Gå til innhold

Smartkonvolutter

Anbefalte innlegg

Gjest posteren
Skrevet

Lurer på om det er noen som bruker de smartpostkonvoluttene på nytt? Er jo bare å sette en lapp med ny adresse på, der adressen har stått.

Disse konvoluttene blir jo aldri stempla (ikke som jeg har opplevd iallefall...)

Er det noe sjanse å "blir tatt" for dette? Er jo nesten Posten sin feil hvis folk gjør det siden de ikke blir stempla.

Hvis man blir tatt, hva risikerer man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis man blir tatt, hva risikerer man da?

Straffeporto?

Har egentlig aldri falt meg inn å tenke tanken på å bruke dem omigjen... det er jo "å stjele" på et vis da...

Skrevet

Jeg kan ikke se at det er noe verre enn å bruke om igjen frimerker som ikke har blitt stemplet. Jeg har aldri sett på dette som tyveri.

Gjest posteren
Skrevet

Jeg bruker frimerkene pånytt hvis de ikke er stemplet. Mener det er helt ok, men tror mange synes det er litt "sært".

Jeg handler endel på ett forum, og siden jeg begynte med å bruker frimerker omigjen har jeg ikke måttet kjøpe frimerker ën gang.

Det blir mer og mer vanlig å bruke smartkonvolutter og det er derfor jeg lurte på om dette er greit.

Er litt i tvil på hva jeg syns selv, siden man setter på en ny lapp med ny adresse på. Føles ikke "helt rett".

I forhold til ustemplede frimerker der man setter på ett ubrukt frimerke...

Er det noen som vet om smartkonvolutter blir stemplet, eller ikke? Tror aldri jeg har fått noen som har stempel på.

Skrevet
Er litt i tvil på hva jeg syns selv, siden man setter på en ny lapp med ny adresse på. Føles ikke "helt rett".

I forhold til ustemplede frimerker der man setter på ett ubrukt frimerke...

Det er vel slik jeg også ser på det. Greit, ustemplede frimerker kan jeg finne på å bruke omigjen. (eller i alle fall ta av for å bruke igjen, men tror jeg har en del av dem i skuffen gitt..) Men disse konvoluttene, da må man som du sier lime noe over adressefeltet og derved åpenbart vise at man bruker den igjen, noe jeg synes er litt drøyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...