Balooa Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Hei, jeg skal ikke ha hvit kjole, og sannsynligvis ikke beige heller, men er det noen spesielle farger eller ting jeg maa unngaa? Er svart kjole ok, hvis den er pen, og jeg har en annen farge paa jakke til f.eks? Setter veldig pris paa svar.
smaksløk Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Det er vel helst hvitt en bør unngå ja...svart er mulig det, men ville ikke vært mitt første valg, men som du sier om du har en annen farge på jakka og tilbehør kan det jo gå bra. Men personlig synes jeg at det er finest med litt farge i bryllup, vet ikke når dette er da, men de fleste er jo på sommeren, og da er det fint med noe farge.. Ellers kommer jeg ikke på noe i farten som en bør "unngå".
Noli Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Tidligere var det jo slik at man kledde seg i sort for å signalisere at man var i mot ekteskapet. Noen steder der arrangert ekteskap var vanlig, kunne piken bære et sort bånd rundt livet eller armen for å singalisere at hun var i mot foreldrenes valg. Dette er jo eldgamle tradisjoner, og jeg tror ikke det med sort er "så nøye" lenger, men jeg ville unngått sort likevel, jeg da. Jeg er sikkert for konservativ.
Concertina Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Jeg ville valgt en farge, men synes sort er helt greit, spesielt siden bryllupet er i mars Ha gjerne tilbehør i en farge slik at det ikke blir helsort.
Lillemor76 Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Jeg tror tradisjonen med at man ikke kan gå i svart er i ferd med å forsvinne. har vært i mange brylluper hvor gjester har hatt svarte kjoler. Men det er relativt vanlig å da ha detaljer i andre farger, som et belte i livet, sko, veske osv. Jeg vet også at det er flere jenter som kommer til å ha svarte kjoler i mitt bryllup (som er på lørdag!!!!!!!!!!). De har alle spurt meg om jeg synes det er OK; og jeg har svart ja. Så hvis du er fornøyd med den svarte kjolen din, ville jeg rett og slett hørt hva bruden synes. Forøvrig er det også en gammel regel om at man ikke skal ha rød kjole i bryllup - det "betyr" at man har "hatt seg med brudgommen"... ;o)
Harlekin Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Tidligere var det jo slik at man kledde seg i sort for å signalisere at man var i mot ekteskapet. Noen steder der arrangert ekteskap var vanlig, kunne piken bære et sort bånd rundt livet eller armen for å singalisere at hun var i mot foreldrenes valg. Dette er jo eldgamle tradisjoner, og jeg tror ikke det med sort er "så nøye" lenger, men jeg ville unngått sort likevel, jeg da. Jeg er sikkert for konservativ. Det med svart og gamle tradisjoner var interessant! Jeg skal i bryllup og stusser litt på valg av kjolefarge. Fargene jeg kler meg mest i er rødt og svart, og ingen av dem er aktuelle for meg (rødt er for oppmerksomhetskrevende, og svart bruker jeg så mye ellers). Men jeg regner med at alle andre farger, bortsett fra hvitt, er "fritt vilt".
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Hvis man velger grønn kledning signaliserer det at man har tatt kontakt med onde underjordiske vesener for å få de til å spre ulykke over brudeparret. Jada. Jeg skal selv i et marsbryllup og jeg velger, etter brudens velsignelse, en svart kjole med tilbehør i gull. (Sko, veske, sjal osv) Det eneste jeg er redd for, er at familiemedlemmer til brudeparet vil reagere på det, men jeg håper ikke det er så mange gammeldagse der. Hadde det vært sommerbryllup tror jeg nok at jeg hadde prøvd å finne en kjole i en pastellfarge. Men jeg trives best i svart..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 jeg har lyst til å ha en hvit coctail kjole, veldig enkel med brei, sort hekla kant rundt livet og nederst på kjolen. går det greit? føler liksom at disse gamle reglene på farger har gått litt bort, men kan hende jeg tar feil:) har spurt bruden og hun syns kjolen var kjempe fin.. men blir så usikker setter pris på svar:)
Gjest Elize Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Eneste fargen jeg ville ha unngått er hvit. Ellers tror jeg man kan gå i det meste uten at det virker rart. Jeg har selv hatt på meg svart kjole i bryllup uten at noen reagerte.
Gjest Kjolekrise Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Interessant å lese. Er det noen som har tips om bra steder for å kjøpe gjeste-kjole i bryllup? Hvor kjøpte dere deres? Jeg skal i bryllup til en venninne i mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå