Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har lyst å jobbe som stuepike, men jeg finner ingen ledige stillinger. har lett på nav, finn og zett, men ingenting. Har også vært inne på enkelte hotellhjemmesider å sett på stilling ledig, men der var det veldig dårlig. noen som har tips om ledige stillinger i bergen komune? eller hvor det er lurt å lete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Registrer deg på Adecco! De søker ofte etter værelsesbetjenter. Du bør også ta med åpen søknad + cv og gå rundt på ulike hoteller. Snakk med husøkonom eller personalansvarlig. Disse jobber som regel normal arbeidstid, så det lønner seg å møte opp på dagtid!

De fleste som jobber som stuepike har jobbing annenhver helg i tillegg til ukedagene. Det er derfor viktig at du er fleksibel mht dette og gir uttrykk for at du VIL jobbe.

Husk at høysesongen starter medio mai - du bør satse på å ha fått jobb innen det, ettersom det er veldig mange skoleungdommer som ønsker seg denne typen arbeid. Lykke til!

Skrevet

tusen takk for gode tips! :)

har hørt litt negativt om adecco, men hvis noen har lyst å dele positive erfaringer så velbekomme.. :)

har ingenting imot å jobbe helger og jeg HAR virkelig lyst å jobbe, så det hørtes bra ut.

men det føles litt merkelig å møte opp i hotellresepsjonen uanmeldt å spørre etter husøkonom, så går det ann å ta en tlf i forkant feks? føler at det blir litt mer "ordentlig" da..

men hvis de trenger folk, utlyser de ikke stillinger da? føler bare at jeg maser på en måte.. :sjenert:

sorry hvis jeg kommer med dumme spørsmål, er litt uerfaren her.

blir glad for alle innspill.. :)

Skrevet

Å trappe opp på døren er noe av det beste potensielle arbeidsgivere vet om...det viser at du er uredd og virkelig vil ha jobben. Spør etter rette person, presenter deg gi vedkommende søknaden.

Jeg har alltid fått jobb på den måten :jepp:

Skrevet

såpass!

da har nok jeg hatt litt feil innstilling. tid for taktikkendring. nå må man bare manne seg opp da. :) får gjøre litt mer hotellresearch de neste dagene.

det er så flott med tips og erfaringer, tusen takk dere! :)

om noen har innspill så pøs på! :)

Skrevet

Det går også an å sende åpne søknader til hotellene dersom du ikke liker å bare troppe opp der. Har sjelden sett slik stillinger utlyst, det virker som om de får inn folk ganske greit.

Skrevet

De gidder jo ikke å lyse ut stillnger dersom de får tak i folk på annen måte. Å lyse ut stillinger og gå igjennom hele den prosessen med å sile søknader og ha folk på intervju etc er ganske tidkrevende og dyrt. Så dersom det blir en ledig stilling, er det jo alltids noen som kjenner noen som trenger jobb, så da blir det foretrukket å ansette dem i stedet for å bruke tid og penger på å lyse ut stillinger.

Jeg har jobbet i Adecco i Bergen, som stuepike. Fungerte bra, det. Fikk oppdrag dagen etter jeg hadde registrert meg. Adecco har vel spesialisert seg litt på hotell- og restaurantnæringen.

Ellers mener jeg at det er positivt å troppe opp på hotellet og levere papirene direkte til husøkonom. Veldig smart å vise fram ansiktet sitt. (Og dersom du ikke treffer husøkonom/rette person den første gangen, ville jeg heller ha gått tilbake dagen etter enn å levere til resepsjonisten, nettopp fordi det er lurt å vise fram ansiktet sitt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...