Gå til innhold

Jeg har en boks creme fraiche

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en boks creme fraiche stående i kjøleskapet og trenger tips til noe jeg kan lage av den?

Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Rekner ikke med at du blir helt kvitt creme fraichen med denne oppskriften, men det kan jo være spennende å prøve :)

Vi bruker blant annet creme fraiche til å smøre på baguetter som er delt i to. Steiker smårettbacon og strør det over. Til slutt tar jeg en ostesnei oppå og inn i ovnen. Kan også ha litt paprika på. Det smaker faktisk ganske godt og kan være litt fredagskos :)

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg laget denne risottoen som tilbehør til stekt kylling til middag i dag - kan anbefales. :)

Ellers bruker jeg crème fraîche i feks bondeomelett med bacon og/eller grønnsaker. Og en skje eller to gjør seg i hjemmelagde kremede supper og gryter.

Crème fraîche holder en god stund etter at boksen er åpnet, så det er ikke noen grunn til å bruke alt på en gang.

Skrevet

Du kan f.eks. lage en mild kyllinggryte. Stek kyllingfilet i biter, litt squash og gulrøtter. Lag en saus av crème fraîche og buljong (den typen du måtte ha i skapet). Jeg syns det blir best når sausen er rimelig flytende, men dosér slik som passer deg best. Skjær gjerne opp noen tomater for å få litt farge og mer smak på sausen. Krydre slik du vil. Server med ris.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg pleier å lage en wok av kyllingfilet i biter, paprika i strimler, løk, hvitløk og masse champinjong. Tar creme fraiche og buljong i etterhvert, og lar det småkoke litt. Serverer tagliatelle til. Utrolig godt!!

Gjest Gjest
Skrevet

Bland en boks mango chutney og creme fraiche, visp med visp til den blir litt fluffy!

Stek med kylling i ovn til gjennomstekt.

server med ris, salat, brød...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...