Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Slik skal det gjøres http://www.na24.no/article1625046.ece
SilkeSatan Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Jaha ? Hvorfor skal det gjøres slik ?
Skrika89 Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Jaha ? Hvorfor skal det gjøres slik ? Ja det lurer jeg også på...
Kamikatze Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Kan det være selve skrapelsesprosessen, gjest tenker på? :D
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Å vinne millioner simpelthen bare ved å skrape lodd krever intet annet enn flaks eller uflaks. Hvorfor si "slik skal det gjøres" til noe som avhenger av tilfeldigheter.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Kan det være selve skrapelsesprosessen, gjest tenker på? :D Jeg tror det refereres til skrapelsesberetningen. Altså en slags anti-bibel som leder opp til slutten på alle ting. Adam mister Eva på grunn av skrapingen, og menneskeheten dør sakte, men sikkert ut.
Gjest blåmobil Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 jeg synes det var dårlig gjort å dumpe kona bare forsi du er millionær, en som kanskje ikke vil dele?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Han har dumpet kona fordi han vil dele pengene med elskerinnen barna istedenfor kona. Ikke noe galt i det.
Gjest Piper Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Håper konen klarer å få halvparten. Det verste er at de har fem barn sammen, og han ønsker ikke å forsøge barna sine heller. Drittsekk, og jeg kan ikke forstå at noen vil ha en slik mann i det hele tatt. Men håper de har et system der, som sikrer konen og barna. Og det hadde vært stilig om han satt igjen med minimalt selv
Gjest 3 Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Så lenge man er gift så må man dele gevinsten med kona selv om man skiller seg i etterkant. Ikke så lenge siden det var en artikkel i avisa om en mann som skilte seg fra kona etter lottogevinst for at kona ikke skulle få noe, men der tok han feil. Å gå fra kona for å leve ut "ungdomsdrøm" med å være singel med motorsykkel er vel litt mer naivt enn nødvendig, men når han går fra fem barn for å leve ut ungdomsdrømmen er det jo bare trist.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Så lenge man er gift så må man dele gevinsten med kona selv om man skiller seg i etterkant. Selv om man har kjøpt loddet med egne midler?
Gjest Valiant Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Så lenge man er gift så må man dele gevinsten med kona selv om man skiller seg i etterkant. Ikke nødvendigvis
Gjest Piper Skrevet 23. februar 2008 #13 Skrevet 23. februar 2008 Selv om man har kjøpt loddet med egne midler? Når man er gift, vil enkelte land si at man ikke har egne midler.
Gjest Valiant Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 Når man er gift, vil enkelte land si at man ikke har egne midler. Nå er det vel de som har en egen kontrakt hvor det står at formue ikke skal deles om de blir skilt. Husker ikke hva det kalles. så kan ikke partneren få pengene men jeg kan ta feil men om denne personen har det er vel tvilsomt siden som det stod tjente han ikke nok til og ha en bankkonto. Så han må nok dele dem uansett en litt merkelig ting p gjøre
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #15 Skrevet 23. februar 2008 Håper konen klarer å få halvparten. Det verste er at de har fem barn sammen, og han ønsker ikke å forsøge barna sine heller. Drittsekk, og jeg kan ikke forstå at noen vil ha en slik mann i det hele tatt. Men håper de har et system der, som sikrer konen og barna. Og det hadde vært stilig om han satt igjen med minimalt selv Er hodet ditt så fylt av hat og misunnelse at du ikke får med deg innholdet i teksten? Fra artikkelen: "Holder har fra før fem barn sammen med hustruen, og sier han vil forsikre seg om at lottogevinsten vil forsørge dem."
Gjest Piper Skrevet 23. februar 2008 #16 Skrevet 23. februar 2008 Er hodet ditt så fylt av hat og misunnelse at du ikke får med deg innholdet i teksten? Fra artikkelen: "Holder har fra før fem barn sammen med hustruen, og sier han vil forsikre seg om at lottogevinsten vil forsørge dem." Beklager at jeg leste feil, og nei hodet mitt er ikke fylt av hat og misunnelse, men jeg syns synd på konen hans.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #17 Skrevet 23. februar 2008 De aller fleste land kan man signere ekteskapskontrakt som sier at man ikke skal kunne kreve halvparten av formuen til motsatte ektefelle man har med seg inn i ekteskapet. All inntekt og formue tjent i ekteskapet må deles. I Norge finnes det ikke egne midler i ekteskap. I loven så heter det ikke dine og mine penger når ekteskap er tilfellet. Bare når det er snakk om samboere er det mine og dine penger. Selv om man ikke skilles så har man rett på fullt innsyn på formue og inntekt til ektefelle. Det er ikke vanskelig å få rettskjennelse (ja, det har vært saker om det i Norge) hvis kona eller mannen vil ha innsikt i ektefelles kontoer når ektefellen deres ikke gir de lov til det. Og det er da snakk om ALLE kontoer. Ofte har slike rettsaker vært for å få innsikt/tilgang til "hemmelige" kontoer. Som sagt: Det er ikke første mannen som har gått fra kona etter lottogevinst, og i de tilfelle mennene har gått til rettsak for å slippe å dele gevinsten har de tapt. Dette hart vært saker fra land som England, USA og skandinaviske land.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #18 Skrevet 23. februar 2008 I Norge finnes det ikke egne midler i ekteskap. I loven så heter det ikke dine og mine penger når ekteskap er tilfellet. Bare når det er snakk om samboere er det mine og dine penger. Man kan ha skjevdelingsmidler.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 Man kan ha skjevdelingsmidler. Ja, og så kan man inngå ektepakter om særeie. Alt er ikke like felles i ekteskap som man kan tro. Les ekteskapsloven.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå