magolia Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har en boks creme fraiche stående i kjøleskapet og trenger tips til noe jeg kan lage av den? Noen?
Nemesis Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Hei! Rekner ikke med at du blir helt kvitt creme fraichen med denne oppskriften, men det kan jo være spennende å prøve Vi bruker blant annet creme fraiche til å smøre på baguetter som er delt i to. Steiker smårettbacon og strør det over. Til slutt tar jeg en ostesnei oppå og inn i ovnen. Kan også ha litt paprika på. Det smaker faktisk ganske godt og kan være litt fredagskos
Gjest Eurydike Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg laget denne risottoen som tilbehør til stekt kylling til middag i dag - kan anbefales. Ellers bruker jeg crème fraîche i feks bondeomelett med bacon og/eller grønnsaker. Og en skje eller to gjør seg i hjemmelagde kremede supper og gryter. Crème fraîche holder en god stund etter at boksen er åpnet, så det er ikke noen grunn til å bruke alt på en gang.
Gjest Rosin Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Du kan f.eks. lage en mild kyllinggryte. Stek kyllingfilet i biter, litt squash og gulrøtter. Lag en saus av crème fraîche og buljong (den typen du måtte ha i skapet). Jeg syns det blir best når sausen er rimelig flytende, men dosér slik som passer deg best. Skjær gjerne opp noen tomater for å få litt farge og mer smak på sausen. Krydre slik du vil. Server med ris.
Gjest Pupsilure Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Jeg pleier å lage en wok av kyllingfilet i biter, paprika i strimler, løk, hvitløk og masse champinjong. Tar creme fraiche og buljong i etterhvert, og lar det småkoke litt. Serverer tagliatelle til. Utrolig godt!!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Bland en boks mango chutney og creme fraiche, visp med visp til den blir litt fluffy! Stek med kylling i ovn til gjennomstekt. server med ris, salat, brød...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå