Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hobby som koster skjorta å drive med, men det er mitt "liv" :)

Derfor irriterer det meg, når bekjente spør om å få være med, og ikke tilbyr å dele kostnadene.

Jeg syns det er toppen av frekkhet å invitere seg selv, så forvente at man får det gratis. Eller de FÅ gangene folk tilbyr å betale "etter vi er kommet tilbake", blir det aldri noe av det..

Kan jeg si til dem..? "ja, du få gjerne være med, men jeg ønsker at du betaler før vi drar avsted".

Er det vanlig at folk inviterer seg selv på ting, så ikke tilbyr å betale en del av kostnaden? Fy f--- som dette irriterer meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke verre enn å si "ja, du må mer enn gjerne være med, men jeg har ikke anledning til å betale for begge"?

Skrevet

Klart du kan si det til dem! Det er ditt liv og din økonomi. Føler du at du ikke gidder å betale for den personen, si ifra om det på en grei måte. At dette er noe som koster så og så mye, og du betaler nok for deg selv.

Dessverre så er det nok en del som ikke vil bli med etterhvert da... men da ser du også veldig fort hvem som faktisk er villig til å "betale" for å tilbringe tid med deg!

Skrevet

Jeg syns det er merkelig at ikke folk skjønner at de skal betale for seg selv jeg, når ble du en åpen lommebok ?

Gjelder dette kun denne fritidsinteressen eller tror vennene dine generelt at de kan snylte på deg ?

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på jeg... :sjenert:

Dersom jeg får merkostnader av å ta med meg en gjest ville jeg gjerne bedt om å få merkostnaden dekket, men dersom det koster det samme om jeg er alene eller om jeg har med meg en gjest hadde jeg ikke tenkt over det.

Da hadde jeg jo måttet bruke den summen uansett om de var med eller ikke.

Da hadde jeg takket ja hvis de hadde tilbudt seg å dele kostnaden med meg, men jeg hadde ikke tenkt på å be dem om noe.

Jeg har selv en kostbar hobby, og har med meg gjester som har lyst til å se hva det går ut på.

Min kostnad er stabil uansett om noen vil være med, og derfor ber jeg heller ikke om tilskudd. Men de fleste tilbyr seg å spleise uansett da... :)

Skrevet
Gjelder dette kun denne fritidsinteressen eller tror vennene dine generelt at de kan snylte på deg ?

Hmm...intressant tanke. Har nok vært litt mistenksom på dette en stund,ja.

Skrevet

Bare nysgjerrrig; hva slags fritidsinteresse har du?

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Reka
Skrevet
Dersom jeg får merkostnader av å ta med meg en gjest ville jeg gjerne bedt om å få merkostnaden dekket, men dersom det koster det samme om jeg er alene eller om jeg har med meg en gjest hadde jeg ikke tenkt over det.

Da hadde jeg jo måttet bruke den summen uansett om de var med eller ikke.

Da hadde jeg takket ja hvis de hadde tilbudt seg å dele kostnaden med meg, men jeg hadde ikke tenkt på å be dem om noe.

Dette er jeg helt enig i. Jeg har hest, og folk er med meg og rir hesten min innimellom, kunne ikke falle meg inn å ta betalt for det. Når hestekyndige venninner låner hesten tar jeg heller ikke betalt, men da gjør de jo stallarbeidet den dagen, så de "betaler" jo sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...