Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Kan noen hjelpe meg? Jeg er en jente på 22 år som er 165 cm høy og veier 61 kg. Jeg vil ned i vekt, og håper å gå ned minst 6 kg innen juni. Jogger litt under en time to til tre ganger i uken, og trener et fullkroppsprogram i styrke en gang i uken. Trenger hjelp til å sette opp en "matplan". Jeg spiser for tiden ca: to egg, 6-8 knekkebrød, samt en middag på ca 500 kalorier (noen ganger havregrøt med melk, andre ganger vanlig middag). Havregrøt, egg og knekkebrød er ting jeg fremdeles vil ha i matplanen min. Jeg har ikke spesielt godt råd, så masse kjøtt og frukt har jeg desverre ikke muligheten til å kjøpe. Hvor mange kalorier og proteiner bør jeg få i meg hver dag? Noen som kan hjelpe meg å sette opp en matplan?
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Hvis du kjøper Nestle Fitness frokostblanding, får du med en kode til en kostholds veileder som du har på nett! Jeg bruker dette, og det virker lovende:) De planlegger mat for deg, og lager handleliste. Jeg liker det.
Kptpower Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Kan noen hjelpe meg? Jeg er en jente på 22 år som er 165 cm høy og veier 61 kg. Jeg vil ned i vekt, og håper å gå ned minst 6 kg innen juni. Jogger litt under en time to til tre ganger i uken, og trener et fullkroppsprogram i styrke en gang i uken. Trenger hjelp til å sette opp en "matplan". Jeg spiser for tiden ca: to egg, 6-8 knekkebrød, samt en middag på ca 500 kalorier (noen ganger havregrøt med melk, andre ganger vanlig middag). Havregrøt, egg og knekkebrød er ting jeg fremdeles vil ha i matplanen min. Jeg har ikke spesielt godt råd, så masse kjøtt og frukt har jeg desverre ikke muligheten til å kjøpe. Hvor mange kalorier og proteiner bør jeg få i meg hver dag? Noen som kan hjelpe meg å sette opp en matplan? Hei! Uten å vite alt for mye om dine daglige aktiviteter vil jeg tippe du forbruker mellom 2100-2400 kalorier hver dag. Hvis du legger deg på et kaloriinntak på 1600-1700 kalorier hver dag vil du gå ned 500 g til 1 kg i uka. Det regnes ca 2 gram protein pr kg kroppsvekt, så får du i deg 130 g protein hver dag er det flott! Eggehvitte er en bra kilde
Gjest Bolledeig Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Kan noen hjelpe meg? Jeg er en jente på 22 år som er 165 cm høy og veier 61 kg. Jeg vil ned i vekt, og håper å gå ned minst 6 kg innen juni. Jogger litt under en time to til tre ganger i uken, og trener et fullkroppsprogram i styrke en gang i uken. Trenger hjelp til å sette opp en "matplan". Jeg spiser for tiden ca: to egg, 6-8 knekkebrød, samt en middag på ca 500 kalorier (noen ganger havregrøt med melk, andre ganger vanlig middag). Havregrøt, egg og knekkebrød er ting jeg fremdeles vil ha i matplanen min. Jeg har ikke spesielt godt råd, så masse kjøtt og frukt har jeg desverre ikke muligheten til å kjøpe. Hvor mange kalorier og proteiner bør jeg få i meg hver dag? Noen som kan hjelpe meg å sette opp en matplan? Kjøp noen first price sekker med frosne grønnsaker (brokkoli, gjerne). Det er like mange næringsstoffer som i fersk, og er billig og greit for å spe på kostholdet med litt grønt. Hvis du trener fullkroppsprogram styrke, kan du med fordel trene det oftere. Mer styrketrening øker forbrenningen din, også når du ikke er i bevegelse. Tre ganger i uken er finfint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå