Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Bruker steppemaskin + danser som trening hver dag, men så lurer jeg på om det å trene med hoppetau har noen god funksjon som daglig trening?

Har totalt trent istykker :oops: den første steppemaskina mi, og må vente ca en uke før jeg får en ordentlig en, og vil GJØRE noe i mellomtiden, men er det noe trim å hoppe hoppetau i en times tid om dagen? Blir jo varm skulle jeg tro, svetter sikkert også dersom man hopper aktivt... burde jo ha en effekt det og? eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jamila
Skrevet

Hoppetau er veldig god trening! Brukte det som fast kondisjonstrening mens jeg drev med boksing.

Bare pass på at du har nok plass, blir litt frustrerende dersom tauet slår inn i vegger eller tak (hvis du er inne dah)

I følge denne linken http://www.dazzle.tv/helse/resultater.html så forbrenner du flere kalorier ved å hoppe tau enn å trene aerobic-

så hopp i vei! :briller:

Skrevet

Jaa.. Hopping er bra. Du trener jo føtter og armer.. og helt sikkert rygg+mage..

Dessuten får du jo god kondis av det! :) (Ikke minst spenst)

Gjest Starya
Skrevet

Jeg tenkte en stund på å begynne med hoppetau. Slo det fra meg da jeg kom på at jeg er i tredje etasje...

Gjest Lady-M
Skrevet

Hoppetau er bra. Rockering er også bra for den som vil styrke magemusklene. :blunke:

Lurer på om jeg skal ta tur til leketøysbutikken...

Skrevet

:D Tusen takk for tilbakemeldinger!

Nå har jeg vært å kjøpt meg hoppetau!! :sjarmor: Han i sportsbutikken sa også at det var innmari god trening når man fikk litt dreisen på det!

Også får jeg den nye steppemaskinen min på tirsdag tenker jeg!

Ny skal det bli ny og sprek aline til bikinien blir innkjøpt!! :enig_animasjon:

Skrevet

Når man får god teknikk hoppe rman lavere og bruker resten av kroppen mindre da... Og det blir mindre trening.... :wink: Derfor lurt å tenke litt på det, og bruke kroppen skikkelig.

Husk å hoppe på gode sko eller godt underlag, ellers får du beinhinnebetennelse i løpet av to uker.... :wink:

Skrevet

ja, det der med lave hopp tenkte jeg på også, så jeg skal være bevisst på å bruke kroppen skikkelig mens jeg holder på. S

- skal ikke trene muskler(synlige) da, jeg danser 7,5 timer i uka fra før, trenger bare noe for å bevege meg på en god måte de andre dagene i uka også.

Men uæhh... beinhinnebetennelse etter to uker? :o :grine:

vil ikke ha det jeg! Har bare danseskoene å hoppe i, men det er jo god støtte/demper under "forfoten" og hælen, og det er vel hovedsaklig forran på foten man lander og støter på, så det burde holde håper jeg.

Gjest Starya
Skrevet

Rockering.. Det forstyrrer ikke de i etasjen under! :sjarmor:

Skrevet

bor i kjellerleilighet for tiden jeg da, så jeg forstyrrer ingen med hoppingen min heller. :D

Også får jeg steppemaskinen til uka, så da kan jeg bytte på, så kanskje jeg unngår beinhinnebetennelse også...

Lasse da, du skremte meg du nå!! :fy: (bra å vite, men nå kommer jeg sikker til å gå rundt å kjenne etter i beina, om jeg kjenner noe rart inni der...) :ler:

Skrevet

Fint at jeg skremte deg da! :sjarmor:

.... Så slipper du kanskje å hinke rundt etter to uker... :wink:

Skrevet

sant!

Hva slags sko bør jeg ha? Hvor bør støtten og demping sitte for å unngå skader?

Skrevet

Gode joggesko har demping på hele foten nå. Men forfoten er jo veldig viktig. Snakk med dem i butikken (men gå til en annen butikk om de ikke har peil.... :wink: .

Du kan også kjøpe en tynn matte å hoppe på. de koster ikke mye.

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips og råd Lasse! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...