Vitamina Skrevet 29. februar 2008 #161 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) huh Endret 29. februar 2008 av Vitamina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #162 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg skjønner jo at det på alle måter er mest praktisk å ikke ha skillevegger, både kostnadsmessig og praktisk (rengjøring). For min del var det jeg reagerte på i denne tråden den stadige oppfordringen til at de som var sjenerte skulle skjerpe seg, ta seg sammen og komme over sine problemer osv. Jeg kunne tenkt meg en eller to skillevegger i fellesdusjen, for dem som sleit. Jeg krever det ikke. Det kan umulig være dyrt eller sabotere rengjøringsrutinene nevneverdig. Det er meg da.. MEN, slutt å be folk som ikke liker å kle av seg skjerpe seg Tviler på at det har med rengjøringen å gjøre...de metoder som kan benyttes er ikke krevende med skillevegger. de slipper i 2008 og så med skurejif og svamp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren Skrevet 1. mars 2008 #163 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Sunshine (tror det var henne) snakket også om at folk glor på henne i dusjen og at småjenter i 4 års alderen kan komme med kommentarer om at puppene hennes er små. Men der er vi tilbake til mitt hovedpoeng om hvorfor jeg tror vi har større eller mindre problemer med å dusje nakne. Fordi, hvorfor i all verden står disse små barna og legger merke til kroppene til andre? Og ikke minst synes at små pupper (eller normale i min verden) ser rart ut? Pupper kommer jo i alle fasonger og størrelser, men disse små barna har allerede lært at faste og store pupper er det som er normalt. Pga det forvridde synet de voksne har til kroppen i dag. Når jeg var fire var jeg altfor opptatt med å glede meg til å komme meg uti vannet og leke, ikke se og vurdere andres kropper. Og det gjør jeg fortsatt ikke, men i dag trener jeg mest da når jeg er i vannet... Og kan folk noe for at de har øynene oppe i dusjen da? Skal alle se i taket da sånn at ingen tror at de blir glodd på? Jeg tror mange jenter her tror de kan lese tanker, bare fordi en person uheldigvis hadde synet rettet mot deg i dusjen så er det ikke garantert at den står og vurderer kroppsfasongen din da, eller teller føflekker... Og som tidligere sakt, jeg er ikke imot skillevegger. Jeg bare synes det burde være unødvendig, og det vil være altfor dyrt å gjennomføre denne nye regelen. Og en annen ting, har folk virkelig lyst til å ha kanskje denne ene båsen som har skillevegger eller forheng sånn at de kan gjemme seg når de dusjer? Jeg hadde ikke giddi og stått og blomstra i denne køen for å bruke den dusjen. Og jeg synes det hadde vært mye merkeligere om et menneske gikk inn der for å dusje når det står andre damer sammen og dusjer i fellesdusjen. Da skal du se at du blir glodd på da, for da tror ivertfall folk at det er noe galt med deg! Jeg ber ingen her om å skjerpe seg men jeg prøver å snakke litt fornuft til enkelte. Men jeg vet at mange da setter seg på bakbeina fordi det er altfor frekt eller arrogant eller ufølsomt. Men litt fornuft i hverdagen kan vel ikke skade? Endret 1. mars 2008 av maren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest mann Skrevet 1. mars 2008 #164 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg tror at vi rendusjede menn heretter bør få egne badedager, slik at vi slipper å dele bassengtid med dere skitne kvinner. Ikke dusje.. fysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #165 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg tror at vi rendusjede menn heretter bør få egne badedager, slik at vi slipper å dele bassengtid med dere skitne kvinner. Ikke dusje.. fysj! Kryp tilbake til hulen din ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 1. mars 2008 #166 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg tror at vi rendusjede menn heretter bør få egne badedager, slik at vi slipper å dele bassengtid med dere skitne kvinner. Ikke dusje.. fysj! Det er da ingen her som sier at de IKKE dusjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. mars 2008 #167 Del Skrevet 1. mars 2008 Det er da ingen her som sier at de IKKE dusjer? Men det er heller ingen av dere som har noen forståelse for at dere ikke blir helt rene når dere dusjer med badetøy. Det er faktisk en grunn til at man skal dusje UTEN badetøy, tro det eller ei så er det ikke et forslag man har kommet på for å plage dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 1. mars 2008 #168 Del Skrevet 1. mars 2008 Dere som mener det er så flott å fint å dusje foran andre. Hva med prøverom for klær? Samme problemstilling. De ansatte burde se til at folk ikke stjeler, stjeling er et stort problem. Da burde det vært et stort fellesrom med overvåkning hvor alle skifter sammen. Sant? En skal ikke lengre enn til England for å finne slike fellesprøverom. (Seperate for kvinner og menn selvfølgelig). Men merkelig nok, så blir det mindre og mindre vanlig der også. Tro hvorfor.. Skulle tro folk ikke var komfortable med å kle av seg offentlig??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren Skrevet 1. mars 2008 #169 Del Skrevet 1. mars 2008 En skal ikke lengre enn til England for å finne slike fellesprøverom. (Seperate for kvinner og menn selvfølgelig). Men merkelig nok, så blir det mindre og mindre vanlig der også. Tro hvorfor.. Skulle tro folk ikke var komfortable med å kle av seg offentlig??!! Det er helt klart en trend som sikkert kommer til å utvikle seg. Men jeg synes det er en negativ trend. Vi blir bare mer og mer innelukket. Mer enn det jeg vil si er godt for oss. Ser ikke noe positivt i det jeg as. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #170 Del Skrevet 1. mars 2008 ein går jo i nesten naken når ein bader, ser ikkje heilt problemet med at noen ser det lille som blir dekket av ein bikini eller badedrakt i en liten stund. badetøyet er jo ganske "tight", og ein ser jo heile formen til personen. så det er jo nesten bare kjønnshår og hud som ein ikkje ser når den er på. og det er jo ytterst få som studerer kroppen til noen andre når dei er i fellesdusjer. Jeg har en penis som er under gjennomsnittet lang (kort). Oppgjennom hele skolegangen og militæret har jeg blitt mobbet for min lille venn. De jentene jeg har vært med har også uttrykt skuffelse, og enkelte har enten bare dratt når de har sett hva jeg har å by på mens andre har avbrutt samleiet og sagt at de ikke gidder mer. Jeg ønsker ikke å bli latterliggjort flere ganger og har derfor bestemt meg for å forbli enslig. Jeg har faktisk ikke lyst til at flere mennesker skal få se tissen min og sånn sett få mulighet til å mobbe meg mer enn det jeg allerede har blitt. Derfor skyr jeg fellesdusjer som pesten. Jeg er glad i både å trene og svømme, men det har blitt svært vanskelig siden det ikke finnes snev av privatliv i garderobe- og dusjanleggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 2. mars 2008 #171 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Jeg har vært på badeland i hele mitt liv, og jeg har både vært naken før jeg går ut i vannet og hatt badetøy under klærne og dusjet med badetøyet på. Ingen vakter har sagt noe,... Det blir som å hive ut folk med langt hår ut av bassenget fordi det tetter sluket. De krever ikke badehette, men lag en flette eller noe. Alt går på hygiene da. Størelser på folk, utseende, hår ikke hår, går meg jaggu hus forbi. Badeland er en familie greie, tåleranse og diskre oppførsel er vanlig folkeskikk Endret 2. mars 2008 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. mars 2008 #172 Del Skrevet 3. mars 2008 Sunshine (tror det var henne) snakket også om at folk glor på henne i dusjen og at småjenter i 4 års alderen kan komme med kommentarer om at puppene hennes er små. Men der er vi tilbake til mitt hovedpoeng om hvorfor jeg tror vi har større eller mindre problemer med å dusje nakne. Fordi, hvorfor i all verden står disse små barna og legger merke til kroppene til andre? Og ikke minst synes at små pupper (eller normale i min verden) ser rart ut? Pupper kommer jo i alle fasonger og størrelser, men disse små barna har allerede lært at faste og store pupper er det som er normalt. Pga det forvridde synet de voksne har til kroppen i dag. Når jeg var fire var jeg altfor opptatt med å glede meg til å komme meg uti vannet og leke, ikke se og vurdere andres kropper. Og det gjør jeg fortsatt ikke, men i dag trener jeg mest da når jeg er i vannet... akkurat når det kommer til små barn som titter på andre kropper og kommenterer, så tror jeg ikke det har noe med at foreldrene mener at store pupper er normalen og innprenter dette i barna sine akkurat, min erfaring med små barn er at de er nysgjerrige, når de ser noe som ikke ser ut som mamma eller pappa, eller andre de ser ofte nakne, så kan de finne på å titte og kommentere. min niese har vært med meg i dusjen, og da fikk jeg klar beskjed om at "du har sånne pupper som meg du!!" (av da treåring)... hun er vant til en mor med store pupper og en mormor med store pupper, så det har ikke noe med hva noen har sagt til henne, men rett og slett at hun er vant til at de voksne kvinnene hun ser nakne, har store pupper, når hun da ser noen med mindre/små, så kommenterer hun altså det. På lik linje med at mange barn har kommentert mødres, bestemødres og tanters behåring nedentil og andre ting som de ser og som er forskjellig fra seg selv eller fra mamma. slik jeg oppfatter fireåringer, så klarer de fint å BÅDE glede seg til å komme seg i vannet, samtidig som de har øynene åpne og ser hva som er rundt dem, og da altså sikkert kan finne på å si noe dersom de ser noe de synes ser annerledes ut en hva de er vant til å se. så tror det har lite med muntlig påvirkning fra voksne, men mer med hva de er vant til å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #173 Del Skrevet 3. mars 2008 Det hadde sikkert vært veldig fint med separate dusjer for folk, selv om det sikkert ville fordyre anleggene betraktelig. Men der det ikke fins, får man bare forholde seg til at det er sånn, og bruke de dusjene som faktisk finnes. Men dere som syns det er så fælt å kle av dere når dere skal dusje: Tenker dere overhodet ikke på den hygieniske delen av dette? Man dusjer for å bli rein før man går i bassenget, og man kan ikke bli rein dersom man pakker den skitneste kroppsdelen inn i tøy før man begynner å "vaske seg". Dere som gjør dette, går i vannet med badedrakten full av såpe og evt body lotion som dere har brukt, og med et skittent underliv. Lets face it: Det området som vanligvis dekkes av trusa, er uten sammenligning det mest uhygieniske på hele kroppen: Konstant fuktig av svette, med små rester av avføring og urin på huden, og med en virkelig rikholdig bakterieflora. Jeg skjønner ikke helt at DIN kroppssjenanse er noen holdbar begrunnelse for at JEG skal måtte svømme rundt i driten din. Hvis du er så redd for at andre kvinner og små barn skal se deg naken, så hold deg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalorina Skrevet 3. mars 2008 #174 Del Skrevet 3. mars 2008 Hvor møkkete blir jeg hvis jeg dusjer meg fullstendig rein og tar på meg en gullende ren badedrakt og helt rene klær rett før jeg drar direkte til svømmehallen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #175 Del Skrevet 3. mars 2008 Hvor møkkete blir jeg hvis jeg dusjer meg fullstendig rein og tar på meg en gullende ren badedrakt og helt rene klær rett før jeg drar direkte til svømmehallen? Neppe i det hele tatt. Bruker samme løsning selv, rett og slett for at ellers blir det en kattevask i garderoben. Og slik jeg ser de fleste "vasker seg" der så nekter jeg tro jeg er den skitneste der. Har heller aldri helt forstått at det går bra med de som bare tar en kjapp dusj etter badingen, med dusj skrudd fast på veggen. Har forsøkt det samme selv mange ganger, men det blir alltid liggende igjen klor som klør. Må ta med meg en flaske jeg får skylt meg med på wc, og gå rett hjem og dusje en gang til. Men den løsningen noen her nevnte med betaldusj var ikke dum. Tror jeg skal se om jeg finner en måte å få foreslått det til de som eier anlegget. Hadde gjerne betalt 20 kr for en ordentlig dusj med håndholdt slange, så jeg slapp alt styret rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Dinah_* Skrevet 3. mars 2008 #176 Del Skrevet 3. mars 2008 Hvor møkkete blir jeg hvis jeg dusjer meg fullstendig rein og tar på meg en gullende ren badedrakt og helt rene klær rett før jeg drar direkte til svømmehallen? Helt enig!!! Jævlig bra spm... Og HVOR skittent underliv har man dersom man dytter hånda godt nedi og vasker seg godt før man går ut i bassenget. Man får det like bra til selv om noe dekker til så andre ikke får sett.... Hvis man går inn for å bli ren ved å putta hånda nedi bikinitrusa/badedrakten med såpe så blir man ren... Det er tull at det er fysisk umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 3. mars 2008 #177 Del Skrevet 3. mars 2008 Helt enig!!! Jævlig bra spm... Og HVOR skittent underliv har man dersom man dytter hånda godt nedi og vasker seg godt før man går ut i bassenget. Man får det like bra til selv om noe dekker til så andre ikke får sett.... Hvis man går inn for å bli ren ved å putta hånda nedi bikinitrusa/badedrakten med såpe så blir man ren... Det er tull at det er fysisk umulig. For all del, folk må gjerne dusje godt hjemme uten å ta på seg bodylotion, deodrant, parfyme o.l. før de reiser på bading. Da vil man selvfølgelig ikke bli noe særlig møkkete på den lille studen. Dette er imidlertid første gang jeg har hørt noen som har sagt at de har gjort dette. Når det gjelder å vaske seg i underlivet med badedrakt på så er det ikke om det er fysisk mulig eller ikke som er problemet, men det faktum at såperester o.l. da blir sittende i badetøyet, og vil dermed bli med til badevannet. Det er dette flere av oss har sagt flere ganger, men det er det visst ingen som gidder å høre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalorina Skrevet 3. mars 2008 #178 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg vasker meg ihvertfall skikkelig hjemme før jeg drar og bader. Og har null dårlig samvittighet for å dusje i badetøyet i svømmehallens dusjanlegg. Noe som etter mitt skjønn må være betydelig verre, er alle ungene som fra fire fem års alderen går på do selv i løpet av badetiden, og hverken vasker hendene skikkelig eller får hjelp til å tørke seg bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 3. mars 2008 #179 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg har ærlig talt aldri sett noen som vasker seg i underlivet de gangene jeg har vært i fellesdusjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maren Skrevet 3. mars 2008 #180 Del Skrevet 3. mars 2008 Hvis folk her er helt ærlig når de sier at de alltid dusjer hjemme rett før de drar og bader så er jo det dødsbra! Da må de bare stå i badedrakta for min del! Blir mye dusjing på èn dag da, men må man så må man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå