Gjest Elize Skrevet 25. februar 2008 #21 Skrevet 25. februar 2008 Jeg tok meg en jobb ved siden av studiene, og satte pengene direkte inn der hver måned. Det gikk overraskende greit, når jeg ikke var vant til å få disse pengene hver måned tidligere. Vi er i mål med sparingen, og det er deilig. Så flott at dere er i mål med sparing Jeg jobber allerede så mye at jeg ikke klarer en ekstra jobb selv om det hadde vært flott å fått spart litt ekstra til bryllupet.
Gjest Elize Skrevet 25. februar 2008 #22 Skrevet 25. februar 2008 Vi sparer 10 000 i mnd. Men har vært studenter en del år - og har begge just begynt å jobbe... Har spart 50 000. Er fornøyd med det, men det er forferdelig trangt... Men, vet ikke helt hvordan det skal gå fremover - har altfor mye utgift med bil osv... Ja bil er en kjempestor utgift, alltid noe som skal fikses. 50 000kr er jo kjempe bra.
Gjest Elize Skrevet 25. februar 2008 #23 Skrevet 25. februar 2008 Vi kommer til å spare en del av feriepengene våre, da er vi nesten halvveis. I tillegg har jeg tatt meg en ekstrajobb hvor jeg tjener rundt to tusen pr mnd, dette går rett inn på brylluppskonto. Så sparer vi det vi kan ved siden av. Vi kommer også til å gjøre som mange andre her og spre utgiftene utover. Jeg er dessuten "spareekspert" og finner alltid måter å få ting billigere på. Vi skal ha ganske stort bryllup, men jeg tror vi klarer å holde budsjettet moderat. Vi er flinke til å spare, så jeg tror ikke vi får noe problem Vi er ikke så veldig flinke til å spare, men prøver så godt vi kan. Jeg skal allerede begynne å handle inn litt ting til bryllupet. Skal handle inn til invitasjonene, men kan ikke lage de enda. Kan ikke bestille kirke før i juni.
Gjest Elize Skrevet 25. februar 2008 #24 Skrevet 25. februar 2008 Må innrømme at vi ikke har startet med å spare enda, men vi kommer til å handle inn ting litt etter litt (har allerede begynt) slik at det ikke nødvendigvis merkes like godt på dagsøkonomien. Alt av utstyr, alkohol og ting vi kan kjøpe i fram til neste sommer antar jeg at vi kommer til å betale fra den vanlige kontoen, noen hundrelapper her og der hver måned i 15 måneder merkes ikke noe særlig, men det blir jo fort endel tusen om man skal kjøpe alt samlet. Om etpar måneder så går de månedlige utgiftene våre ned med rundt 3000 kr så da vil disse pengene bli satt inn på bryllupskonto fram mot bryllupet, i tillegg så må vi nok til å sette av etpar tusen til hver måned. I tillegg så ønsker begge foreldrepar å bidra med noe, og samlet så bør det dekke det vi har av utgifter til bryllupet og muligens også bryllupsreise (men den koster ikke så mye, kun to netter på hotell i fjellet, resten av tiden skal vi bo i telt) Så heldig dere er som har funnet en bryllupsreise som er så billig og som passer så godt for dere. Vi blir nok å ha en litt dyrere bryllupsreise, blir nok syden eller noe sånt.
Concertina Skrevet 25. februar 2008 #25 Skrevet 25. februar 2008 Så heldig dere er som har funnet en bryllupsreise som er så billig og som passer så godt for dere. Vi blir nok å ha en litt dyrere bryllupsreise, blir nok syden eller noe sånt. Vi sparer endel på det ja, blir veldig mye billigere, men jeg for min del kan ikke tenke meg noe mer romantisk enn å våkne opp midt på fjellet bare oss to! :rødme: Dog har vi vurdert å dra til Italia, men hvis ting klaffer slik vi håper så har vi ikke mulighet til å dra på så lang tur, så da passer fjellheimen i 4-5 dager perfekt
Possibly Skrevet 25. februar 2008 #26 Skrevet 25. februar 2008 Vi har nok oppsparte penger fra før til at vi ikke trenger å spare spesielt til bryllupet nå. Dessuten blir ikke bryllupet vårt av de dyreste heller, selv om det sikkert kommer til å gå mer penger enn man tror.
DDuck Skrevet 25. februar 2008 #27 Skrevet 25. februar 2008 Jeg sliter også med sparingen, men har begynt med litt utgifter allerede nå, slik at det ikke skal bli så mye på en gang når vi plutselig står der Er også en jævel på å finne billige løsninger og har vært veldig heldig med at alkoholen blir betalt av min mor, maten av brudgommens far. gratis kokk og kansje gratis fotograf
marsy Skrevet 25. februar 2008 #28 Skrevet 25. februar 2008 (endret) For oss ble det slik: Feriepenger/skattepenger fra året før gikk til å betale depositum, kjøpe kjole og flybilletter (giftet oss i utlandet). Det meste av småutgifter ble fordelt utover året. Vi var også flinke til å finne gode priser på f.eks. sko, tiara, pynt osv. Og kontaktet alltid flere leverandører, for å finne de som kunne gi oss best tilbud. Dermed ble det kanskje brukt 500-1000kr per måned. Vi betalte også depositum på kake, blomster osv. underveis i løpet av året, slik at utgiftene ble spredt. Fikk penger fra foreldre noen måneder før bryllupet. Ba også om å få årets feriepenger tidlig utbetalt (giftet oss i april), siden sluttregningen måtte betales 1 mnd før bryllupet. Ellers kan det legges til at vi førte budsjett og regnskap, og generelt sett var prisbevisste. Bare på blomster sparte vi mange tusen på å lete etter den beste blomsterdekoratøren for oss Endret 25. februar 2008 av marsy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå