~Mocca~ Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Jeg og sambo skal strax se etter en liten ferie vi kan reise på til sommeren. Tenkte oss en uke til varmen (jeg kunne godt tenkt meg tre, men han blir lei.. ) Og da vil han helst til Hellas eller Spania. Jeg er grekofil på min hals, og elsker landet. Har vært på Korfu, Naxos, Santorini, Skiathos, Rhodos, Kos, Halkidiki og Athen. Nå kunne jeg tenke meg å reise ett annet sted.. Vil ikke til Kreta, føler at det er litt for stort og turistinfisert (mye mulig jeg tar feil) Så om det er noen som har tips til hvor vi kan reise hvor det er kjekt når man reiser to stykker sammen. Vi er ikke så opptatt av kultur og kunst og sånn, men at det er muligens litt å oppleve.. Så kom med erfaringer fra steder hvor dere har vært.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Øyhopping med utgangspunkt i fly til Santorini (Thira). Santorini er romantisk, anbefaler å bo i Firastefani, helst et sted med terrasse og utsikt over havet og solnedgangen... Paros er koselig. Anbefaler både Paros by (Parikia) og Naoussa. Milos er annerledes enn de to andre øyene. Har fine kalkstensklipper. http://www.milos-island.gr/geology/sarakiniko.html Anbefaler Pollonia som bosted.
~Mocca~ Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2008 Santorini kommer vi ikke til å reise til, vi hadde en meget romantisk opplevelse der like etter vi ble kjærester, og da bestemte vi oss for om vi noen gang skal gifte oss så skal vi gjøre det der. Så dit vil jeg ikke tilbake før vi eventuelt skal gifte oss.. Har tenkt litt på Paros.. Hvor stort er det der?
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Paros er en ganske liten øy. Vi leide moped og reiste rundt øya en dag. Var nok borte i 8 timer men lå da på to forskjellige strender samt spiste lunch et sted. Se link for mer info om avstander osv
~Mocca~ Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2008 Nå blandet jeg litt her, jeg tenkte på Parga.. Paros ligger jo like ved Naxos, og da må vi jo ta fly til Santorini for å komme oss dit.. Noen som har vært på Zakyntos?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 jeg anbefaler øya syros i kykladerne. var der i fjor sommer og det var glatt den beste hellasferien jeg har hatt. til forskjell fra mange andre greske øyer er denne øya lite turistifisert, noe jeg likte veldig godt. "hovedstaden" ermoupolis er en kjempefin by, med masse restauranter, cafeer, barer og god shopping. ellers er det mange badeplasser omkring på øya med gode sandstrender og små hotell. for å komme seg hit er det best å ta fly til athen og båt videre derfra. turen tar ikke mer enn 2 timer eller noe.. http://www.kalimera.se/oar/kyklader/syros.html
Ce'Nedra Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Anbefaler Zakynthos om du liker greske øyer. Du må få med deg båtturen til Smuggler's Wreck, det var ukas høydepunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå