Gå til innhold

Beste film du har sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter flere gode filmer. :)

Selv digger jeg Quentin Tarantino, og min favorittfilm er for øyeblikket Pulp Fiction.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mange, men Love Actually, Braveheart og The Green Mile er blant de jeg liker best.

Skrevet

Så mange! Men yndlingsen er Forrest Gump.

Skrevet

Vanskelig å si bare èn, men den kinesiske "Hero" er blant mine absolutte yndlingsfilmer.

Skrevet

Shawshank redemption, eller Frihetens regn som den heter på norsk. The green mile er også veldig god.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Elsker "The life of David Gale", "Paradise Lost" (dokumentar on tre gutter som sitter i fengsel på 15. året, den ene på death row, for drapet på 3 små gutter. Det tragiske er at de er uskyldige!!!)og "The Butterfly Effect". "Blood Diamond" må også nevnes...

Skrevet

En av de mest begripende filmer jeg har sett har sikkert vært Dare mo shiranai (japansk - Nobody Knows er internasjonal tittel). Jeg vet ikke om det var bare den dagen, men det bare beveget meg noe helt utrolig, det var en film jeg tenkte om for flere dager etterpå.

Ellers filmer jeg har likt - De Andres Liv (the obvious..), alt jeg har sett av Almodovar, La Pianiste (sykt men urovekkende forståelig), Lilja 4 ever - ja da, jeg liker sånne grine-film, men også litt 'tøffere' filmer som Tsotsi og La Haine.

Kanskje også SideWays og Billy Elliott - ikke alltid vil en være beveget på en trist måte.

Og jeg liker også ting som er pene å se på - som 300 eller Sin City. De er jo da animerte comic-serier, så innhold og dialog har jo ikke den samme betydningen som i andre filmer, men i begge de filmene satt jeg og nytet kontrastene. De var pene å se på!

Aaa.. noe jeg så ikke så lenge siden - Good Night and Good Luck. En av de få nyere filmer som har fått sort-hvitt til å fungere.

Hvis du leter etter spenning kan jeg tenke meg The Constant Gardner - utrolig spennende og du tenker om det neste gang du skal til apoteket (i det minst det gjorde jeg).

I tillegg elsker jeg noen av de gamle filmene - Casablanca og Gone with the Wind.

Ah - en ting til - for helt hjernedød underholdning - en film jeg syntes var overraskende underholdene var Transformers, men jeg vet ikke om det kunne være like bra hjemme. Alt om den filmen virker teit i etterkant (eller forkant å tenke om det), men det var en utrolig god pop-corn-film på kino. God tempo, gode effekter, masse løping og pene mennesker og teite vitser - men for en eller annen grunn fungerte det. :)

Oii--da... det var DEN BESTE.. argh... jeg klarer aldri å velge en. Om det gjelder bøker eller musikk eller filmer, det er så vanskelig. Jeg liker forskjellige ting på forskjellige dager.

Og mange ting som jeg har likt utrolig godt kan jeg ikke huske på hver tid, uansett hvor sterk opplevelse det var.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er vanskelig å velge én, men jeg er veldig glad i "Before sunset" med Julie Delpy og Ethan Hawke. En romantisk film, hvor det skjer mveldig mye og veldig lit på samme tid. De jeg har sett den sammen med, har enten elsket den eller syntes at den var veldig kjedelig.

Jeg liker også "Lost in translation" veldig godt.

Og "Mitt liv som hund". Nydelig, svensk film med barndomstema.

Skrevet

Requiem for a Dream er jo en fantastisk og veldig absurd film.

Love actually får meg alltid i godt humør eller julestemning - alt etter som.

American History X er en film de fleste har sett på skolen, og det er jo en grunn til det.

La Vita E bella - Livet er herlig er en en fryktelig trist og samtidig innmari god film om hvordan en jødisk far forsøker å ovberbevise sønnen sin om at livet i konsentrasjonsleir under andre verdenskrig bare er en lek.

Den fabelaktige Amelie er en feelgood film det er vanskelig å ikke like. Musikken er jo også et stort pluss!

Skrevet

Den fabelaktige Amelie!!

Crash, anbefales på det sterkeste!

Reprise

Fight Club

Seven (generelt Brad Pitt) he he :sjenert:

Chihiro og heksene (japansk animasjon som virkelig er nydelig!)

Gjest band of horses
Skrevet

white oliander- fantastisk film; elsker den :love:

pianisten- skikkelig trist og følsom film

american history X

syntes også Pans laburint var bra, men mest for de den er andeledes :gjeiper:

Skrevet (endret)

Empire Records

The Departed

Shawshank Redemption

Dancer In The Dark

The Lord of The Rings

Donnie Darko

Requiem for a Dream

American History x

Fight Club

The Others

The Green Mile

Walk the line

Secret Window

Moulin Rouge..

Klarer ikke bare velge én :ler:

Endret av cilipili
Skrevet

-good luck chuck

-braveheart

-lord of the rings

-eragon

-hitman

-the pursuit of happiness

-into the wild

Skrevet

Hmmm....tror jeg skal bruke denne posten som et slags oppslagsverk for fremtidige filmer som jeg skal se ;)

Min favoritt de siste årene er MATRIX

Men all time best må være ALIEN

Ellers så kommer disse høyt:

Istid, Nemo, Harry potter, De Utrolige :D

Ringenes Herre

Star Wars

Predator (eneren)

Terminator (eneren og toeren)

Og ja.....en til......HAIKEREN! Vanvittig bra! Jeg og en kompis så den så mange ganger at den gikk i stykker (VHS) :)

Skrevet (endret)

Vanskelig å velge én, så her er mine favoritter:

Shadowlands (1993)

The Remains of the Day (1993)

Roman Holiday (1953)

Giant (1956)

The House of Cards trilogy (House of Cards/To Play the King/The Final Cut)

The Color Purple (1985)

An Affair to Remember (1957)

Sound of Music (1965)

Bridget Jones's Diary (2001)

Young at Heart (1954)

Brief Encounter (1945)

To Have and Have Not (1944)

My Fair Lady (1964)

Casablanca (1942)

Forrest Gump (1994)

Brokeback Mountain (2005)

The Little Mermaid (1989)

The Elephant Man (1980)

The Apartment (1960)

The Thorn Birds (1983)

Elsk meg i morgen (2005)

Beauty and the Beast (1991)

Jane Eyre (2006)

Shrek (2001)

Phantom of the Opera (1943)

Kings Go Forth (1958)

Great Expectations (1946)

War & Peace (1956)

War & Peace (1972)

All that Heaven Allows (1955)

Blackboard Jungle (1955)

Summertime (1955)

Avanti! (1972)

Jane Eyre (1973)

Pride & Prejudice (1995)

The Godfather trilogy

Bleak House (2006)

North & South (2004)

Atonement (2007)

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Å det er så mye bra, men det de første som slår meg er:

"Sling Blade" med Billy Bob Thornton fra 1996. Den er både vond og vakker!

Også syntes jeg at "Blade runner" var utrolig kul den gang den kom ut og også fremdeles. Så den nettopp igjen. Cyberpunk science fiction av Ridley Scott. Da den kom på begynnelsen av 80-tallet var det noe helt nytt!

Ellers så troner "The English Patient" høyt.

Endret av Lizzee
Skrevet (endret)

EDIT: Innlegget mitt kom to ganger.....

Endret av Lizzee
Skrevet

Den første som faller meg inn er Den fabelaktige Amelié fra Montmartre, tror det er min favoritt, men liker også Goodbye Lenin! og De andres liv veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...