Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

ARGH!

Hadde akkurat kjøpt inn nytt regntøy til jenta mi på 5 år. Hva skjer? Jo hetta er selvfølgelig borte vekk etter noen få dager. Det sultne barnehagedyret har vært frempå igjen... Umulig å finne igjen. Har ringt både til Fretex og Reflex, til ingen nytte. Fikk kjøpe meg et nytt sett sa de på Reflex. Dårlig miljøpolitikk det der altså...

Innlegget er endret ihht til Reglene

Helen - mod.

Endret av Helen
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Ungen vår går også i barnehage og hetta til regnjakken er blitt borte. Jeg kjøpte ikke ny regnjakke, men sendte med en sydvest som vi hadde liggende. Det lureste er nok å sy hetta fast til jakken. Det er bare å gidde å gjøre det.....

Skrevet
Ungen vår går også i barnehage og hetta til regnjakken er blitt borte. Jeg kjøpte ikke ny regnjakke, men sendte med en sydvest som vi hadde liggende. Det lureste er nok å sy hetta fast til jakken. Det er bare å gidde å gjøre det.....

skjønner godt at det er irriterende at hetten blir borte.... men det er en grunn for at hetten er festet med trykkknapper og ikke er sydd fast i utgangspunktet, nemelig barnas sikkerhet!!!!

Det finnes regnjakker med fastsydde hetter, som ikke er godkjente, fordi det kan være farlig at de er sydd fast. (med barn som klatrer og blir hengende fast i hetta osv.....)

Har forresten aldri opplevd at hettene blir borte i barnehagen, eller at de har tendens til å bli tatt av.... Kan være lurt å merke med navn i hetta også da!!

Skrevet

Har selv opplevd dette. Etter dette har jeg merket selve hetta også med navnelapp. Siden dette har jeg alltid fått hetta i hylla til ungene, når det har blitt dratt av.

Skrevet

Merk hetten..

mange barn som har reflex regntøyet....

Skrevet

Hva med å sette opp en lapp i barnehagen om at hetten deres er borte, farge osv. Kan jo hende at folk kikker etter hjemme om de har en for mye! Og som sagt ellers her; merk jakke og hette. ;)

Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale sydvest til barn. Begge våre bruker det. Billige fra H&M, myke og gode. Mye lettere når de kan snu seg uten at hele fjeset blir borte i hetta.

Men ellers må nesten hver tøyfiber merkes ja, ellers forsvinner det i barnehagen.

Skrevet

Var merka den hetta altså. Men regntøyet henger i barnehagen i lange perioder og da er det ikke lett å få med seg at hetta er borte. Hun har nemlig sydvest også. Likevel så er det jo veldig kjekt å ha en hette på regntøyet :) Dessuten så er dette en barnehage med åpne baser der 80 barn deler en ( ja les: 1) garderobe- og da blir ikke alt lagt tilbake selv om det er navnet dessverre. Og da jeg oppdaget at den forbaska hetta var vekk så hadde sekken gått til Fretex allerede... Så drømmen om at noen har en hette til salgs her lever videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...