Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 jeg er ei ganske normal jente ,ikke veldig pen,men helt ok.Jeg jobber i helsesektoren og til daglig gir jeg egentlig blaffen i utseendet mitt....man trenger jo allikevel ikke være velkledd i sånne jobber ,så jeg går bare rundt i slitne olabukser og hettegensere ,uten sminke, med briller og med oppsatt hår som jeg ikke gidder å stelle ....selv om jeg egentlig måtte bruke make-up pga jeg sliter med dårlig hud og kviser. Men på lørdagskveld blir det ekstrem forvandling....jeg tar på kontaktlinser,bruker mye make-up for å skjule kvisene,kler meg veldig pent og bruker sminke.Jeg er helt sikker på at alle de jeg har snakket med i helgene og har sett meg velstelt og sminket,kanskje ikke engang ville kjent meg igjen hvis de plutselig så meg en onsdags formiddag.....eller så ville de blitt meget skuffet eller sjokert..... Men man må jo ta seg godt ut i helgene (eller når man går ut generelt) spesielt når man vil finne seg en mann......fordi med dette trynet jeg har er det jo ikke håp i det hele tatt..... er det flere der ute som gjør det???
Gjest Veronica Mars Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Rosenrød Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er helt motsatt, elsker å fjonge meg opp på jobb, selv om jeg "bare" er lærer og det derfor ikke er "forventet" at jeg gjør det.
Rexina Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er som deg, Rosenrød. Elsker å pynte meg og gjør det hver dag. Går aldri i høye heler da, men er alltid velstelt, fint sminket, har på meg skjørt og en søt topp eller kjole. Jobber på eldresenter, men tror aldri jeg kommer til å bli en av de som dasser rundt:P I stedet prøver jeg å se bra ut for de gamle, og å være blid, positiv og imøtekommende, selvfølgelig:)
Rosenrød Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Hehe, godt det ikke bare er meg, Rexina!
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Jeg pynter meg hver bidige dag. Klarer ikke gå på jobb uten å være fjong med velstelt og rent hår, litt sminke, fine klær og skikkelige sko eller støvletter. I helgen hvis jeg kun skal være hjemme så dusjer jeg og kler på meg behagelige inneklær og da bruker jeg som regel ikke sminke. Men om jeg skal en tur til byen eller på en aldri så liten handletur så er det på med sminke og ordentlige klær .. For meg har det med velvære å gjøre .. hettegenser og jeans er klær jeg bruker i hagen .. Vil legge til at jeg har vært gift i mange år - men driter ikke i utseende - jeg kler og ordner meg for mitt eget velbefinnende og ikke så mye for andre ..
Parfumfreek Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 jeg er ei ganske normal jente ,ikke veldig pen,men helt ok.Jeg jobber i helsesektoren og til daglig gir jeg egentlig blaffen i utseendet mitt....man trenger jo allikevel ikke være velkledd i sånne jobber ,så jeg går bare rundt i slitne olabukser og hettegensere ,uten sminke, med briller og med oppsatt hår som jeg ikke gidder å stelle ....selv om jeg egentlig måtte bruke make-up pga jeg sliter med dårlig hud og kviser. Men på lørdagskveld blir det ekstrem forvandling....jeg tar på kontaktlinser,bruker mye make-up for å skjule kvisene,kler meg veldig pent og bruker sminke.Jeg er helt sikker på at alle de jeg har snakket med i helgene og har sett meg velstelt og sminket,kanskje ikke engang ville kjent meg igjen hvis de plutselig så meg en onsdags formiddag.....eller så ville de blitt meget skuffet eller sjokert..... Men man må jo ta seg godt ut i helgene (eller når man går ut generelt) spesielt når man vil finne seg en mann......fordi med dette trynet jeg har er det jo ikke håp i det hele tatt..... er det flere der ute som gjør det??? Hvorfor trenger man ikke være velkledd i sånne jobber ..? Jeg jobber også i helsesektoren + IT, men liker å være velstelt og litt pyntet hver eneste dag. Det gjør meg i godt humør, og jeg føler meg vel. Kanskje du burde gjort det også ..? Det høres egentlig ikke ut som du er helt fornøyd med deg selv. Skaff deg noen gode produkter til huden, og stell litt med den. Det er forresten ingen menn som er interesserte i damer som har et dårlig selvbilde. Menn synes også det er fint at vi damer ser ok ut oftere enn lørdagskvelder. Ta en skikkelig rufs med deg selv - og du vil se at selvtilliten stiger betraktelig
Gjest Morgan le Fay Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er blitt kjent som henne som "aldri har et hår i uorden". Jeg er veldig ordentlig hver dag, og innrømmer uten skam at jeg sminker meg, fikser håret og tar på parfyme selv om jeg bare skal være alene hjemme.
Gjest Pupsilure Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Det kan jo hende det dukker opp en kjekk mann på jobben din en dag, da hadde det vært greit å ha på litt sminke kanskje? Selv angrer jeg alltid veldig hvis jeg ikke har ordnet meg for en gangs skyld, og noen skulle dukke opp.
