Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret mitt er veldig slitt.. Det er sprøtt og tuppene kan knekkes av kjempelett.. Noen som har samme problem eller som har noen tips? Vil ha glansfullt levende hår! :gråte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett svar: HÅRKUR! En ordentlig en!

Hjalp meg i allefall

Skrevet

Hårkur hjelper ikke på mitt hår. Her må det i alle fall klippes. :sukk:

Skrevet

Har kjøpt en hårkur hos frisør. som visstnok skal være bra. skal prøve den helt ut og se om det gjør noen forskjell. Men rett etter jeg klipte håret forrige gang var det like slitte tupper etter 1 dag eller noe..

Skrevet

Hårkur er viktig, ja!

Og, jeg lurer forresten på hva slags hårtype du har.

Jeg har langt hår med krøller, og det må jeg passe GODT på i forhold til at det blir tørt. Jeg unngår rettetang, føner håret bare litt (etter at det har tørket en stund), unngår børste (bruker det bare i forbindelse med vask av håret), bruker hårkur hver gang jeg vasker det.

Har sett unge jenter med forferdelig tørt og slitt hår etter mye bruk av rettetang. Og klipping i seg selv hjelper ikke mye, ettersom håret er slitt og tørt hele veien.

Skrevet
jeg lurer forresten på hva slags hårtype du har.

Håret mitt er halvlangt (driver å sparer da =P) Jeg har utviklet krøller de siste årene. Men det varierer veldig. Er ikke alltid like krøllete. Jeg føner aldri håret. Men rettetanga bruker jeg noen ganger på luggen som ikke alltid ligger som den skal. Men det er jo ikke bare luggen som er tørr og slitt. Men kanskje jeg må begynne å bruke hårkur ved hver hårvask..? Har egentlig tenkt på det mer som forebyggende, ikke noe dagligdags. Og det står jo på pakka eller flaska at man skal bruke det 3 ganger i uka eller noe. Jeg vasker håret i allefall annenhver dag. Hvis ikke hver dag. Er det lurt å gjøre håret avhengig av hårkur for å være fint da? Er jo ikke alltid jeg har tid til det. Vil håret da være krusete og fælt de gangene jeg ikke bruker kuren?

Huff.. Jeg skriver så rotete i dag. Sorry =P

Men uansett. takk for tips =) Håret skal vaskes og kures i kveld så jeg får se om jeg merker noen forskjell.

Skrevet

Hva med Joico K-pak? Den hårkuren har jeg sett på topp lister mange steder, og er for slitt hår. Har fått den anbefalt av frisører en del ganger, men har aldri sumlet meg til å kjøpe den. Fått strålende kritikk på makeupalley.com i alle fall:)

Skrevet
Hva med Joico K-pak? Den hårkuren har jeg sett på topp lister mange steder, og er for slitt hår. Har fått den anbefalt av frisører en del ganger, men har aldri sumlet meg til å kjøpe den. Fått strålende kritikk på makeupalley.com i alle fall:)

Det er den jeg har =) Men har nok vært litt slurvete med å bruke den. Har bare brukt den 2 ganger for en stund siden. Brukte den hele natten begge gangene. Skal bruke den i natt også. Så får vi se i morgen =)

Men jeg tror egentlig ikke det kan _fikse_ tuppene, men det kan nok forebygge det slik at det ikke blir så fort slitt etter neste klipp. Håret er jo slitt, ødelagte tupper kan vel ikke gro sammen igjen. Eller? =P

Skrevet

Tviler, men er det mye som er slitt da? Eller så kan du jo bare klippe tuppene:) Gjorde det på meg selv i stad + at jeg klipte rett lugg. Det hjelper virkelig på helheten:D

Skrevet
Tviler, men er det mye som er slitt da?

Det er ikke så veldig mye, men jeg har ganske kort hår enkelte steder. og jeg vil ikke ha det noe kortere.. =P

Skrevet
Håret mitt er halvlangt (driver å sparer da =P) Jeg har utviklet krøller de siste årene. Men det varierer veldig. Er ikke alltid like krøllete. Jeg føner aldri håret. Men rettetanga bruker jeg noen ganger på luggen som ikke alltid ligger som den skal. Men det er jo ikke bare luggen som er tørr og slitt. Men kanskje jeg må begynne å bruke hårkur ved hver hårvask..? Har egentlig tenkt på det mer som forebyggende, ikke noe dagligdags. Og det står jo på pakka eller flaska at man skal bruke det 3 ganger i uka eller noe. Jeg vasker håret i allefall annenhver dag. Hvis ikke hver dag. Er det lurt å gjøre håret avhengig av hårkur for å være fint da? Er jo ikke alltid jeg har tid til det. Vil håret da være krusete og fælt de gangene jeg ikke bruker kuren?

Huff.. Jeg skriver så rotete i dag. Sorry =P

Men uansett. takk for tips =) Håret skal vaskes og kures i kveld så jeg får se om jeg merker noen forskjell.

Jeg bruker Lòreal sin Intense Repair både shampoo og hårkur. Disse har jeg brukt i mange år, og de funker fint på meg. Hårkur hver gang jeg vasker håret, bare et par minutter, bruker aldri balsam.

I tillegg finnes det beskyttelsesgreier du kan bruke etter hårvask, når du steller håret om morgenen f.eks.

Er håret veldig slitt og tørt, bør du vaske håret på kvelden og ligge med hårkur om natta.

Du vil nok ikke se forskjell etter bare en gang, men over tid vil det bli fint.

Har du flisete tupper bør du klippe de bort. De blir ikke bra ellers.

