Minni-Mus Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Hvordan er det med bassengbesøk og øyekatarr hos småbarn? Det er nesten ingenting puss, men øyet er litt rødt. begynnte med dråper på torsdag. Kan vi dra i bassenget i morgen? tenker at øyet kanskje blir lettere irritert mot klor nå, eller har det ikke noe å si?
la Flaca Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Hvis du bruker cloramfenikol dråper ville jeg absolutt ikke gått i klorbasseng nå. Men Fucithalmic dråper/salve virker mer skånsom.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Hvis du bruker cloramfenikol dråper ville jeg absolutt ikke gått i klorbasseng nå. Men Fucithalmic dråper/salve virker mer skånsom. Hvorfor det? Er det klor i kloramfenikol?
Minni-Mus Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2008 bruker Fucithalmic. Men har det egentlig noe å si hvilke dråper/salve man bruker da? Hun har ikke puss i øyet lengre, men er litt rød.... Vil jo ikke dra for tidlig visst det kan gjøre vondt verre. Men det virker ikke som hun er plaget av øyet, eller har vonmdt av noe slag. men hun er jo mye under vann også da når hun er i bassenget. Andre som vet??
Yummy_Mummy Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Vi var på babysvømming sist mandag, dagen etter at behandlingen startet. Så ikke ut til å plage han noe det.
la Flaca Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Hvis du har brukt kloramfenikol dråper selv så vet du at det kjennes som hele øyet krymper to størrelser med det samme du drypper, og øyet blir fort tørt. Men salvene smører øyet i større grad. Tror uansett jeg ville vært forsiktig med klorvannet siden infeksjonen gjør øyet sårt og ofte litt sånn knekkebrød-feeling. Et lite barn har vanskelig for å formidle sånne plager. Om det verker eller ikke fra øyet har egentlig ikke så mye med akkurat det å gjøre. Man må jo uansett fortsette behandlingen noen dager etter at symptomene er borte. Jo lenger man behandler jo sårere kan øynene bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå