Gjest Starya Skrevet 1. mai 2003 #1 Del Skrevet 1. mai 2003 Fant akkurat ut at kinoen her ikke sender x-men lenger enn ut mai. Og jeg som hadde forhåpninger til kinogåing så snart ferien var i gang. Ok, jeg var nok overoptimistisk. Og ikke pokker om jeg har råd til å betale barnevakt bare for en kinotur. *sukk* Kanskje jeg skal overtale modern til å reise hit på besøk i mai? Sånn fullstendig bare fordi jeg vil glede meg over hennes nærvær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 7. mai 2003 #2 Del Skrevet 7. mai 2003 stakkars deg...... Du klarer nok å fikse det på et vis så du får sett storm og de andre kongegurusuperheltene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya superheltfan Skrevet 7. mai 2003 #3 Del Skrevet 7. mai 2003 Spørs det. Jeg har to alternativer, det ene er å la niåringen være alene hjemme. På kveldstid. det andre er å ta ham med seg. På kino. Ingen av de var vel spesielt gode alternativer... Får vel bare håpe at de kanskje kjører filmen en eller annen gang på sommerkino? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya lurer litt.. Skrevet 7. mai 2003 #4 Del Skrevet 7. mai 2003 Ok, nå har jeg akkurat sett på billettluka.no at x-men 2 har 11 års grense?? :-? Eneren hadde da vitterlig 15 år? Harry Potter hadde 11 år. Og den var veldig grei. Spiderman var 11 år. Også grei. Ringenes herre hadde også 11 år. Den var slett ikke grei. I alle fall, når det gjelder denne.. Den anbefales ikke under 11 år. Men så så jeg også at Johnny English (som var en fulltreffer) var anbefalt ungdom/voksne! Så nå driver jeg og spekulerer litt... Men trenger altså råd. Er det noen som har sett X2 og kan si hva de synes om å la en ni-åring (og et halvt..) se den? Han er en hardhaus og ikke lettskremt, så den delen er grei. Men det var jo dette med volden da.. Han har sett X1, hjemme på video. Hmmm... Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. mai 2003 #5 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg hadde latt han se den. Jeg elsket ekle og spennende filmer selv på den alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. mai 2003 #6 Del Skrevet 7. mai 2003 Spennende og ekkelt er greit nok, det får han mye av. Men jeg prøver nå å være litt restriktiv på filmer med rene voldsscener. Og siden jeg ikke har sett den, så vet jeg jo ikke hva vi går til. Han fikk jo se eneren, så.. Men, samtidig så gir det jo litt forskjellige inntrykk når man ser noe på kino kontra en 20" i stua... Og på den annen side igjen.. Jeg er elsker superheltene fra min barndom, og fryder meg når han også koser seg med spiderman o.l. Oy vey, what to do... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 7. mai 2003 #7 Del Skrevet 7. mai 2003 kan han ikke overnatte hos en kompis/venninne en kveld/helg/fredag eller lørdag .... da passer vel foreldrene til kompisen på han... jeg husker da jeg var 7-12 overnatta jeg ofte hos venninner. feks for gøy eller når mamma og pappa en sjelden gang skulle på restaurant eller lignende. Og også mine venninner overnatta da deres foreldre skulle ting og tang. ... liksom gratis felles barnevaktordning:) tror heller ikke det er noe i veien for å ta med niåringen med på xmen2.. jeg så he-man og superman da jeg var 8-9 tror jeg... (men så er jeg kun 23 nå og ikke mor eller noe, så kanskje mine råd er litt irrelevante vet ikke jeg. kanskje mine framtidige barn ikke får se x-men lignende filmer før de er fyllt tredve... så vet ikke jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. mai 2003 #8 Del Skrevet 7. mai 2003 Noen overnatting her eller der er ikke et alternativ, but who cares! Han får se den! :D Jeg sjekket nettopp på siden for statens filmtilsyn, og der sto følgende begrunnelse for settingen av aldersgrensa: Aldersgrense: 11 år. Frarådes barn under 11 år Egnethet: Ungdom/voksen Begrunnelse: X-Men 2 er en science-fiction om mutanter med superkrefter. Oppfølgeren er imidlertid mer "fantastisk", samt mindre voldsom enn den første. Filmen får derfor 11-årsgrense. Og når han da har sett eneren, ser jeg ingen grunn til at han ikke kan se toern. Så få vi kost oss i lag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 7. mai 2003 #9 Del Skrevet 7. mai 2003 koselig. du er liksom sånn kul mamma du da:) som tar med sønnen sin på superheltfilm. så kult. jeg og skal være sånn tenk... håper jeg iallefall... man kan aldri vite... kos dere masse da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. mai 2003 #10 Del Skrevet 7. mai 2003 Men erru gærn, skulle jeg ikke det da? Jeg har venta lenge på at han skulle bli gammel nok. Vi varma opp med spiderman.tegnefilmene på fox kids.. I fjor sommer var jeg usikker på om han kunne se spiderman, så jeg så den alene på kino mens han var på farmor-ferie. Fant ut at det gikk greit, så da fikk jeg sannelig sett den på kino en gang til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå