Gå til innhold

Shopping i Venezia/Lido Di Jesolo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venezia er vel den byen jeg har vært i hvor det har vært dårligst og dyrest shopping.

Det er mange typiske turistbutikker som selger bl.a. Muranoglass. Men klesbutikkker fant jeg ikke mange, bare noen kjedebutikker og de dyre designerbutikkene selvsagt.

Klesstørrelser i Italia er vel som franske og spanske og det er vel litt mindre enn norske tror jeg.

Jeg pleier alltid å finne ut hvor Zara er i byen jeg skal reise til. Det gir alltid en indikasjon på hvor shoppingen er, men i Venezia fant jeg ingen Zara...

Det er imidlertid en Promod-butikk der og det er etter min mening mye bedre enn Zara.

http://www.promod.co.uk/our-company/shop-locator

Itci er skandinavisk men er i utvikling til andre land, men ikke Italia.

http://www.ichi.biz/shops/

Jeg kom for øvrig hjem fra Venezia i høst uten en eneste ting, bare mange opplevelser. Fantastisk by når man kommer litt bort fra Markusplassen. Anbefaler å ta vannbuss på kanalene eller bare gå og gå for å få sett mest mulig.

God tur!

Min erfaring når det gjelder shopping i Italia generelt er at det enten er veldig billig og dårlig, eller dyrt og lekkert. I den lille landsbyen vi bodde i var det mange skobutikker med nydelige sko, men de kostet stort sett 1200 kr eller mer. I Venezia var det stort sett souvenirer, kunst og luksusmerker. Kjøpte vel egentlig ingenting i Venezia. Var så vidt innom Lido Di Jesolo også. Jeg kan ikke huske å ha sett noen spennende butikker der heller, men jeg husker noen fine sko jeg så i et vindu da *drømme* :) Det er nok bedre muligheter for shopping i Verona og Milano, men Venezia er som gjesten over skriver, en fantastisk by :)

Jeg kjøpte ingenting da jeg var i Venezia. Det var enten turistbutikker med tulleting eller dyre motehus. Jeg ville heller brukt tiden på å utforske byen tror jeg.

Jeg fant generelt lite i Italia, men er enig i at Promod er et bra sted. Litt høyere pris og litt bedre kvalitet enn Zara.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...