Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2003 #1 Skrevet 2. mai 2003 Fikk beskjed fra sykehuset at jeg må operere bort en del av livmorhalsen pga for høy celledeling. Lurer på om det er noen her som har gjort det? Bruker hormonspiral nå, kan man fortsatt ha det? Hva skjer om man blir gravid etter man har gjort dette?
Sirin Skrevet 5. mai 2003 #2 Skrevet 5. mai 2003 Hei Jeg har også hatt celleforandringer og har operert bort deler av livmorhalsen. Selv har jeg kobberspiral og jeg måtte ikke fjerne den før inngrepet. Den sitter der fortsatt. Selve operasjonen skal du heller ikke grue deg til. Det er raskt gjort. Ble lagt inn på sykehuset ved 8-tiden om morgenen og ble skrevet ut ved 12. tiden. Og jeg hadde narkose :enig_animasjon:
Lillebi Skrevet 5. mai 2003 #3 Skrevet 5. mai 2003 Er man borte fra jobb bare operasjonsdagen, eller har man smerter/ubehag lenger etter inngrepet?
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #4 Skrevet 5. mai 2003 vet ikke om du får sykemelding,for jeg var arbeidsledig da jeg gjorde det. hadde litt småvondt samme dagen etter inngrepet(som menssmerter). operasjonen var ikke vond i det hele tatt,jeg fikk ikke narkose. det var prøvene før som kjentes,men de har du jo allerede tatt...ikke noe å grue seg til. blir du gravid senere,har ikke dette inngrepet noe betydning,de vil bare passe på så ikke fødselen starter tidligere pga livmortappen er mindre.
Gjest NN Skrevet 5. mai 2003 #5 Skrevet 5. mai 2003 Jeg fikk fjernet livmortappen for ca 3 år siden. Dette skjedde poliklinisk og jeg fikk bare lokalbedøvelse. Blødde en del etterpå og brukte bind, men kunne dra hjem så fort jeg var ferdig. Trengte ikke sykmelding (har en "lett" jobb). Da jeg senere måtte tilbake for å fjerne livmorhalsen og litt av livmoren, skjedde dette også på poliklinikken. Det ble brukt laser og jeg kunne reise hjem etter å ha hvilt en times tid. Jeg ble sykmeldt i 14 dager. Hadde ikke spesielt vondt og hadde trodd at dette skulle vært mye verre enn det egentlig var.
Litago Skrevet 6. mai 2003 #6 Skrevet 6. mai 2003 En venninne av meg som hadde fjernet forholdsvis mye, måtte ligge i en periode i svangerskapet. Jeg er sikker på at legene kan svare deg på alle spørsmål før eller etter inngrepet. Skriv ned en lapp alt du lurer på! Det er lett å glemme når man er litt stresset på sykehuset. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå