Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #1 Skrevet 24. februar 2008 Jeg vil egentlig ikke jobbe med hva som helst, men begynner å bli desperat etter jobb. Så da lurer jeg på hvordan det er å jobbe med kundeservice? Ser for meg at det ikke er særlig bra lønnet... Og at det er slitsomt å snakke med mange ublide kunder.
Harlekin Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Jeg vil egentlig ikke jobbe med hva som helst, men begynner å bli desperat etter jobb. Så da lurer jeg på hvordan det er å jobbe med kundeservice? Ser for meg at det ikke er særlig bra lønnet... Og at det er slitsomt å snakke med mange ublide kunder. Det er nok ikke veldig bra lønnet, da det vanligvis ikke krever mye utdanning, men det trenger ikke vært så ille. Jeg hadde helt ok lønn som medarbeider i matvarebutikk. De fleste kunder er for øvrig hyggelige de, så lenge du selv er hyggelig. Hvis du med kundeservice mener kundestøtte, der folk ringer for å få hjelp til f.eks. mobilabonnentet sitt eller en feil ved mobiltelefonen, så kan det nok hende at flere personer som ringer er sure. Mange av samtalene oppstår jo fordi folk har problemer. Jeg har jobbet med dette også, og jeg trivdes ikke like godt som i butikk; det var flere sinte folk, og jeg ble skjelt ut mange ganger. Men det gjelder for dette også at de fleste er greie, det er bare et par veldig sure epler i kurven ... Lønnen jeg fikk i denne jobben var ganske lav, men det var begynnerlønn (jeg jobbet ikke der så lenge). Men det går an å leve på det, altså!
vana Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Hei, jeg jobber på et lite kundesenter i en ganske stor bedrift. Trives veldig godt med det, og trolig er nok det litt fordi det er bedriftskunder jeg jobber med. Her er det ikke mye kjefting og sure kunder, kanskje 1 av 50 er litt grinete, men det takler man alltids. Lønn varierer veldig med erfaring, de som har jobbet der en stund har lønn på rundt 300 000. Jeg skal bare jobbe med dette i en kortere periode, og synes dette er veldig greit. Gir mye bra erfaring, og det lærer deg å forstå mennesker og kommunikasjon. Lykke til!
Gjest ts Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 I annonsen stod det "Vi utfører kundeservicetjenester for blant andre Dagens Næringsliv, Finn.no, Vianor, Telenor med flere." Hva skjer hvis man ikke vet hva man skal svare på spørsmål ringeren stiller..? Ser for meg at jeg blir sittende som et spørsmålstegn jeg...
Gjest ts Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Nå så jeg en annonse for annet firma der d sto: "Arbeidsområdene består bl.n av å ta imot telefonhenvendelser og registrere bestillinger. Fordel med datakunnskaper" Jeg ser for meg at jeg ville vært redd for at jeg kan høre feil, slik at kunden får feil vare, klusse det til så ikke bestillingen registreres osv i en sånn jobb. Men jeg har aldri hatt sånnt arbeid. Er det ikke så vanskelig som jeg trur kanskje?
Gjest Gjestis Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Nå så jeg en annonse for annet firma der d sto: "Arbeidsområdene består bl.n av å ta imot telefonhenvendelser og registrere bestillinger. Fordel med datakunnskaper" Jeg ser for meg at jeg ville vært redd for at jeg kan høre feil, slik at kunden får feil vare, klusse det til så ikke bestillingen registreres osv i en sånn jobb. Men jeg har aldri hatt sånnt arbeid. Er det ikke så vanskelig som jeg trur kanskje? Hehe. Det er lov å si "hæ?" om man ikke er sikker på om man hørte riktig. Eller litt penere variant "hva sa du nå?". Ikke lag store problemer ut av små ting. Selvfølgelig klarer du å svare på telefon og punche bestillingen!! Easy jobb. Er du ute etter lettere jobb enn det, så er det nok bare vaskekosten som står igjen som alternativ. Lykke til.
*Enigma* Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Nå så jeg en annonse for annet firma der d sto: "Arbeidsområdene består bl.n av å ta imot telefonhenvendelser og registrere bestillinger. Fordel med datakunnskaper" Jeg ser for meg at jeg ville vært redd for at jeg kan høre feil, slik at kunden får feil vare, klusse det til så ikke bestillingen registreres osv i en sånn jobb. Men jeg har aldri hatt sånnt arbeid. Er det ikke så vanskelig som jeg trur kanskje? For det første så får du jo skikkelig opplæring, for det andre så er det fullt mulig å notere ned mens kunden snakker, og du spør jo kunden om å gjenta hvis du ikke får med deg alt. I tillegg oppsummerer du bestillingen for kunden på slutten og hvis du da har gjort noe feil så har kunden mulighet til å rette på deg. Ingen vits å lage problemer før de oppstår. Jeg har jobbet på flere forskjellige kundesentre ved siden av skolen og som heltidsjobb, lønna har variert fra ned mot 90 kr på dagtid (dette er vel en 3-5 år siden og var gjennom vikarbyrå, vi hadde da godt med tillegg på kveldstid og i helger) til 150 kr timen (da var det krav til høyere utdanning innen it da). De to siste årene varierte lønna på de forskjellige stedene fra 125 kr/t til 150 kr/t.
Gjest Gudrun Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Jeg vil egentlig ikke jobbe med hva som helst, men begynner å bli desperat etter jobb. Så da lurer jeg på hvordan det er å jobbe med kundeservice? Ser for meg at det ikke er særlig bra lønnet... Og at det er slitsomt å snakke med mange ublide kunder. Anbefaler ikke kundservice'n i Storebrand hvafall...dårlig arbeidsmiljø, dårlig sjef, sure kunder, dårlig alt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå