Gjest Gjest i dag Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Har tre barn, en på snart fire år og to på over ti år. Årslønn ca 300 000,- min mann har ca kr 650 000,- i årslønn. Fellesgjeld ca 2 500 000,-. Delt omsorg, men jeg skal ha det daglige ansvaret. Hva kan jeg regne å sitte med av inntekt ved samlivsbrudd? Har prøvd å lese med til dette på nav.no, men skjønner ikke noe. Huset har jeg særeie på, men vil da bli sittende med all gjeld alene. Takknemlig for svar....
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Inntekt? Skal du bytte jobb? Inntekten din vil vel bli det samme, men med litt mindre skatt i neste likningsår såvidt jeg vet. Hvis du mener barnebidrag, er det en annen sak. Det har de for øvrig beregningstabeller for på NAV sine sider.
Gjest Piper Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Årslønnen din, en ekstra barnetrygd og bidraget du får fra faren. Og bidraget blir kanskje 3000-4000 kr, om ikke mer. Men jeg tror ikke det blir så veldig mye mer, selv om han har høy inntekt.
Gjest Piper Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Hvorfor samlivsbrudd? Og hvorfor er dette noe du bare må spørre om?
Nabodama Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Det blir nok tungt å sitte med et så stort lån alene. Du bør se på muligheter for refinansiering, f.eks med startlån o.l i kommunen.
Nabodama Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Og hvorfor er dette noe du bare må spørre om? Det lurte jeg også på. Totalt irrelevant.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Har tre barn, en på snart fire år og to på over ti år. Årslønn ca 300 000,- min mann har ca kr 650 000,- i årslønn. Fellesgjeld ca 2 500 000,-. Delt omsorg, men jeg skal ha det daglige ansvaret. Hva kan jeg regne å sitte med av inntekt ved samlivsbrudd? Har prøvd å lese med til dette på nav.no, men skjønner ikke noe. Huset har jeg særeie på, men vil da bli sittende med all gjeld alene. Takknemlig for svar.... Er den store fellesgjelda bare på huset? Eller er det sånn at mannen din vil komme til å ta med seg bil med lån på? Studielån som ikke er felles? Hvis du blir sittende igjen med 2,5 mill alene, er jeg redd det blir i meste laget for deg å betale. Selv med skatteklasse 2 og mindre skatt, er det mye penger å betale.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Det vil bli vanskeligere for deg med 3 barn å betjene et lån enn for en enslig uten barn med samme inntekt. Barnebidrag og barnetrygd dekker ikke alle utgiftene du har til barna. Barn er en utgiftspost, ikke en inntektspost. Det blir umulig for deg å betjene et lån på over 2 mill. Jeg har selv vært gjennom et samlivsbrudd med 3 barn. Vi solgte huset og jeg kjøpte en leilighet i en tomannsbolig i et billigere strøk, men i samme skolekrets. Jeg har litt lavere inntekt enn deg og fikk maks 400 000 i lån. Som enslig mor må du regne med en lavere levestandard. Men husk at livskvaliet er viktigere enn levestandard. Lykke til!
Gjest Gjest-M- Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 2,5 mill i gjeld alene med den inntekten høres veldig mye ut. Jeg er selv enslig mor med bare et barn boende hjemme fortsatt (tenåring). Min samlede inntekt inkludert barnetrygd for to og bidrag er ca 420 000, og jeg har gjeld på 1,4 mill. Vi har det greit økonomisk, men ikke rom for noen store sprell, eller store uforutsette utgifter. Ønsker deg lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå