Gå til innhold

Stefamilien på ferie

Anbefalte innlegg

Gjest Bonus_mamma
Skrevet

Hei

Mannen min og jeg har havnet i en diskusjon om hvordan vi skal organisere årets ferie, og jeg ville høre med andre i stefamilie situasjon hvordan dere gjør det.

Tar dere alle barn med på ferie, eller tar dere ferie med deres egne barn hver for seg? Vi har veldig mange barn (ingen felles), og lurer på om vi skulle dele opp ferien og ha ferie med våre egne barn hver for oss. Dette fordi spesielt jeg føler at de ferien vi hat hatt med alle barna har vært alt annet enn en avslappet ferie. Men kjipt å reise på ferie uten mannen min da. :sukk:

Hva gjør dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke reise på ferie sammen med halve barneflokken i to omganger? Hvis stebarna har en mor/far som de kan bo hos går det nok fint, og dere kan legge det til ei uke i juni og ei i august. To ferier samme måned blir nok litt slitsomt.

Skrevet

kan godt forstå at det blir slitsomt å dra på ferie med veldig mange barn, visst det bruker å bli litt kaos.... Men det har jo litt å si om barna går godt overens også?? I så fall ville jeg dratt på ferie alle sammen. Også hadde jeg tatt en kjæresteferie bare dere to også! :) Så får jo alle i pose og sekk ;)

Ellers så er jo det å dele opp ungene litt også kanskje mulig.

Hos oss er vi ikke så mange barn da, men vi drar på ferie med alle barna, egne, og stebarn. Noen ganger har vi bare dratt med vårt felles barnb. Mens stebarna får også turer med sin andre familie igjenn. Så ingen opplever det å bli utelatt eller behandlet urettferdig.

men selv ville jeg synes det var litt rart om du måtte dra på ferie med dine barn og han på en ferie med hans barn.... Det burde da være mulig å få til en liten ferie for alle?

Skrevet
men selv ville jeg synes det var litt rart om du måtte dra på ferie med dine barn og han på en ferie med hans barn.... Det burde da være mulig å få til en liten ferie for alle?

denne er jeg enig i.. synest det hørtes litt rart ut...

trodde dere var et par . og da burde dere ta ferien sammen..

Skrevet

Vi reiser også på ferie med alle barna. Det blir mer slitsomt enn med bare ens egne, men har man startet ny familie så blir det alt eller ingenting.

Vi har noen ganger tatt med oss en og en og dratt på tur, både begge voksne eller en av oss.

Skrevet

Ville dratt alle sammen, er man familie deler en også feriene. Ferie trenger jo ikke være å dra langt bort. Ferie er å ikke ha noen forpliktelse som skole og jobb, bruke tid sammen og gjøre noe en ikke har tid til i hverdagen. Om det er å være turist i egen by, dra på museum, overnatte i telt på nærmeste fjell (eller i egen hage), dra på stranden eller i svømmehallen om været tilsier det, spille badmington, monopol, bygge trehytte, fiske, besøke venner eller familie en ser sjeldent, grille, sykkeltur eller annet. Ferie er jo en glimrende tid å bli en enda mer sammensveiset familie, og tid er vel den største mangelvaren anno 2008?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...