Gjest Ira Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Vi vurderer å ha suppe til forrett - kanskje kremet skogsoppsuppe. Til hovedrett skal vi ha indrefilet av okse, og serverer rødvin til. Men hva gjør vi med drikke til suppen? Noen som har tips??? Laks i noen slags form er også et alternativ, og da er det straks enklere med drikken...
bunadbrud Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 vi skal også ha kremet soppsuppe. var på polet og fikk anbefalt en halvtørr hvitvin. men gå å snakk med de på vinmonopolet, de har virkelig peiling
Gjest Ira Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Har nemlig lest at man anbefaler rødvin også til soppsuppe...mens andre igjen sier hvitvin... Blir litt forvirra.....
bunadbrud Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 duden på vinmonopolet sa at viss det skulle være rødvin måtte den være lett
Gjest Wildcat Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Personlig ville jeg gått for hvitvin: - middels fyldig siden kremet suppe er litt kraftig kost - syrefriskhet for å "rense" munnen for fettet i suppen. Kremfløten gjør suppen fet pluss at sopp trekker til seg mye fett når den stekes og kokes. - litt sødme, vile holdt meg unna de knusktørre, men mindre søt enn halvtørr. Rødvin kan også være et spennende alternativ, men da en lettere vin slik andre her har sagt. Ville prøvd å finne en vin som har ganske lite garvestoffer/tanniner og som har sopparomaer. Disse kan være vanskelige å finne til overkommelige priser (uten at jeg helt vet hva dere har tenkt å bruke på vin...). Hva med en hvitvin laget på Riesling fra TYskland? Hvis man glemmer alt om hva man har drukket av emmen, søt hvitvin fra Tyskland opp gjennom årene finnes det utrolig mye bra for en ok penge. De er stort sett friske pluss at de har restsødme og fylde nok til å matche suppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå