The Dark Lady Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har prøvd meg på denne flere ganger, men får den ikke til. Hva gjør jeg feil?? Jeg følger oppskriften, steker den i vannbad, har prøvd 10 minutter over tiden tilogmed. Men den blir som sjokolademousse, og må spises med skje.... Det skal vel være mer som en kake? Jeg smelter smøret og sjokoladen i vannet, kanskje jeg bare skal røre inn mykt smør? Dessuten bruker jeg vanlig saltet smør, men det skal vel ikke påvirke resultatet? http://www.meny.no/meny/meny/oppskrifter/t...article6250.ece
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Prøv med en spiseskje hvetemel i røren, kanskje det hjelper?
:-) anna Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg prøvde meg også på den for noen år siden, med samme reslutat som deg. Det ble liksom ikke kake.
Gjest Eurydike Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg fikk et tips av en kokk en gang om å steke denne kaken på lavere varme (125 g?), og droppe vannbadet. Evt å ha litt kokosmasse i for å få den til å henge bedre sammen. Jeg har smakt kaken, og den er god, men jeg har en annen favorittkake i samme gate som etter min smak er bedre, og enkel å få til: Nigel Slater's Very Good Chocolate Brownies. Det er litt mel i Nigel Slaters kake, og dessuten litt mindre egg og 100 g mindre sjokolade enn i kaken fra River Café, men til gjengjeld inneholder den også 60 g kakao. Ellers er ingredienser og mengdeforhold i de to oppskriftene temmelig like, men de 60 grammene med mel (og kakaoen?) gjør at Nigel Slaters kake får mer substans og blir mer "kakete". Når den er helt romtemperert får den en nydelig konsistens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå