Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Vi planlegger en tur til Tyrkia til høsten. Har alldri vært der og håper å få noen tips. Vi reiser 2 voksne og 2 tenåringer. Vurdere Alanya, da det ser ut til at det er ok shoppingmuligheter der. Tenåringene krever det... Vi vil helst bo sentralt, altså nært sentrum og gjerne nær stranda. Har også hørt at det er ok å benytte seg av All-inclusiv i Tyrkia, noen som har erfaring med det? Kjempefint om jeg kan få noen tips, gi meg det positive og negative
Gjest lissi32 Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Vi planlegger en tur til Tyrkia til høsten. Har alldri vært der og håper å få noen tips. Vi reiser 2 voksne og 2 tenåringer. Vurdere Alanya, da det ser ut til at det er ok shoppingmuligheter der. Tenåringene krever det... Vi vil helst bo sentralt, altså nært sentrum og gjerne nær stranda. Har også hørt at det er ok å benytte seg av All-inclusiv i Tyrkia, noen som har erfaring med det? Kjempefint om jeg kan få noen tips, gi meg det positive og negative Anbefale Bulgaria faktisk:)
Puserjenta Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg syns Alanya er for masete. Men Marmaris og Icmeler er kjempekoselig. Icmeler er ganske lite med endel shopping. Marmaris ligger 10 min unna og har masse shopping
Gjest sukkersuten Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Vi planlegger en tur til Tyrkia til høsten. Har alldri vært der og håper å få noen tips. Vi reiser 2 voksne og 2 tenåringer. Vurdere Alanya, da det ser ut til at det er ok shoppingmuligheter der. Tenåringene krever det... Vi vil helst bo sentralt, altså nært sentrum og gjerne nær stranda. Har også hørt at det er ok å benytte seg av All-inclusiv i Tyrkia, noen som har erfaring med det? Kjempefint om jeg kan få noen tips, gi meg det positive og negative Hello, jeg var i Alanya! RÅTT!!!!!!! Jeg anbefaler dere virkelig å reise dit, de har disko på båten og på landet, mange bra nattklubber! Mange bra butikker med fake merker, men de kan være masete og vil du skal kjøpe noe tilslutt. Ikke ha øyekontakt og være sta om du ikke liker f.eks bukse eller no, og går ut igjen. Menn på restaurant kan være masete dersom du ser på de, bare les og se om en restaurant virker bra så gå inn. Masse god mat, ikke spis salat. Vask hender før du spiser og etter du har vært på do! Annen hver nordmenn ble syk der...Ikke jeg Ellers anbefaler å dra til Dim Cayi, vakker elva med resturanter på elven! Ogsi Dim Cave...Nydelig, inni i fjellet, det er som å se på en film som heter Cave, men mye vakker! Anbefales! Vil tilbake dit. Havet er såå varmt, som lunkent vann! Herlig! Stranden er herlig! Prøv tyrkisk bad! Hanam eller noe, deilig! Har badeland dersom dere vil variere litt Det er en flink fotograf der som tar bilder av dere på badelandet, mange pene bilder! Woow! Jeg må virkelig anbefale dere, men Bulgaria = ALDRI MER! Sure mennesker, drittsekker!! Lurer dere.. En busssjåføren visste ikke hvor hotellet var når han kjører fordi det hver dag, tydeligvis han gidder ikke å¨hjelpe.. For en jævel.... Nei, liker ikke Bulgaria! Masse tiggere! Du slapper av mer i Tyrkia, du kan også dra oppe på slottet på toppeb av fjellet!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Hello, jeg var i Alanya! RÅTT!!!!!!! Jeg anbefaler dere virkelig å reise dit, de har disko på båten og på landet, mange bra nattklubber! Mange bra butikker med fake merker, men de kan være masete og vil du skal kjøpe noe tilslutt. Ikke ha øyekontakt og være sta om du ikke liker f.eks bukse eller no, og går ut igjen. Menn på restaurant kan være masete dersom du ser på de, bare les og se om en restaurant virker bra så gå inn. Masse god mat, ikke spis salat. Vask hender før du spiser og etter du har vært på do! Annen hver nordmenn ble syk der...Ikke jeg Ellers anbefaler å dra til Dim Cayi, vakker elva med resturanter på elven! Ogsi Dim Cave...Nydelig, inni i fjellet, det er som å se på en film som heter Cave, men mye vakker! Anbefales! Vil tilbake dit. Havet er såå varmt, som lunkent vann! Herlig! Stranden er herlig! Prøv tyrkisk bad! Hanam eller noe, deilig! Har badeland dersom dere vil variere litt Det er en flink fotograf der som tar bilder av dere på badelandet, mange pene bilder! Woow! Jeg må virkelig anbefale dere, men Bulgaria = ALDRI MER! Sure mennesker, drittsekker!! Lurer dere.. En busssjåføren visste ikke hvor hotellet var når han kjører fordi det hver dag, tydeligvis han gidder ikke å¨hjelpe.. For en jævel.... Nei, liker ikke Bulgaria! Masse tiggere! Du slapper av mer i Tyrkia, du kan også dra oppe på slottet på toppeb av fjellet! Tusen takk for kjempebra svar!!! Vi tenkte å reise sen høst, er det ok temp da? Har også vært i Bulgaria, det var ingen stor opplevelse. Skikkelig sure mennesker og elendig service. Igjen, takker..
Gjest sukkersuten Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Tusen takk for kjempebra svar!!! Vi tenkte å reise sen høst, er det ok temp da? Har også vært i Bulgaria, det var ingen stor opplevelse. Skikkelig sure mennesker og elendig service. Igjen, takker.. Ja, var god over 40 grader da vi var der tror fra 20 august i en uke, men det er jo vifte overhele på restauranter HUSK å drikke masse vann ellers får du heteslag.......... VIKTIG å ha air.c på hotellet ellers klarer du aldri å sove om nettene God tur
Gjest lissi32 Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Tusen takk for kjempebra svar!!! Vi tenkte å reise sen høst, er det ok temp da? Har også vært i Bulgaria, det var ingen stor opplevelse. Skikkelig sure mennesker og elendig service. Igjen, takker.. Huff, høres ikke ut som dere har vært heldig i Bulgaria. Jeg har ikke det inntrykket i det hele tatt men så reiser ikke vi til turistmaskinene heller. En liten fiskelandsby hvor det bor folk hele året. Jeg syns faktisk de er veldig hyggelige og imøtekommende. Har veldig god erfaring. Men man opplever ting forskjellig også etter hvor man havner. Sånn er det med Bulgaria. Enten hater du det, eller elsker det.
Gjest lissi32 Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Hello, jeg var i Alanya! RÅTT!!!!!!! Jeg anbefaler dere virkelig å reise dit, de har disko på båten og på landet, mange bra nattklubber! Mange bra butikker med fake merker, men de kan være masete og vil du skal kjøpe noe tilslutt. Ikke ha øyekontakt og være sta om du ikke liker f.eks bukse eller no, og går ut igjen. Menn på restaurant kan være masete dersom du ser på de, bare les og se om en restaurant virker bra så gå inn. Masse god mat, ikke spis salat. Vask hender før du spiser og etter du har vært på do! Annen hver nordmenn ble syk der...Ikke jeg Ellers anbefaler å dra til Dim Cayi, vakker elva med resturanter på elven! Ogsi Dim Cave...Nydelig, inni i fjellet, det er som å se på en film som heter Cave, men mye vakker! Anbefales! Vil tilbake dit. Havet er såå varmt, som lunkent vann! Herlig! Stranden er herlig! Prøv tyrkisk bad! Hanam eller noe, deilig! Har badeland dersom dere vil variere litt Det er en flink fotograf der som tar bilder av dere på badelandet, mange pene bilder! Woow! Jeg må virkelig anbefale dere, men Bulgaria = ALDRI MER! Sure mennesker, drittsekker!! Lurer dere.. En busssjåføren visste ikke hvor hotellet var når han kjører fordi det hver dag, tydeligvis han gidder ikke å¨hjelpe.. For en jævel.... Nei, liker ikke Bulgaria! Masse tiggere! Du slapper av mer i Tyrkia, du kan også dra oppe på slottet på toppeb av fjellet! Hmmm ja høres helt rått ut i Alanya. Myyye bedre enn en sur bussjåfør faktisk. Masse selgere, ikke kan ha øyekontakt med folk, masete menn (muslimer ja) 1 av 2 blir matforgiftet. Syns ikke dette høres så kult ut heller. Har ikke opplevd noen av disse tingene i Bulgaria. At folk tigger, syns du det er rart? Hadde du gjort det om du var sigøyner og var utstøtt som folkegruppe, ikke fikk jobb, ikke hadde penger til mat. Veldig få av de der nede som tigger for moroskyld. Det er et fattig land, hvor mange ikke får penger i det hele tatt. De har ikke stønadsordninger som i Norge. Vel det er vel øye som ser, og hva man er ute etter.
MBelucci Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Ikke dra til Tyrkia.Ikke verdt pengene.Det er et møkka land.
Gjest Shayla Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har vært i tyrkia 3 ganger, drar nå i mai til Antalya/Lara, aldri vært der før. Men har vært i Alanya, kjempe fint sted vi hadde det kjempe bra,fantastiks god mat. Selgere og noen restaurant eiere er slitsomme, men det er vel litt typsik turist land. De lever jo av oss. Vi skal i år på all inclusive, veldig spent, men hørt masse possitivt. Til tyrkia vil jeg anbefale Nazar som reiseleverandør, de har spesialisert seg på trykia og har ingen andre reisesteder. Gå inn på www.nazar.no God tur.
Småsmurf Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Hmmm ja høres helt rått ut i Alanya. Myyye bedre enn en sur bussjåfør faktisk. Masse selgere, ikke kan ha øyekontakt med folk, masete menn (muslimer ja) 1 av 2 blir matforgiftet. Syns ikke dette høres så kult ut heller. Har ikke opplevd noen av disse tingene i Bulgaria. At folk tigger, syns du det er rart? Hadde du gjort det om du var sigøyner og var utstøtt som folkegruppe, ikke fikk jobb, ikke hadde penger til mat. Veldig få av de der nede som tigger for moroskyld. Det er et fattig land, hvor mange ikke får penger i det hele tatt. De har ikke stønadsordninger som i Norge. Vel det er vel øye som ser, og hva man er ute etter. Jeg må bare spørre jeg. Hva har det med saken å gjøre (det som er uthevet)? Jeg er forresten veldig fornøyd med Tyrkia. Og som noen andre her sa anbefaler jeg også Icmeler/Marmaris, fremfor Alanya.
Gjest Gjest_Lalla_* Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Vi planlegger en tur til Tyrkia til høsten. Har alldri vært der og håper å få noen tips. Vi reiser 2 voksne og 2 tenåringer. Vurdere Alanya, da det ser ut til at det er ok shoppingmuligheter der. Tenåringene krever det... Vi vil helst bo sentralt, altså nært sentrum og gjerne nær stranda. Har også hørt at det er ok å benytte seg av All-inclusiv i Tyrkia, noen som har erfaring med det? Kjempefint om jeg kan få noen tips, gi meg det positive og negative
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Anbefaler deg å droppe Tyrkia, hvis du absolutt vil dit så reis til Marmaris. Men vær forsiktig hvis du skal på båttur, det fins minimalt med redningsutstyr på båtene de frakter masse turister med til ulike serverdigheter. Reis heller til Hellas. Rolige behagelige mennesker til forskjell fra tyrkere og spanjoler!!
Gjest Gjest_Lalla_* Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Alanya er det største reisemålet i Tyrkia, der de fleste skandinaver på chartertur foretrekker. Der er to lange strender på hver side av sentrum, Kleopatra-stranden og Oba. Temperaturen i juli-august kan være temmelig varm (gjerne over 40) men høsten er varm og deilig. Det er gjerne rundt 30 grader helt ut i november. Alanya har mye shopping for turister, basargater på kryss og tvers med typiske turist-ting. Her er det om og gjøre å prute! Husk om du pruter med et glimt i øyet og spøker med selgeren, er det lettere å få prisen dit du vil. Det er også gjerne lettere å få bra priser mot slutten av sesongen. Selgerne kan være litt plagsomme og masete, men slik er salgskulturen der nede. Prøv å ta det med et smil . Mer moteklær-shopping anbefales en tur til Antalya, som er en større by (cirka 1,5 time unna, der flyplassen ligger). Det er mye uteliv i Alanya. Det å bo nede i den gamla havna er superkoselig, men det kan bli mye bråk fra barene, så er man ømfintlig for nattesøvnen, bo gjerne litt lengre unna. Jeg vil ellers anbefale min nye blogg, hvor jeg skriver reisetips om Tyrkia. http://reisetiltyrkia.blogspot.com/ Jeg har begynt med tips om Istanbul, men det komme tips fra hele landet, følg med! GOD TUR!
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Ser ingen grunn til at dere skal droppe Tyrkia. Har vært i Alanya to ganger, og reiser dit gjerne igjen. Mulighet til å gjøre litt av hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå