Gjest Catwoman Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Har hørt at det skal hjelpe mot oppblåst mage, så har kjøpt en pakke for å prøve. I tillegg til at jeg synes at fennikel smaker veldig godt. Lukter sterkt fennikel av pakka, men når jeg lagde en kopp igår synes jeg det smakte lite av teen. Så ser jeg på esken at den skal trekke i 6 minutter. Det er jo lenge? Vil ikke teen være kald da? Er det vanlig at fennikelte må trekke så lenge - eller er det bare den typen jeg har kjøpt? Den er fra et merke som heter Messmer.
onyx Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Min fennikelte skal trekke 8 minutter, men jeg lar den gjerne trekke lengre. Den blir ikke bitter, bare sterkere på smak. Det jeg alltid gjør er å varme koppen med litt kokende vann først og så har jeg i nytt kokende vann som jeg trekker teen i. Da holder varmen mye lengre. Forøvrig er fennikelte knallgod kald og som iste.
Gjest Eurydike Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Består teen av hele fennikelfrø? Det gjør nemlig fennikelteen min, og da koker jeg rett og slett frø og tevann (ca. 1 ts til en tekopp) i ca. 5 minutter, og siler fra. Da får man kraftig lakrissmak på teen, og den er effektiv mot fordøyelsesbesvær.
onyx Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Når vi nå er inne på te mot besværer, noen som kjenner en god vanndrivende te? Har så sinnsykt mye vann i kroppen, føler meg som en liten vannballong.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Det sies at løvetann og kjerringrot skal virke vanndrivende, men jeg må innrømme at jeg er skeptisk til smaken.. Fennikelte er nydelig, men nå har jeg kjøpt en versjon med fennikel, anis og karve.
onyx Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Det sies at løvetann og kjerringrot skal virke vanndrivende, men jeg må innrømme at jeg er skeptisk til smaken.. Ja, er også skeptisk til smaken. Jeg fant derimot noe bjørekete i skapet, smaker ikke så verst faktisk så nå får jeg se om den har noe virkning. Skal visstnok være vanndrivende den også.
salsera Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Når man lager urteteer som skal trekke lenge, lønner det seg å dekke til koppen med et tefat. Da blir den ikke så fort kald.
Gjest Catwoman Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Takk for mange gode tips. Jeg har også en sånn tekanne med telys under - den er litt stor å bruke hvis jeg bare skal ha ne kopp da, men der holder teen seg varm selvom den står lenge hvertfall. Består teen av hele fennikelfrø? er ikke helt sikker - den er i teposer. Men det kjennes ut som det er mer knuste fennikelfrø, det er ihvertfall ikke så store frø som de jeg har på krydderglass. Når vi nå er inne på te mot besværer, noen som kjenner en god vanndrivende te? Har så sinnsykt mye vann i kroppen, føler meg som en liten vannballong. yogitea har en tevariant som heter detox-te - jeg har ikke prøvd den - men utifra navnet vil jeg tippe den kan hjelpe mot vann i kroppen. http://www.yogitea.nl/yogitea_gb/AyurvedicTeas/Detox.html# - her er den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå