Gå til innhold

Tilkobling til internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har kjøpt ny PC med trådløst nettverk og Vista Operativsystem. Problemet er at maskina hans enten ikke finner nettverket eller finner nettverk når man restarter, men mister nettverket etter 5 min og finner det ikke igjen. Hvordan kan man finne igjen nettverket?

Nettverket virker som det skal, for min maskin logger rett på og har aldri problemer med at den mister tilkoblingen.

PS han sitter like ved routeren, så det er ikke avstanden som er problemet heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på!

Skrevet

Precella; Har du også samme problemet?

Skrevet

Har noenlunde samme problemet på hytta med to helt nye bærbare maskiner begge med Vista. (Uten at jeg vet om det er problemet). Bare den som kobler seg opp først, får nettilgang. Den andre maskinen får også kontakt med nettverket, men der stopper det opp og det hjelper ikke en gang å forsøke å koble seg til ved hjelp av kabel. Nettverkskartet gir melding om at feilen ligger hos nettleverandøren, men det gjør den jo ikke...

Skrevet

Her finner ikke maskina nettet en gang. Ingen nett å koble seg til, ergo ingen tilkobling. :sur:

Skrevet

Det problemet har jeg også med Vista-maskinen min! :overrasket: Trudde det var noe gærnt med selve maskina, jeg, men så er det altså Vista som er skurken?!? Veldig kjekt når jeg sitter på hjemmekontor, gitt...

Skrevet

Jeg er veldig usikker på om det er Vista som er "synderen". Så vidt jeg husker hadde vi nemlig det samme problemet med to maskiner som begge hadde XP og som heller ikke lot seg koble opp i det samme trådløse nettverket uten at den ene eller begge mistet nettet til stadighet.

Skrevet

Her kobler ikke maskinen opp på nettet om den er alene der heller. Den finner rett og slett ikke noe nett. Og det selv om vi har flere nabonett rundt omkring som også skal gå ann å søke inn.

Skrevet

Dere har høyst sannsynlig allerede sjekket det, men er du helt sikker på at det trådløse nettverkskortet er tilkoblet?

Skrevet

Jeg har samme problem som ts. Nettverkskortet er tilkoblet ja. Skjønner ikke at vi ikke får inn nabonettene som det er mange av,når vi søker.

Jeg har vista forøvrig.

Skrevet

Om han sitter rett ved routeren kan avstanden være problemet, jo. Nettverkskortet kan bli overbelastet om signalet er for sterkt, og det resulterer gjerne i symptomer som beskrevet ovenfor: vanskelig å koble til nett, og tilkoblingen faller ofte ut når man først er på.

Skrevet

Nettverkskortet virker, for den kan logge på når man starter maskinen, men da faller den ut like etterpå.

Og uansett hvor vi prøver i huset er det samme reaksjon..ingen nettverk å finne. Ikke vårt og ikke naboene sitt, selv om min maskin med XP finner minst 3, helst flere nettverk.

Skrevet (endret)

Prøv å skifte nettverksfinner. Det ligger en innebygd i Windows: Wlan autoconfig, men de fleste produsenter av trådløse kort lager sin egen. Om Wlan autoconfig er i bruk på din PC, prøv produsentens, og vice versa om produsentens er i bruk.

Wlan autoconfig kan slås av og på i kontrollpanelet Services. Start-meny, skriv inn services.msc i søkefeltet og kjør den. Hent opp egenskaper for Wlan autoconfig og start eller stopp den, alt etter som...forandre også oppstartstype (eller hva det nå heter på norsk...) til automatisk om du vil ha tjenesten PÅ, og manuell hvis du vil ha den AV.

Produsentenes egne nettverksfinnere finner du som regel enklest ved å gå til websiden til produsenten av din bærbare og finne drivere og programmer til din modell.

Edit: Pyto

Endret av Cidric
Skrevet

Jeg har en Acer-maskin med Vista og hadde samme problemet. Jeg avinstallerte Acer-programmet for trådløs nettverkstilkobling og bruker nå heller Windows Vista sin. Har ikke hatt problemer siden.

• 3 uker senere...
Skrevet

Er det bærbar? har bærbar , jeg måtte bare ta strøm ytelse på full. :gjeiper: Og så restarte computern. da fant datan internett . men vet ikke om dette er problemet ditt.

Skrevet

Hei. Jeg hadde endel problemer med dette i fjor vår da jeg fikk en ny Vista PC med trådløst nettverk. Det har blitt mye bedre nå og det skyldes to forhold.

1. Vista har fått mange oppdateringer via Windows Update som har rettet opp diverse problemer, blant annet trøbbel med trådløse nettverk.

2. Driverne til min Dlink router og min Dlink USB WLAN dongle var for dårlige i Vista. Jeg måtte laste ned en firmware update til DLink routeren min og da ble det mye bedre. Senere fant jeg en oppdatert Vista driver til dlink USB WLAN donglen og da ble det enda mer stabilt.

Så det jeg ville gjort om man har trøbbel med trådløst nettverk i Vista er følgende.

1. Forsikre seg om at Windows Update har lastet ned alle oppdateringer som er mulig å installere.

2. Søke på WEB siden til leverandør av Router og WLAN kort / USB dongle at man har de aller siste driverne.

3. Passe på at man har fått korrekte drivere. Husk at for router og WLAN kort så er det ofte forskjellige drivere for Vista 32-bit og Vista 64-bit.

4. Om ikke noe av dette hjelper ville jeg søkt på Google ved å søke på navn på router og WLAN kort samt Vista trouble with internet connection. Man kan også legge til teksten forum for å finne diskusjonsforum som diskuterer mulige løsninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...