Gå til innhold

Må alle ha maskinlesbart pass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krever alle land maskinlesbart pass? Mitt pass går ikke ut før i 2015 og det er typisk rødt, kommunistisk rødt i gammelt papirhefteform...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så vidt jeg vet bare USA som krever maskinlesbart pass. På politi.no står det endel om pass og de forskjellige lands ambassader har også informasjon om innreise-regler på sine nett-sider.

Skrevet
Krever alle land maskinlesbart pass? Mitt pass går ikke ut før i 2015 og det er typisk rødt, kommunistisk rødt i gammelt papirhefteform...

Er du sikker på at ditt pass ikke er maskinlesbart? Det er jo såpass nytt at de var i gang med slike pass i deler av landet i 2005. Se om du har sånne koder og streker under bildet i passet ditt....

Forøvrig har jeg vært både i Australia samt et par land i Afrika uten slikt pass.

Skrevet

Har vert i Australia med slikt pass. Det gikk bra, men det ble mye venting da de måtte skrive ting inn manualt og ikke helt fikk alt til å stemme med en gang.

Skrevet
Har vert i Australia med slikt pass. Det gikk bra, men det ble mye venting da de måtte skrive ting inn manualt og ikke helt fikk alt til å stemme med en gang.

Du vet vel om at du må ha visum til Australia? Du søker på nettet før du reiser...

Hvor i Afrika skal du, forresten?

Skrevet

Jeg fikk mitt pass i januar 2005, og det er maskinlesbart. Sikker på at ditt ikke er det?

Til Australia må du ha visum, og det må du muligens til der du skal i Afrika også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...