Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer skal sterilisere seg (stakkar)

og jeg lurer på om det koster like mye som for en kvinne ?

(kr 6000.-)

Det er vel et mye enklere inngrep ?

Kan han om han vil ha barn igjen ombestemme seg ?

Noen som har peiling på dette ??

Å er det sjanser for å få barn selv om han er

sterilisert ? Er det 1% sjanse så tør han vel ikke ha sex nå mer..

(Vi er 1% av så mye vi :ler: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en veldig liten operasjon og husker jeg ikke feil koster det ca. 2.000 kroner hvis det gjøres privat. Når det er gjort kan han gå rett på jobb hvis han vil. (Jobber sammen med et par stykker som har gjort det...)

Det tar en stund (Noen dager?) før alle levedyktige sædceller er "ute av kroppen" og etter det bør han få tatt en prøve som bekrefter at operasjonen var vellykket. Hvis alt er i orden er sannsynligheten svært liten (0,01% hvis jeg ikke husker feil) for at han skal kunne være i stand å produsere barn.

Synes forresten det er flott av ham å gjøre det! Mange menn kvier seg fordi det tror de blir "mindre mann" etterpå.

Gjest Cruella
Skrevet

Min mann var dårlig et par dager etter, og det var VELDIG vondt i stingene. Han gjorde det privat, husker ikke prisen.

Det tar en stund før sædcellene er "døde", men det er litt individuelt og da. Man skal ha X antall tømminger før det er sikkert....

:ler:

L-B

Gjest Poirot
Skrevet

Koster under 2000 pga lite inngrep.

Skrevet

Å reversere steriliseringen er vanskeligt og dyrt, koster ca. 15 000 - 20 000. Det er heller ikke sikkert det funker. Når man stereliserer en mann fjerner man nemlig litt av sædlederene for å forhindre sammenvoksin. Ved en reversering må disse forlenges og sys sammen igjen. Pirkearbeid!

Lykke til!

Gjest Tristessa
Skrevet

Hvor gjør de snittet egentlig? Jeg og min kjære diskuterer om hvem det er verst for, menn eller kvinner...

Skrevet

Takk for svar ...

Skal bringe dem videre..

Ble litt :o over at det ikke var like

enkelt å reversere steriliseringen, og

at det var så dyrt...

Men han ville ikke ha flere barn i utganspunktet han..

(enn de to vi har) Så nå får vi plutselig to til,

så jeg skjønner han..

Men han er jo ikke 30 engang enda, så det er jo litt

tidlig i livet alikavel..

Men men..

Det er jo han som bestemmer det :wink:

Skrevet

Snittet gjøres på siden av pugen hos mannen i lokalbedøvelse. Tar ca. 20 min og er enkelt og greit.

Hos kvinne går man inn gjennom navlen med såkalt kikhullskirurgi under full nakose. Stor operasjon med lang rekonvalens.

Gjest Poirot
Skrevet
Hvor gjør de snittet egentlig? Jeg og min kjære diskuterer om hvem det er verst for, menn eller kvinner...

Det er også lettere å fixe menn hvis man angrer...

Forøvrig må kvinner gjennomgå en operasjon, mens menn har et lite inngrep med lokalbedøvelse. Dette innvirker også på oddsen for om noe går glt under utførelsen. Kvinnenen må også belage seg på mye lenger sykemelding, samt at det er 3 ganger så dyrt. (Blir endret snart tror jeg pga likestillingshensyn, jfr likestillingsnemnda).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...