Frk Midnattsol Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Hallo Hennes far og meg skal invitere henne til London for noen dager. Hun er som en vanlig 13 åring, opptatt av klær, sminke osv osv, men samtidig er hun også litt "fjottete" - som 13 årige jenter flest :gjeiper: Det vi lurer på, er hva skal man finne på sammen med henne der borte? Turen er en gave fra hennes far og meg, og hun har ikke vært på tur sammen med oss før. Hva finner man på i London? Har vært der før, men da på "jenteshoppingtur", og det blir vel egentlig noe helt annet Er det noen som har noen gode tipe og ideer? Vil så gjerne at turen skal bli artig og interessant for henne. Vi voksne kan dra dit bare vi to en annen gang, så dette blir mer en tur på hennes premisser
liv Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 se her; http://www.rialtoplus.com/rialtoplus/Consu...bId=VisitLondon
Gjest Veronica Mars Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 London Dungeon er bra, var der i samme alder selv. Madame Tussauds er litt oppskrytt, men er helt greit hvis du drar dit på en ukedag og med en gang det åpner, for da er det ikke så mye kø. London Eye (det store "pariserhjulet") tror jeg også er bra, har aldri prøvd men har veldig lyst. Er nok lurt å bestille billetter på forhånd. Petticoat lane market (ved tottenham court og liverpool station) synes hun sikkert også er spennende (og camden, men det er vel stengt nå (?)). Hvis det er varmt vær er det fint å kjøpe ferdige salater og fruktsalater på Marks & Spencer og ha picnic i kensington/hyde park. Hvis dere har tid/lyst vil jeg anbefale å dra en tur til cambridge (evt oxford), kjempefin by, med de samme butikkene de har i london men med mye mindre folk. (Vet ikke helt hva en 13 -åring syns om det da, men jeg ville nok likt det på den alderen.)
Kjetil E Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 London Eye annbefales fantastisk utsikt over London. Dungeon er også bra, hvis man ikke er av den pysete sorten. Selv om jeg personlig synes Dungeon var bedre for noen år siden da det ikke var så mekanisert som nå. Hvis hun synes Teknisk museum er inntresant vil jeg på det sterkest annbefale en tur på London Muesuem of Sience. Verdens største tekniske musem over hele 7 etg. En musical eller foballkam kan kanskje være av interesse. Ellers vil jeg annbefale en tur til Greenwich, ta gjerne båten nedover Themsen. (Det går faktisk båter fra piren ved London Eye ned til Greenwich. Bruk tid der, hele stedet minner mest om en koslig landsby selv om det ligger midt inne i London. Her finnes også et innendørs marked. Tilbake vil jeg annbefale å ta Docland Light Railway den førerløse banen som går gjennom og mellom skyskraperne ute i det futuriske landskapet i Docklands. Kanskje en tur til Thorpe Park (tog i retning Windsor fra Waterloo) kan være inntresant, en stor fornøyelsespark med alt hjertet begjærer av berg og dalbaner og karuseller med mere. Eventuelt Legoland Windsor noe i samme duren. Jeg vil og annbefale et besøk i London Zoo verdesn største dyrehage. Og for å komme hit vil jeg annbefale at dere tar en kanalbåt på Regents Canal fra Litle Venice i retning av Camden Lock. Bare si ifra at dere skal av i Zoo siden dere må kjøpe biletter ombord i og med man går av mitt inne i parken. Dette er forøvrig en veldig koslig båtur på en kanal som går gjennom et flott område. Når dere er ferdig tar dere båten videre til Camden Lock.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå