Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Har bestilt en flyreise fra Norge til Island over internett og betalt med VISAkort. Deretter bestilte jeg reise fra Island til et helt annet kontinet med Mastercard. Er DnBNOR totalkunde. Er reiseforsikring automatisk gjeldende for meg på disse to reisene da?
Cata Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Du må nesten sjekke med banken hva som er inkludert i kortene. Jeg tror f.eks jeg har forsikring knyttet til mastercard, men ikke til visaen. Men jeg har ikke samme bank som deg, og regner med det kan variere.
Østlandet Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Her var det masse manglende opplysninger. Snakker du om debet, eller kredittkort? Et visakort, kan jo være både det ene og det andre for eksempel. Det er jo som oftest kredittkortene som har denne tilleggstjenesten. Men absolutt ikke alle. Dessuten er det vilkår knyttet til forsikringen. F eks er det ofte krav om at minst 50% av reisen skal være betalt med kortet osv. (Mye med liten skrift her) Men som ovenstående innlegger sier. Er det ikke bare å spørre banken da? eller enda enklere... Disse opplysningene er lett tilgjengelige, med vilkår osv på internett, på alle kort, så vidt jeg vet.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Det står ikke så mye om det på DnBNORs nettsider... Jeg betalte den ene reisen med VISA vanlig kort og den andre reisen med Masterkort. Jeg er totalkunde, og for totalkunder er det slik at reiseforsikring følger med når man betaler med et totalkunde-kort. Jeg har betalt reisene med kortene - da sier det seg jo selv at jeg har betalt 100 % av beløpet...
Orthia Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg tror reiseforsikringen gjelder så lenge du betaler minst 50% av reisen fra din totalkonto, så da burde det vel ikke ha noe å si hvilket kort du bruker, eller om du overfører direkte fra kontoen din. (hadde sjekket det opp for sikkerhets skyld) Endret 23. februar 2008 av Orthia
Gjest Kaya83 Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Hvis du har reiseforsikring inkludert så gjelder denne som regel hvis du betaler over 50% av reisen med kort.. Dette inkluderer alt - fly, hotell, transport etc.. Altså må halvparten av det totale beløpet være betalt med kort.. Det er også som regel tidsbegrensning på gyldigheten, feks at du ikke kan være i utlandet i mer enn 2-3-4 uker.. Derfor bør du ringe banken og høre med dem om du er dekket hvis du er usikker.. Like greit, så er du helt sikker på at du er dekket..
Yummy_Mummy Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har betalt reisene med kortene - da sier det seg jo selv at jeg har betalt 100 % av beløpet... Reisen eller også oppholdet? Er hotell inkludert i det? Jeg oppfattet det ikke som noen selvfølge at 100% av reisen (altså ikke bare transporten, men resten av turen også) var betalt med kortene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå