Gå til innhold

Tar du opp driten til bikkja di?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gidder som regel ikke.

Så lenge det ikke er mitt i veien

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt.

Syns det er utrolig irriterende med folk som ikke gjør det.

Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som er helt hysteriske når det gjelder hundedrit.

Det er naturlig, og jeg ser ikke problemet når jeg går i skog og mark, at det ikke kan ligge der og råtne i naturens krinsløp. :)

Skrevet

Det er greit om det er innimellom busker osv, men om det ligger godt synlig eller der det er naturlig for meg og barn å gå, er det irriterende. Særlig om vinteren, når det blir liggende oppå snøen.

Er det i boligområder eller i byer er det også en selvfølge å fjerne det.

Gjest Tigress
Skrevet (endret)
Jeg gidder som regel ikke.

Så lenge det ikke er mitt i veien

Drit du på vegen også?? Det meiner eg er dårleg folkeskikk, men eg tolkar det dithen at du plukkar opp din eigen skit?

Endret av Tigress
Skrevet

ehhh. herregud du forsto vel hva jeg mente. Viss bikkja driter i midten (sånn det skrives da??) av veien

Gjest Tigress
Skrevet
ehhh. herregud du forsto vel hva jeg mente. Viss bikkja driter i midten (sånn det skrives da??) av veien

Sjølvsagt, men folk som ikkje plukkar opp driten etter bikkja si synes eg fortjener å bli dissa litt. Hehe...

Skrevet

Jeg synes det er en selvfølge å plukke opp dritten etter hunden sin. Greit nok hvis man er midt inne i skogen, langt fra en sti, men er det der folk ferdes og går skal man ALLTID plukke opp. Det er noe av det ansvaret man har når man skaffer seg hund.

Gjest blåmobil
Skrevet (endret)

ja så klart gjør jeg det. I hvertfall når den bæsjer der folk ferdes(men ikke inni busker)

Endret av blåmobil
Gjest Gjest_fifi_*
Skrevet

Selvfølgelig plukker jeg det opp!!! Skulle bare mangle.. Et sted jeg har sluttet å plukke opp (men plukket opp der også i et par år før jeg sluttet), er når hunden bæsjer i åkeren ved der jeg ofte går tur..

Her er det faktisk plagsomt mye hestedritt som ligger igjen på gangveiene da....

Skrevet

skal de som rir gå av hesten å samle det sammen i en pose og kaste da eller??

Skrevet

:)

jeg bor veldig øde og da tar jeg den aldri opp.

men når jeg er på steder der folk ser det eller der folk ferdes mye

der tar jeg den opp.

det er ganske kjedelig vis du går i oslo og har kjøpt deg nye sko også planter du midt i en varm hunde bæsj.

så noen ganger andre ganger ikke

Gjest Elfrida
Skrevet

Hestemøkk er jo helt annerledes, hundebæsj ligner jo mye mer må menneskebæsj i forhold til lukt og konsistens, og hvor lite du vil ha det på skoa eller andre steder...

Og jeg syns hundebæsj kan være på samme steder som menneskebæsj, dvs. langt ut i skogen/marka, ellers ingen synlige steder.

Gjest Gjest_fifi_*
Skrevet
skal de som rir gå av hesten å samle det sammen i en pose og kaste da eller??

synes godt de kan gå av hesten og vippe dritten ut i grøfta ja.. Når de velger å ri på gangveier og i boligfelt synes jeg ikke det er for mye forlangt.. Rir de i skog og mark derimot er jo saken en helt annen..

Skrevet (endret)

...

Endret av lolita90
Skrevet

Ja, jeg plukker alltid opp etter bikkja. Selvom jeg hater det så gjør jeg det, for jeg vet hvor irriterende det er å måtte tråkke rundt og evnt oppi det når jeg går på gangvei og generelt andre steder hvor det måtte ligge (er jo ikke ut i grøfter og inni buskene og går, men dere skjønner:) )

Skrevet

Det burde være en selvfølge å plukke opp dritten etter bikkja di, så lenge den bæsjer midt i gangveien, eller rett på siden av veien spør du meg. Jeg er så ufattelige irritert på hundeiere som ikke gidder dette. Hvor mange ganger har jeg måttet dra ungene mine vekk fra hundebæsj, for de ser jo ikke hvor de tråkker. Unger går overalt, og så lenge hunder driter der hvor det ferdes folk så syns jeg eierne bør plukke opp dritten. Nå mener jeg ikke midt i skogen på stier og sånt, for der bæsjer det andre dyr også, men på gangveier, og fortauer. Fy skamme dere hundeiere. Tenk dere at det er barn, altså små barn som ferdes på de veiene også, og mange små er ganske nysgjerrige på alt som ligger på veien (det har jeg ganske erfart)

En annen ting er at der jeg bor er det to ridesentere. De rir titt og ofte på gangveien, også mellom husene hvor vi bor, rett utenfor utgangsdøren og slikt. Der ligger det strødd med hestebæsj, annenhver meter omtrent, og det er jeg ganske forbanna på. Jeg har veldig lyst til å stikke bort til disse ridesenterne og si dem et par alvorsord. Hva gjør man med sånt?

Skrevet

Jepp, tar alltid opp etter hunden der det kreves (d.v.s. ikke midt i skogen eller i busker og kratt). Har jeg glemt eller tatt med for få hundeposer, stikker jeg hjem og henter.

Heste- og hundedritt kan ikke sammenlignes, hesten er vegetarianer og møkka bruker derfor mye kortere tid på å forsvinne. Hundebæsjen derimot blir liggende i månedsvis før den brytes ned...

Lurer forresten på om jeg ikke har lest at hesteeiere i enkelte byer er forpliktet til å ta opp møkka etter hesten på fortau o.l....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...