Gjest Mzfire Skrevet 2. mai 2003 #1 Skrevet 2. mai 2003 Jeg har prøvd å søke litt på nettet, men jeg har ikke så mye tålmodighet, så da tenkte jeg det var mer artig å spørre dere :D Jeg er veldig glad i blomster og veldig glad i navn. Det hadde vært kjempe moro om dere hadde kommet med en del blomsternavn som også kan brukes som vanlige navn. Er det jeg tenker på . Ikke sånne latinske navn. Da kan jo jeg begynne først, og de jeg vet om er disse : Kristina Ildtopp Iris blomst Maria Nøkleblom Elisabeth rose Veronica Mari- kåpe ?
chimp Skrevet 2. mai 2003 #2 Skrevet 2. mai 2003 Lily of the valley (syns d eng. navnet på liljekonvall er helt nydelig) Forresten, hva m Hyacint Bucket????
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2003 #3 Skrevet 2. mai 2003 Johannes urt...Men det er vel kanskje ingen blomst...
Gjest Mzfire Skrevet 2. mai 2003 #6 Skrevet 2. mai 2003 Så flinke dere er :D Nå ble jeg glad. Noen flere som vet? Bare skriv det ned så fort du kommer på noe. Er litt rart å tenke på men alle i min familie har blomsternavn. Og kristne navn... det var nok helt tilfeldig. Angelica er også et blomsternavn syns jeg det sto i avisa..
Gjest Mzfire Skrevet 2. mai 2003 #7 Skrevet 2. mai 2003 Hortensia, er det et navn? ER hvertfall et blomsternavn ...
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2003 #10 Skrevet 2. mai 2003 Lilja, Lill, osv.. Angelica (Som etter Maud) er også et blomsternavn. Kvann heter Angelica Archangelica på Latin.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2003 #11 Skrevet 2. mai 2003 Hortensia' date= er det et navn? ER hvertfall et blomsternavn ... Hortensiaen fikk navnet sitt etter ei dame som het Hortense
Gjest Mzfire Skrevet 2. mai 2003 #12 Skrevet 2. mai 2003 Tiili. Som betyr liten blomst. Hehe fant du det ut da du leste Sagan om Isfolket? Husker det sto der nemlig.
Babyface Skrevet 2. mai 2003 #13 Skrevet 2. mai 2003 Hva med Myrtel? :-? Er det en blomst eller kanskje en urt? Ble litt usikker.
Gjest Kira Skrevet 2. mai 2003 #14 Skrevet 2. mai 2003 Hehe fant du det ut da du leste Sagan om Isfolket? Husker det sto der nemlig. Har faktisk aldri lest den.
Gjest Kath3ne Skrevet 8. april 2009 #15 Skrevet 8. april 2009 Syn Iris er et utroli pent navn da. Rose, Tirill og Hortensia er jo også pene navn Er Ophelia/Ofelia en blomst? Ganske pent navn egentli, men jeg forbinner det sånn med maleriet"Ofelias død", utroli vakkert bilde btw
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #16 Skrevet 8. april 2009 Lily of the valley (syns d eng. navnet på liljekonvall er helt nydelig) Forresten, hva m Hyacint Bucket???? Tror kansje at du mente HYACTINTH BUCET, siden hyactin er noe som man finner i grisen
GodsChild Skrevet 12. april 2009 #17 Skrevet 12. april 2009 Magnolia Heather Rose Poppy Iris Hyacinth Primrose Lily Linnea Lotus Violet Hortensius
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #18 Skrevet 12. april 2009 Hva med Fleur? Betyr ikke det blomst/flora? Jeg mener i alle fall at det er det franske ordet for "flower", og er også temmelig sikker på at det er et fransk navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå