Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Altså, frøkna i huset har fått seg nytt Sims 2 spill for pc. Den kjørte uten problemer hos mormor, men her går det ikke. Får bare opp " sett in disc i stasjonen". Noe jeg selvfølgelig har... 1. Kan det være at spillet kun kan installeres i en pc om gangen? 2. Hvordan finner jeg ut om jeg har siste DirectX 9.0?? (står i manualen at dette kan være med å skape problemer) Nå har jeg slettet masse bilder og dritt, kjører Diskopprydding for å frigjøre plass. Kan det være plassmangel, eller er det noe annet? Er det virkelig meningen at man skal gjøre alle de greiene som det står i manualen?? Var ikke gjort hos mormor. (slå av anti-virus??, slå av alle bakgrunnsprogrammer
Gjest StockDama Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Kan det hende det er DVD cd'er? Isåfall, har du dvd cdrom for maskina?
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Ang. DirectX -har utgave 9.0. Fant det ut selv. Det er en PC DVD rom plate ja. Står at den har DVD på pc min ja.... Er det forskjellige utgaver av det? ja jeg kan ikke så mye...bruker pc'en bare til internett/jobb vanligvis.
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 På forsiden av boksen (selve datamaskinen) står det DVD Video -noe annet....? Prøvde å avspille DVD film som er merket DVD video -får samme melding da. "sett inn diskett i stasjon D: " Når jeg tenker meg om, så er det også årsaken til at jeg ikke får brent CD'er heller -får samme beskjed da også. Kan det rett og slett være feil på den stasjonen???
Alison Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Sønnen i huset hadde samme problem med å avspille dvd filmer på datamaskinen sin til tross for dvd-stasjon. Det ble løst ved at vi lastet ned et program fra nettet. Husker i farten ikke hva det het, men skal prøve og finne ut av det.
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 (endret) Brukte feilsøking, da kom det opp om dekoderdriveren er gammel. Og det er vel mulig...? Ca 3 år siden jeg kjøpte ny, og ikke prøvd dvd/brenner før nå. Fikk opp en link men der måtte man betale. Hvordan finner jeg riktig utgave, av noen som jeg ikke trenger å betale til? hehe! svarte uten å se svarene deres Så, hordan oppdaterer man dette her da? Endret 24. februar 2008 av StoreSky
Alison Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Du trenger å finne riktig kodeks. Du kan finne en del på pluggins.com
Gjest StockDama Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 Trykk på start menyen- innstillinger - kontrollpanel så finn System, så går du inn på Maskinvare, så enhetsbehandling, så trykker du på Cd/DVD rom ikonet, så kommer det opp hvilken du har. så kan du google det navnet + driver . så burde du kunne finne den nye driveren. eller du kan skrive det her så kan jeg hjelpe å lete litt.
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Du trenger å finne riktig kodeks. Du kan finne en del på pluggins.com uhm..hva er kodeks? hvordan finner jeg hva som er riktig for min pc?
Alison Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Står litt info her: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/n...5ba9291044.mspx
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Trykk på start menyen- innstillinger - kontrollpanel så finn System, så går du inn på Maskinvare, så enhetsbehandling, så trykker du på Cd/DVD rom ikonet, så kommer det opp hvilken du har. så kan du google det navnet + driver . så burde du kunne finne den nye driveren. eller du kan skrive det her så kan jeg hjelpe å lete litt. Var tydeligvis ikke samme måte å finne frem på min datamaskin, kom ikke så langt. Gikk via egenskaper, klikket på aktuell stasjon. Dette fant jeg: LITE-ON-LTR-48327S Microsoft er produsent, driver versjon: 5.1.2535.0 Under fanen "driver" står det et alternativ om man vil oppdatere denne driveren. Bruke?? (Under fanen innspillinger er det en boks "aktivere cd-brenning på denne stasjonen" -bør den være aktivert? eller er alt som det skal?)
Gjest StockDama Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Bruke?? (Under fanen innspillinger er det en boks "aktivere cd-brenning på denne stasjonen" -bør den være aktivert? eller er alt som det skal?) Skader ikke å prøve =D
Gjest StockDama Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 http://drivers.softpedia.com/progDownload/...nload-6126.html der er driveren http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-56628 en ekstra side itillfellet første linken ikke funker =)
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Prøver ut litt her jeg da...*krysser fingra* Har forresten windows XP og Internett Explorer. Hvis det spiller noen rolle!
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 http://drivers.softpedia.com/progDownload/...nload-6126.html der er driveren http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-56628 en ekstra side itillfellet første linken ikke funker =) Brukte den første. Klikket download, lastet ned, kjørte programmet. Fikk opp en slags intruksjon. Men så skjedde det ikke noe mer.... Feil...? Eller bare kjapp??
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 Den andre funka, men fikk opp at den ikke matcher... Dette står det i boksen: Error! No matched drive detected! This utility is only for LITE-ON LTR - 48327S drive Detected drives: 1-0-0-0 D: LITE-ON LTR - 48327 P9S3
Gjest StockDama Skrevet 24. februar 2008 #18 Skrevet 24. februar 2008 (endret) Prøvde å laste ned å kjøre den selv. Første gang jeg klikket på exe fila poppet det opp en instruks. jeg lukket den og klikket en gang til, da kjørte selve programmet. (Det var den fra den første siden jeg linket til) Endret 24. februar 2008 av StockDama
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2008 #19 Skrevet 24. februar 2008 Får igjen opp at den ikke matcher min driver, men navn er helt likt... Blir sprø! Neste gang skal jeg gifte meg med en dataekspert!
Alison Skrevet 24. februar 2008 #20 Skrevet 24. februar 2008 (endret) Du kan prøve og laste ned denne. Endret 24. februar 2008 av Alison
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå