Gå til innhold

Hestekur for imunforsvaret

Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

Er det noen som har noen gode råd for gjenoppbygging av et slitent imunforsvar?

Jeg har sjeldent vært så mye syk som i vinter. Den ene forkjølelsen overlapper den andre- og helst med en runde omgangssjau i midten.

Føler at kroppen min ikke rekker å komme seg til hektene igjen- og derfor også er mer mottagelig for sykdom.

Jeg har pga sykdom gått endel ned i vekt også- greit nok å gå ned i vekt- men ikke på denne måten- det tapper meg for krefter.

Jeg har ett helt normalt sunt kosthold (MYE frukt og grønt)- og hadde det ikke vært for all sykdommen trener jeg regelmessig to til tre ganger i uken.

Tror derfor at vitaminer og mineraler er det essensielle her- men det er jo ett hav av piller, oljer o.li der ute. Jeg tar til daglig omega 3 og 6.

Håper noen har gode råd- for dette orker jeg ikke- atsjooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme problem som deg for noen år siden, den ene forkjølelsen avløste den andre.

Visste ikke min arme råd, det var så slitsomt.

Tok turen til homeopat, fikk noen "sukkerpiller" der, som jeg tok hver dag i to-tre mnd. Etter det var jeg ikke forkjølet eller syk på minst to år.

Når jeg kjenner tegn til forkjølelse nå, tar jeg 6-7 "sukkerpiller", og da forsvinner ofte forkjølelsessymptomene i løpet av noen timer. Det hender selvsagt at jeg blir forkjølt nå også, men max en gang i året.

Vet ikke om det er lov å legge ut navnet på de pillene, men prøver. Nå bestiller jeg dem på apoteket når jeg trenger ny forsyning, uten resept.

De heter Staphysagria D200.

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

SØVN! Nok hvile er viktig.

Frisk luft i passelig dose.

Solhatt funker på meg. Litt dyrt, men jeg tar det ikke så ofte som pakningen anbefaler.

Og når du først er syk -pass på at du får nok hvile helt til du er riktig frisk. Ikke noe løpe på jobb straks man er litt bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Jeg er redd du har veldig rett StoreSky! Jeg har nok mer eller mindre konstant søvnunderskudd....

Kommer meg aldri i seng før klokken er bikket 2330 og vekkerklokka ringer kl 6 hver morgen.

Må skjerpe meg der...

Frisk luft får jeg heldigvis endel av. Har en jobb hvor jeg er endel ute gjennom arbeidsdagen.

Hmmm, det med å holde seg hjemme lenge nok.... Vel, jeg er nok av typen som strekker det lengst mulig før jeg blir hjemme. Og er tilbake på jobb når jeg føler at jeg er frisk nok til det.

Men- tusen takk for tips; jeg skal prøve å skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipset!

Dyre?

Ca 100 kr for hver boks.

Jeg bestilte nettopp 4 nye for å ha ei stund.

Til å begynne med (2-3 mnd) tar du 5 stk og legger under tunga, der de oppløses av seg selv. Skal ikke svelges, da får de dårligere effekt.

Etter dette tar du noen ved behov, altså når du merker de første sympt på forkjølelse.

De har vært kjempegode for å bygge opp mitt immunforsvar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosttilskudd er greit det, men du må også få i deg vitaminer og antioksidanter på naturlig vis.

Minst 4 kopper grønn te hver dag.

Minst et eple om dagen.

Så mye naturlig c-vitamin du kan få i deg. (appelsin, klementin, grapefrukt osv.)

Gulrot er også noe du kan spise hver dag.

Rett og slett så mye grønnsaker du klarer å få i deg, og en del frukt.

Jo mer farge grønnsakene har, jo sunnere skal de være. (Rød paprika, brokkoli osv.)

Det er også viktig at du får i deg proteiner - magert kjøtt og egg.

Fisk også: om ikke i middag, så som pålegg - sursild, makrell i tomat osv.

Svisker er også veldig bra for å bygge godt immunforsvar (*kremt* men spis ikke for mye).

Kos deg med mandler og rosiner, veldig sunt begge deler. Valnøtter er også veldig bra for immunforsvaret.

Også er det viktig som StoreSky skriver med nok søvn.

Gå en tur i rakst tempo hver dag, helst mellom 45 min og 1,5 time.

Og prøv å tenke så positive tanker som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosttilskudd er greit det, men du må også få i deg vitaminer og antioksidanter på naturlig vis.

Minst 4 kopper grønn te hver dag.

Minst et eple om dagen.

Så mye naturlig c-vitamin du kan få i deg. (appelsin, klementin, grapefrukt osv.)

Gulrot er også noe du kan spise hver dag.

Rett og slett så mye grønnsaker du klarer å få i deg, og en del frukt.

Jo mer farge grønnsakene har, jo sunnere skal de være. (Rød paprika, brokkoli osv.)

Det er også viktig at du får i deg proteiner - magert kjøtt og egg.

Fisk også: om ikke i middag, så som pålegg - sursild, makrell i tomat osv.

Svisker er også veldig bra for å bygge godt immunforsvar (*kremt* men spis ikke for mye).

Kos deg med mandler og rosiner, veldig sunt begge deler. Valnøtter er også veldig bra for immunforsvaret.

Også er det viktig som StoreSky skriver med nok søvn.

Gå en tur i rakst tempo hver dag, helst mellom 45 min og 1,5 time.

Og prøv å tenke så positive tanker som mulig.

Unnskyld Prestekrage, jeg glemte visst mye av det du skrev i iveren etter å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...