Skrevet

Det er egentlig best å vakse håret hver tredje dag,for ofte vasking gjør håret tørt. Men vist du bruker en shampo som er for daglig bruk så.Siden du skrev om ikke hver dag.

Gjest Audrey Horne
Skrevet
Det er den jeg har =) Men har nok vært litt slurvete med å bruke den. Har bare brukt den 2 ganger for en stund siden. Brukte den hele natten begge gangene. Skal bruke den i natt også. Så får vi se i morgen =)

Men jeg tror egentlig ikke det kan _fikse_ tuppene, men det kan nok forebygge det slik at det ikke blir så fort slitt etter neste klipp. Håret er jo slitt, ødelagte tupper kan vel ikke gro sammen igjen. Eller? =P

K-pak skal ikke brukes mer enn 5 min. om gangen, det står på tuben. Om man bruker den lengre kan det gjøre vondt verre har jeg hørt, uten at jeg har noen dokumentasjon å vise til. Ellers er det viktig å ta en fuktkur eller en rik balsam etter en så kraftig proteinkur.

Og, nei, slitte tupper kan ikke gro sammen, så her må du nok klippe ;).

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

Jeg har selv greid å å få håret mitt glansfullt og fint fra å være slitt og tørt ved å gjøre følgende:

*behandlinger kun hos frisør, nå striper jeg etterveksten hos frisør omtrent hver tredje måned

*klippe håret ofte til det slutter å være slitt

*bruke frisørsjampo, -balsam og -hårkur (anbefaler veldig Tigi s-factor serien)

*hårkur ved annenhver vask til det slutter å være slitt, deretter hver tredje

*vaske håret maks hver tredje dag

*sove med håret flettet for at det ikke skal bli floker (floker må gres ut, som sliter veldig på håret)

*bruke strikker uten "metalldings"

*gre ut håret etter vask med grovtagget kam (sliter mindre enn børste)

*stort sett aldri føner, rettetang, krølltang el.

*stort sett aldri spray

*bruker av og til en olje i tuppene

*alltid gre håret før vask (fører til mindre floker)

Nå var håret mitt slitt etter avfarging (det skal jeg aldri gjøre igjen), for mye behandlinger og for lite klipping. Dersom håret ditt først og fremst er tørt i utgangspunktet kan det hende det er andre råd du bør følge. Men det aller viktigste tror jeg er å prøve å vaske håret sjeldnere. Hvis du synes det blir fort fett i hårrøttene nå kommer det til å gå over etterhvert.

Edit: glemte en ting

Endret av Veronica Mars
Skrevet

Håret mitt var veldig slitt pga at jeg brukte rettetang det heletiden. fønte det og farget det. Nå bruker jeg kerastase Noctogenist hårkur om natten, redken extreme shampoo og balsam(anbefales!), og en annen hårkur fra kerastase, som jeg bruker en dag i uken :icon_smile:

Skrevet
K-pak skal ikke brukes mer enn 5 min. om gangen, det står på tuben. Om man bruker den lengre kan det gjøre vondt verre har jeg hørt, uten at jeg har noen dokumentasjon å vise til. Ellers er det viktig å ta en fuktkur eller en rik balsam etter en så kraftig proteinkur.

Og, nei, slitte tupper kan ikke gro sammen, så her må du nok klippe ;).

Det var frisøren som sa jeg skulle bruke den over natten. Så jeg følger hennes råd =P det har ikke blitt værre etter jeg har gjort det. Har brukt balsam etterpå. Mest for å få ut restene av kuren. Den sitter ganske godt.

Skrevet

Hvilken av de to Joico K-pak? JOICO K-PAK INTENSE HYDRATOR TREATMENT FOR DRY, DAMAGED HAIR eller JOICO K-PAK DEEP-PENETRATING RECONSTRUCTOR TREATMENT FOR DAMAGED HAIR.

Trenger en ny kur og lurer på å prøve en av disse...

• 3 uker senere...
Gjest gjest, - levd med langt hår i 20
Skrevet

:) hei hei alle sammen.

ser at det er mange som har tips og gode råd her. Selv har jeg levd med langt hår i flere år. Det dummeste jeg noen gang har gjort med håret mitt, var å stripe det (enda lysere striper enn jeg har). Håret ble tørt, lite glansfult og glatt, selv etter ulike kurer og behandlinger. Jeg fraråder dette sterkt, hvis det ikke er store ønsker om å stripe håret.

Nå er stripene vokst ut, og jeg har "mitt eget hår" igjen! :) Nå er det glatt, glansfult og akkurat slik jeg ønsker det. Jeg har skaffet meg en ny frisør, som jeg stoler ordentlig på! Hun kommer med gode råd. Men husk: selv om frisøren anbefaler deg en type shampoo\ conditioner, er det ikke sikkert den passer for DITT hår. Jeg måtte selv prøve to slag, før jeg fant den rette! Nå har jeg joiko, silk, og er storfornøyd. Bruker også Joiko k-pak etter hver vask i tuppene. Samtidig som jeg bruker hårkur ca. 3 hver vask. Husk: - håret blir ofte tørt innendørs nå om vinteren hvor vi fyrer med ved og strøm. En god hårkur er derfor veldig viktig.

Med "hjemmebehandlingen" som jeg har forsøkt å skissere over, trenger jeg ikke å gå til frisøren oftere enn 8.-9.uke. Det er godt, og håret vokser enda fortere enn tidligere!

Ønsker dere alle lykke til med hårfrisyren!

Håper dette var til LITT hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...