Gå til innhold

trenger sårt hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Miriam_*
Skrevet

Jeg trenger så sårt hjelp! Er ikke overvektig, men vil gjerne ta av 4-5 kg.

Jeg er konstant sulten!! Magen romler selv etter at jeg har spist middag. Bare minutter etter middagen er jeg sulten igjen. Jeg spiser omtrent hver 3 time, og da sunne måltider. Trener 30 min - 1 time hver dag. I dag spiste jeg kyllingfilet og grønnsaker til middag, og rett etetr middag måtte jeg ha mer mat. magen romlet rett og slett. så jeg har spist pålegg, frukt. og nå spiser jeg tilogmed sukker (rett fra posen)!

Hva er galt med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis magen din romler rett etter middag så er det vel ikke akkurat av sult, men enten at den reagerer på noe eller at den rett og slett bare fordøyer litt.

Uansett, til problemet: Jeg ville spist middager som er store på mengde, men ikke nødvendigvis kalorier. Hvis du lager en stor grønnsakssuppe med mye blomkål i kan du spise mye og få fylt opp magen skikkelig og virkelig bli mett uten at du legger på deg. Når jeg spiser wok spiser jeg for eksempel en hel sånn Findus-blanding, det blir mye mat ut av det.

Skrevet (endret)

Skjønner hva du mener! Er på samme måte selv, er sulten hele tiden. Eller så er jeg sprengmett. Kan bli plutselig helt mett, men en halv time senere er jeg skrubbsulten. Mannen min sier at jeg ikke er noen storspiser. Men jeg føler meg jo veldig mett etter to poteter, litt grønnsaker og en kotelett (f. eks.)..

En relativt bra løsning for meg er shaker. Det holder sulten litt på avstand. Og så eksperimenterer jeg med å spise mindre porsjoner med frokost og lunch. Er som regel utsultet til frokost og lunch og eter veldig masse da. Tror at det kan utvide magesekken slik at jeg føler meg mer sulten ila. dagen.

Kan det være en løsning for deg?

Forresten, spiser du veldig fort??

Endret av Kitsune
Gjest Gjest_Miriam_*
Skrevet

Hos meg er det verst etter middag.

Til frokost er det passe str havregrøt som holder meg mett til lunsj, som er to brødskiver.

Så er det litt frukt og grønt som mellommåltid før middagen. MEN etter middag er det helt sykt. Da blir jeg som en annen person! Heh.. Leter i alle skap etter noe jeg kan knaske på. Og da spiser jeg hele kvelden. Ikke alle dager det er slik, heldigvis, men ganske ofte!

Gjest Bolledeig
Skrevet

Å ha en lett dessert etter middagen er faktisk ikke så dumt, for veldig mange får søtsug etter middagen. Fruktsalater, fruktgrøter med lite sukker, gele laget av fun light eller annen lettsaft +++ Det blir litt ekstra kalorier, men ofte mindre enn hvis man går og småspiser hele kvelden ;)

Skrevet

Du kan prøve å ta en eller to ruter sjokolade rett etter middag. Eller litt av noe annet søtt hvis du ikke liker sjokolade. Det kan regulere suget. Det kan gjerne bli en vane, men pass på at det ikke blir en hel sjokolade. Bare litt:)

Skrevet

Jo, men akkrurat der tror jeg ikke at sukkerfrie søtsaker er det beste. Det lurer kroppen og kan gi fall som er enda dypere enn hva det var..

Gjest Gjest_Miriam_*
Skrevet

Tusen takk, Bolledeig.

Tror faktisk jeg skal ha en liten dessert etter middagene fremover. Foruten denne småspisingen på slutten av dagen, har jeg nemlig for lavt kaloriinntak. Så kan sikkert ta litt dessert.

Smoothies, kan det være noe? Om jeg bruker yoghurt naturell og frukt, er det vel ikke så usunt?

Kan kanskje fryse smoothies ned, og spise det som is? :D

Skrevet

Smoothie er en god ide. Ja, det kan fryses i terninger eller i ispinnebrett

Gjest Bolledeig
Skrevet
Tusen takk, Bolledeig.

Tror faktisk jeg skal ha en liten dessert etter middagene fremover. Foruten denne småspisingen på slutten av dagen, har jeg nemlig for lavt kaloriinntak. Så kan sikkert ta litt dessert.

Smoothies, kan det være noe? Om jeg bruker yoghurt naturell og frukt, er det vel ikke så usunt?

Kan kanskje fryse smoothies ned, og spise det som is? :D

Det går an. Det går også an å lage sine egne sorbeter. Pass bare på at det ofte blir iskrystaller i isen hvis du ikke rører i den. Står masse oppskrifter på internett. Dessert har gått litt ut av mattradisjonene, og jeg tror det har fått en slags verstingstatus fordi det finnes en del ganske fete og kaloririke desserter. Men det trenger ikke være vanskelig, bare å drysse litt kanel over appelsin som er skrelt og skjært i biter er faktisk en god dessert :) Eller litt ananas.

For enkelte kan sukkerfrie søtsaker lindre søtsug, for enkelte blir det verre. Det er bare en måte å finne ut på, og det er å prøve en gang ;)

Gjest gjest_en
Skrevet

Hvis middagen besto av kyllingfilet og grønnsaker så høres det ut som om

du ikke fikk i deg særlig med fett. Og spiser man fett så holder man seg mett

mye lenger!! Det sørger for at maten blir lenger i magesekken.

Anbefaler å f eks ha chasew nøtter på kylling, litt saus, litt ost eller spise

fet fisk f eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...