hadde gjort meg mer selvstendig?

Men skolen er et annet sted, og om jeg begynner der kommer vi nok ikke til å se hverandre ca hver andre eller tredje uke. Vi elsker hverandre og han sier jeg ikke skal bekymre meg, heller se mulighetene. Han er av den enkle, stabile sorten som trives i sitt eget selskap.

Hva tror dere, kan dette fungere? Kanskje tilogmed gjøre godt og lære meg noe om meg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det fungerer eller ikke kommer helt anpå dere. Jeg fungerer ikke i avstandsforhold, men er likevel ganske trygg på at forholdet ville overlevd om kjæresten og jeg måtte være fra hverandre en periode nå. Men om han flyttet vekk for å studere i mer enn et semester ville jeg nok blitt med.

Skrevet

For oss fungerte det for noen år, og vi bodde i to forskjellige land da, så det var ikke bare i en annen by ;)

Det var til vi hadde muligheten å flytte sammen og vi har bodd sammen siden (og det har blitt noen år nå og).

Det kan fullt fungere hvis en vil. Vi så hverandre sånn 4-5 ganger i året da, men det ble masse prating på MSN og telefon selvfølgelig. Men vi visste at vi var begge trygge over det vi hadde og at sånn måtte det være for en stund (jeg måtte fullføre en annen utdanning i hjemlandet). Jeg trodde ikke jeg var typen til å gjøre noe sånt (det å få kjæreste som var fra et annet land var allerede ille nok, men å være sammen over avstand og eventuelt flytte ut fra hjemlandet var jo helt utopisk å tenke tidligere), men det gikk helt greit.

Alt går an hvis en bare vil.

Det har jo sine positive sider - for en måned kan du gå rundt i slitne joggebukser og da det er ei uke igjen da skal du ha en diett, trene litt og bli pen og fin :ler:

Skrevet

Det skal sies at jeg har det meste av familie og venner der jeg vurderer å studere. Savner dem masse mens jeg bor her med sambo. Særlig etter at jeg mistet en av foreldrene mine...

Men så er valget om jeg skal savne han istedenfor da. I utgangspunktet er jeg skeptisk til avstandsforhold, etter å ha lest diverse tråder her på KG. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...