Glynis Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 jeg er ei ganske normal jente ,ikke veldig pen,men helt ok.Jeg jobber i helsesektoren og til daglig gir jeg egentlig blaffen i utseendet mitt....man trenger jo allikevel ikke være velkledd i sånne jobber ,så jeg går bare rundt i slitne olabukser og hettegensere ,uten sminke, med briller og med oppsatt hår som jeg ikke gidder å stelle ....selv om jeg egentlig måtte bruke make-up pga jeg sliter med dårlig hud og kviser. Jeg skjønner ikke hvorfor du må 'ta den helt ut' på den negative måten når du er på jobb. At du dropper sminke er bare bra for den dårlige huden din, men hvorfor absolutt bruke slitte bukser? Kan du ikke bruke vanlige bukser og et par-tre minutter på håret? I helsesektoren jobber man jo med mennesker, jeg ville i det minste hatt på meg uslitte bukser og laget en pen hestehale.
taliee Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Jeg jobber også i helsesektoren, på sykehjem. Der har vi jo "uniformer",så slipper å tenke på hva vi skal ha på oss osv, men jeg sminker meg HVER dag. Er ganske avhengig av å se noenlunde ok ut, selv på jobb. Men, det er likevell en befrielse og kunne drite i hva jeg skal ha på meg, det er bare å hoppe oppi de fantastiske deilige store uniformenen Til å fra jobb, så har jeg også på meg "daffeklær", så sant jeg ikke skal noe før jeg skal på jobb, men som oftest drar jeg bare rett hjemmefra, å har på meg joggebukse og en stor genser. Men etter jobb, dusjer jeg, sminker meg, finner fine klær og stæsjer meg opp. Liker heller ikke at folk ser meg som en slask, så er veldig rask med å komme meg hjem etter jobb. Har også møtt på ett par kjekke på jobben min, såklart de dagene jeg ser trøttest ut, å da er det likevell greit å tenke på at jeg har sminke og ser "så" fresh ut som jeg får gjort på jobb.. det er jo egentlig ikke lov med utslått hår, fine negler og for mye smykker osv.
Gjest Tigress Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Eg brukar litt sminke kvar dag, eg synes det liksom må til for å sjå velstelt ut. Men knea mine klarar ikkje høge hælar, og det er viktigare å kunne springe, så eg brukar joggesko på jobb. For meg er det litt viktig å kunne "løfte seg" litt til fest - eg ser jo folk som er meir pynta på jobb enn eg er på bal, og for meg ville det tatt litt av moroa vekk frå balet! Men eg må nok innrømme at eg er meir enn litt oppteken av kontrastar i livet mitt også...
Nabodama Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Sminker meg og kler meg pent hver dag, uansett hva jeg skal, men spesielt på jobb. Hjemme sminker meg meg også, men har "avslappet stil" klesmessig.
Gjest milkyway Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Jeg sminker meg uansett hvis jeg skal ut. Har farget bryna mørke for å passe til håret, og jeg ser ganske sprø og sint ut siden jeg har så lyse vipper. Men bruker aldri annet enn eyeliner/dipliner og maskara. Syns det blir for mye og for fjollete på meg med leppestift, foundation og øyenskygge.
Gjest Spadamen Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Eg sminkar meg ikkje, men eg likar å kle meg fint og bruke smykker i kvardagen. Prøvar å sjå bra ut både på jobb, skule og når eg er heime åleine. Men det er dagar då eg berre sleng på meg det som ligg nærmast. Men eg er jo søt uansett
Ephemera Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Jeg pynter meg hver bidige dag. Klarer ikke gå på jobb uten å være fjong med velstelt og rent hår, litt sminke, fine klær og skikkelige sko eller støvletter. I helgen hvis jeg kun skal være hjemme så dusjer jeg og kler på meg behagelige inneklær og da bruker jeg som regel ikke sminke. Men om jeg skal en tur til byen eller på en aldri så liten handletur så er det på med sminke og ordentlige klær .. Signerer på denne!
Chiclet Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 Jeg orker ikke å gå hverken på jobb eller andre steder (og helst ikke hjemme heller) uten å gjøre en innsats. Det har med velværefølelse å gjøre.
Harlekin Skrevet 24. februar 2008 #18 Skrevet 24. februar 2008 Jeg sminker meg hver dag, og bruker stort sett klær og smykker som jeg liker og synes er fine på jobb. Gjør det samme i helgene, men tar litt ekstra i hvis jeg skal ut (noe som er ekstremt lenge siden nå) - jeg ble en gang kalt "den perfekte kvinne" av jentene på festen, fordi jeg hadde matchet sminken min, hår og klær Da fant jeg ut at jeg kanskje hadde prøvd litt for hardt ... men pynter meg gjør jeg stadig! Både for meg selv, samboeren min og omgivelsene.
mocci Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 Jeg sminker meg stort sett aldri til hverdags men liker å kle meg fint når jeg skal på jobb, dog sjelden med skjørt eller kjole.....skulle ønske jeg var litt mer feminin til tider Når jeg kommer hjem fra jobb hopper jeg i jogge/sofa klær fordi det er så deilig Jeg bor på gård på landet og kleskoden er deretter. Mannen min tar selv på seg joggeklær når han kommer hjem fra jobb, så her er vi to om det Derimot skal jeg ut på fest så er det skikkelig oppdolling ala ekstrem forvandling Jeg liker faktisk at det er et skille mellom hverdagslook og festlook.
Gjest Bond Skrevet 25. februar 2008 #20 Skrevet 25. februar 2008 Hvis jeg er hjemme hele dagen, da bruker jeg som oftest ikke sminke - jeg har vokst opp med ideen at det er godt for huden å hvile av og til. Ellers blir det vel sminke og litt finere klær, selv hvis jeg skulle ta en handletur. Men ofte klarer jeg meg bare med mascara og farge på kinnene da det er snakk om hverdagslige ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå