Gjest Gjest_pusemamma_* Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Vi har en katt på 12 år. Han er verdens beste katt. Han har hatt problemer med ryggen hele livet, men ikke vært særlig plaget av det. De siste tre årene har det derimot blitt mye verre. Han får forstoppelse ca to ganger i måneden, da han først spyr opp det han har i magen og så prøver å presse ut andre veien. Det ligger en DIGER klump der bak, som han ikke klarer å få ut. Har vært hos dyrlege, og de ba meg gi ham duphalac, men det hjelper ingenting. Det er ikke det at han er hard i bæsjen, det er bare at ryggen hans er så skjev at han ikke får trykka det ut. Mannen min mener vi bør gi ham parafin, og det sa jeg til dyrlegen. Men hun mente at det er såpass stor fare for at han får det i lungene, så det er ikke verdt det... Jeg mistenker at han har klart seg bra tidligere pga han har vært ute og spist gress, mus osv. De siste årene har han måttet være inne pga vår bosituasjon. Og det er nok ikke bra for systemet hans. Har prøvd å "omplassere" ham til mamma, men han gir uttrykk for at han mistrives veldig uten familien sin. Spiser ikke, og vil ikke ut eller noe, selv om jeg har prøvd å ha ham der i flere uker.. I dag har han igjen slitt veldig og spydd/bæsja i hele leiligheten. Nå ligger han bare i gangen og vil ikke hilse eller kose eller noe, og det gjør han alltid ellers. Vi tenker vi må la ham få slippe. Men det er så GRUSOMT!!!!!!! Han er jo verdens beste og mest lykkelige pus, bortsett fra at han nå lider altfor mye pga den ryggen. Hva skal jeg gjøre??? Finnes det andre med samme erfaring og forhåpentiligvis en løsning??
Skrika89 Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Jeg har desverre ingen gode råd, men tror kanskje det er best for katten din at du slipper taket:( Jeg føler virkelig med deg, er kjempe fælt når kjæle dyrene dør. Lykke til.
spezitas Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Jeg ville ha tatt kontakt med en annen veterinær enn den dere vanligvis bruker. Jeg finner det vanskeliog å forstå at ikke veterinæren kan gjøre noe med dette. Jeg er enig i at parafin ikke er å anbefale, for det skal i såfall gis i så små doser at det er stor fare for at noe går galt. Når en katt begynner å trekke på årene slik som din gjør, er det viktig å tilrettelegge best mulig for katten, den fortjener en verdig "pensjonisttilværelse". Et tips er å kun bruke for som er beregnet på eldre katter, et seniorfor. Det finnes flere typer i forskjellige merker. (F.eks Hills og Royal Canin) Kattegress eller en husfred er heller ikke dumt å ha fremme, slik at katten fr regulere magen sin selv. Jeg kan ikke gi deg noe spesifikt råd på akkurat det problemet gjelder, bortsett fra å kontakte veterinær, men jeg ønsker deg lykke til!! Kanskje veterinæren kan "tømme" ham jevnlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå