Gå til innhold

Sparing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarte dere egentlig å spare til bryllupet? Vi sliter veldig med å kare å spare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på denne. Kommet opp i 5000 nå, og blir ikke stor bryllupet av det gitt..

Skrevet
Slenger meg på denne. Kommet opp i 5000 nå, og blir ikke stor bryllupet av det gitt..

Er jo hele tiden andre uforutsette utgifter. Når er bryllupet?

Skrevet
Er jo hele tiden andre uforutsette utgifter. Når er bryllupet?

Det er akkurat det desverre. Men vi må vel bare bestemme oss å leve trangt ei stund. Vi har ikke satt dato enda, samboer syns det blir så langt fram i tid. Men blir nok mai/juni/august 2009.

Skrevet

Vi setter av en viss sum hver måned + at vi har satt av alt vi har kunnet avse av feriepenger og halv-skatt-på-desember-lønninga!!!!

Heldigvis kommer årets ferielønning før bryllupet vårt!!!!!!!

Skrevet

Vi setter unna noen tusen hver gang vi får lønn på egen konto. I tillegg har vi begynt å kjøpe inn ting som vi kan kjøpe i god tid - som brudekjole, papirer til invitasjoner, bordkort etc. Vi har satt unna det vi har fått ekstra i lønn etter overtid etc, og har faktisk spart mer enn vi har budsjettert med at vi trenger allerede. Det er jo ikke noe hokus pokus, men for oss hjelper det i hvertfall å trekke pengene fra konto før vi i det hele tatt "ser" at vi har dem:)

Skrevet
Vi setter av en viss sum hver måned + at vi har satt av alt vi har kunnet avse av feriepenger og halv-skatt-på-desember-lønninga!!!!

Heldigvis kommer årets ferielønning før bryllupet vårt!!!!!!!

Vi har hatt masse utgifter i det siste, så sparekassa inneholder ikke mer enn 10000kr. Men så går det jo endel penger til sydenturen vår. Vi setter også av en fast sum i måneden.

Hvor mye setter dere av i måneden?

Skrevet

er ikke lett å spare! vi sparer pernger og så blir vi nødt til å ta av dette til uforutsette utgifter. Vi har spart opp 20 000 og så må vi bruke alt av feriepenger, skattepenger (hvis vi får noe heehe).resten vet vi ikke hvor vi skal få fra, men foreldre spytter i litt så blir det vel å ta opp lån hvis det blir nødvendig. skal prøve å jobbe litt ekstra i sommer. Ellers har vi en kjempestor sparebøsse som vi putter kontanter på flere ganger i uken. hvis jeg har en 200 lapp i lommeboka , går den rett oppi osv. Regner med det har blitt noen tusen etter hvert.

Skrevet

Vi sparer i utgangspunktet 3000 i mnd - noen ganger mer, andre ganger mindre. Alt avhengig av hvordan hverdagen går... Fikk satt av 30000 fra fjorårets feriekasse - er fornøyd med det.

I tillegg handler vi litt nå og da - av det vi har mulighet til.

Vi skal ha fri bar - og har spart utrolig mye på å kjøpe varer på taxfree. Be folk dere kjenner handle for dere hvis dem vil / har mulighet.

Ta f.eks vodka - 0,7l på polet koster i overkant av 300 kr. Samme flaska i Sverige koster i overkant av SEK200, mens en liter på taxfree koster 110 kr!!!!!! Utrolig....

Vi har så langt 4 litersflasker - og har dermed spart omtrent 800 kr....

Skrevet

Sparing??? hehe... De ligge ikkje i mine gena... Men he betalt inn extra skatt i 2007, så alle skattepenga, feriepenga osv går nok til bryllup... :)

Skrevet

Vi satser på et "ikke så veldig dyrt" bryllup, men sparer ved å ha billig ferie i år, og setter av penger hver mnd. Også har vi jo en del penger på "krisekontoen" vi kan ta av. Har ikke helt skrevet budsjett ennå, så det burde vi kanskje få gjort.

Skrevet
Det er akkurat det desverre. Men vi må vel bare bestemme oss å leve trangt ei stund. Vi har ikke satt dato enda, samboer syns det blir så langt fram i tid. Men blir nok mai/juni/august 2009.

Vi har egentlig levd trandt hele tiden siden jeg er lærling. Så det er tungt å spare, siden vi må leve enda trangere nå. Men det skal gå.

Skrevet
Vi setter unna noen tusen hver gang vi får lønn på egen konto. I tillegg har vi begynt å kjøpe inn ting som vi kan kjøpe i god tid - som brudekjole, papirer til invitasjoner, bordkort etc. Vi har satt unna det vi har fått ekstra i lønn etter overtid etc, og har faktisk spart mer enn vi har budsjettert med at vi trenger allerede. Det er jo ikke noe hokus pokus, men for oss hjelper det i hvertfall å trekke pengene fra konto før vi i det hele tatt "ser" at vi har dem:)

Det er veldig lurt å ha fasttrekk fra lønnskontoen og det har vi ordnet. Men det er stadig vekk at vi må hente penger til uforutsette utgifter :tristbla:

Skrevet
Vi satser på et "ikke så veldig dyrt" bryllup, men sparer ved å ha billig ferie i år, og setter av penger hver mnd. Også har vi jo en del penger på "krisekontoen" vi kan ta av. Har ikke helt skrevet budsjett ennå, så det burde vi kanskje få gjort.

Vi satser også på eet billig bryllup. Men det må alikevel spares en god del :tristbla: Men når dagen kommer og alt er i boks da er vi alle så fornøyde og glade :)

Skrevet

En viktig ting er jo å ikke budsjettere for større bryllup enn man egentlig har råd til. Det er mye man kan ordne selv om gidder, og da blir det ofte litt billigere. Det viktigste må jo være at man blir gift. ;)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg tok meg en jobb ved siden av studiene, og satte pengene direkte inn der hver måned. Det gikk overraskende greit, når jeg ikke var vant til å få disse pengene hver måned tidligere. Vi er i mål med sparingen, og det er deilig.

Gjest brud 08
Skrevet

Vi sparer 10 000 i mnd. Men har vært studenter en del år - og har begge just begynt å jobbe... Har spart 50 000. Er fornøyd med det, men det er forferdelig trangt...

Men, vet ikke helt hvordan det skal gå fremover - har altfor mye utgift med bil osv...

Skrevet

Vi kommer til å spare en del av feriepengene våre, da er vi nesten halvveis. I tillegg har jeg tatt meg en ekstrajobb hvor jeg tjener rundt to tusen pr mnd, dette går rett inn på brylluppskonto. Så sparer vi det vi kan ved siden av.

Vi kommer også til å gjøre som mange andre her og spre utgiftene utover. Jeg er dessuten "spareekspert" og finner alltid måter å få ting billigere på. Vi skal ha ganske stort bryllup, men jeg tror vi klarer å holde budsjettet moderat.

Vi er flinke til å spare, så jeg tror ikke vi får noe problem :)

Skrevet (endret)

Må innrømme at vi ikke har startet med å spare enda, men vi kommer til å handle inn ting litt etter litt (har allerede begynt) slik at det ikke nødvendigvis merkes like godt på dagsøkonomien. Alt av utstyr, alkohol og ting vi kan kjøpe i fram til neste sommer antar jeg at vi kommer til å betale fra den vanlige kontoen, noen hundrelapper her og der hver måned i 15 måneder merkes ikke noe særlig, men det blir jo fort endel tusen om man skal kjøpe alt samlet. Om etpar måneder så går de månedlige utgiftene våre ned med rundt 3000 kr så da vil disse pengene bli satt inn på bryllupskonto fram mot bryllupet, i tillegg så må vi nok til å sette av etpar tusen til hver måned. I tillegg så ønsker begge foreldrepar å bidra med noe, og samlet så bør det dekke det vi har av utgifter til bryllupet og muligens også bryllupsreise (men den koster ikke så mye, kun to netter på hotell i fjellet, resten av tiden skal vi bo i telt) :)

Endret av Concertina
Skrevet
En viktig ting er jo å ikke budsjettere for større bryllup enn man egentlig har råd til. Det er mye man kan ordne selv om gidder, og da blir det ofte litt billigere. Det viktigste må jo være at man blir gift. ;)

Vi skal ikke ha større bryllupet enn vi har råd til, men det er alikevel utrolig dyrt. Vi skal gjøre mesteparten selv og er heldig som har familie på begge sider som er villig til å hjelpe oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...