Gjest Lise :) Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har noen jeg kg jeg gjerne vil bli kvitt. Er det noen av dere som har lyktes med å nå trivselsvekten? I så fall: - hva hjorde dere? - hva spiste dere? - hvordan og hvor ofte trening? - spiste dere poteter/ris?
Gjest Bolledeig Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Ja, jeg har vel igrunn nådd trivselsvekten Jeg trente hardt og tungt med vekter, mye frivekter Jeg spiste sunt, magert protein, sunt fett, masse fisk, masse grønnsaker Jeg trente 3-splitt som vil si at man trener enkelte kroppsdeler i hver treningsøkt. I løpet av en uke har man vært gjennom alle, så begynner man fra start igjen. Jeg trente med andre ord 3-4 ganger i uken. Ja, jeg spiste både poteter og ris. Riktignok brun ris, og ikke hvit. Spiste også fullkornspasta, knekkebrød, havregrøt etc.
Gjest Wildcat Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Støtter Bolledeig i dette - tung styrketrening er supert både om man skal ned i vekt og også for å holde seg nede Men om du ikke har trent styrke med tunge vekter før bør du bruke litt tid på å venne deg til dette, det er heftig for både sener og senefeste til å begynne med. Selv trener jeg 3-splitt, men da jeg begynte å trene styrke kjørte jeg helkroppsprogram et par ganger i uka med litt lettere vekter og flere repetisjoner. I tillegg liker jeg også å legge på kardio. Er du helt utrent, begynn med lett jogging, evt rask gange. Etterhvert kan du begynne med intervalltrening, det vil i tillegg til ren forbrenning under økten hjelpe til med å øke basalforbrenningen din (bedre kondisjon gir økt basalforbrenning på samme måte som økt muskelmasse gir det). Pass uansett på å venne deg gradvis til tung og hard trening!
Cienna Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har gjort både det ene og det andre...prøvet og feilet...finne hva som fungerer for meg... I dag er jeg fornøyd med min livsstil. Spiser masse knekkebrød, tomat, agurk, kylling/kalkun, druer...drikke masse te og vann. Har en spisedag i uka(fredag eller lørdag) der jeg spiser alt fra asia mat til gratinert fullkornspasta...og seff litt sjokolade på kvelden Prøver å lytte mest mulig til kroppen...spise før jeg blir skikkelig sulten slik at blodsukkeret ikke raser i bakken...da spiser jeg lettere og mindre... Ellers går jeg på tur med bikkja 2-3 timer hver dag med rask gange...da forbrenner jeg en 600-900 kcal bare der... Magen har blitt forbløffende smal og hard, og det uten mageøvelser i bildet
Gjest Wildcat Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 (endret) . Endret 30. juni 2008 av Wildcat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå