Gjest Embla s Skrevet 1. mai 2003 #1 Skrevet 1. mai 2003 Kanskje et sært spørsmål, men det er vel steder som ikke frister? Jeg er veldig glad i storbyferier. Stort sett gleder jeg meg til å komme tilbake og utforske mer, men av en eller annen grunn har jeg igen trang til å reise tilbake til Lisboa. aner ikke hvorfor. Canada er et annet sted jeg ikke har lyst til å reise til. En god venn har bosatt seg der med kone, hus og barn, og insisterer på å få besøk... Har bare ikke lyst!! Syns landet virker kjedelig..
Midnattsol Skrevet 1. mai 2003 #2 Skrevet 1. mai 2003 Polen! Har aldri vært der så kan ikke uttale meg om hvordan det er der, men jeg har ikke lyst og ingen planer om å reise dit.
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #3 Skrevet 2. mai 2003 Polen! Har aldri vært der så kan ikke uttale meg om hvordan det er der, men jeg har ikke lyst og ingen planer om å reise dit. Da tror jeg faktisk du går glipp av noe... Kan ikke si jeg har vært der selv, men både bestevenninnen min og foreldrene mine skryter noe helt sinnssykt av Krakow. Og konsentrasjonsleirene er en uhyggelig, men viktig opplevelse, har jeg hørt. Polen står definitivt på min liste etterhvert!
aline Skrevet 2. mai 2003 #4 Skrevet 2. mai 2003 Jeg tror ikke jeg har noen steder jeg ikke har lyst til å reise til. Men jeg har steder jeg ikke prioriterer med det første, verken penger eller drømmer. Det er vel bl.a.: USA India Polen Finnland Russland Kina Egypt Er di jeg kommer på nå ihvertfall. Skal ikke si at jeg ikke kommer til å reise dit, og glede meg til det også, men det er utrolig mange andre steder som vil bli prioritert først. Går sikkert glipp av masse, men får masse på de reisemålene jeg velger å dra til også, så jeg føler vel jeg får det jeg ønsker meg, når jeg har råda.
Retz Skrevet 2. mai 2003 #5 Skrevet 2. mai 2003 LA Miami Bodø Essen Perth Hirtshals Ibiza Flensburg Tokyo
Midnattsol Skrevet 2. mai 2003 #6 Skrevet 2. mai 2003 Ja, det kan så godt hende, men det er så mange andre plasser som kommer til og bli prioritert først. Også må jeg føye til Ibiza jeg også. Dit vil jeg IKKE. MEN til Bodø skal jeg garantert i sommer!
Junebug Skrevet 2. mai 2003 #7 Skrevet 2. mai 2003 Også må jeg føye til Ibiza jeg også. Dit vil jeg IKKE. Helt enig! Jeg har heller ikke lyst til å reise til land der det er mye krig og uroligheter, eller der det nettopp har vært krig som feks. Irak, Israel/Palestina, Somalia etc. Tror det er veldig mange interessante historske steder å se i Israel og Irak - men akkurat nå frister det ikke. Men definitivt senere hvis det noen gang blir litt fredelig der. Ellers kunne jeg godt tenke meg å dra til Krakow i Polen, så en fantastisk bildereportasje derfra i Dagbladet for noen uker siden.
chimp Skrevet 2. mai 2003 #8 Skrevet 2. mai 2003 Har ikke spes lyst til å dra til Østen, hverken India, Kina, Thailand el noen av de landene....har nok en del å gjøre m maten; er ikke spes glad i den typen mat, og syns d er direkte motbydelig den måten de behandler dyr som skal brukes til føde f eks i Kina og Korea uten at jeg skal gå inn på d her.... Steder jeg har vært som jeg ikke ønsker meg tilbake til er Magaluf på Mallorca og Playa des Ingles, Gran Canaria! Usjarmerende steder, kort og godt....
Armonia Skrevet 2. mai 2003 #9 Skrevet 2. mai 2003 Har vært på rundtur i Marokko en uke, og det var en uke for mye! Dit reiser jeg aldri tilbake!!!
Ingeborg Skrevet 2. mai 2003 #10 Skrevet 2. mai 2003 Har vært på rundtur i Marokko en uke' date=' og det var en uke for mye! Dit reiser jeg aldri tilbake!!![/quote'] Ikke akkurat Marokko, men nesten: Jeg kan spare meg for å dra tilbake til Tunisia jeg også...
Grooo Skrevet 2. mai 2003 #11 Skrevet 2. mai 2003 Har ikke spes lyst til å dra til Østen' date=' hverken India, Kina, Thailand el noen av de landene....har nok en del å gjøre m maten; er ikke spes glad i den typen mat[/quote'] Må bare si det at maten man får servert i Kina er noe HELT annet enn den såkalte "kinamaten" man får på kinarestauranter i Norge og andre land. Det er stor forskjell, virkelig. Men det er klart.. Kan du ikke fordra nudler (som forøvrig også smaker helt annerledes der enn det vi får her) og ris kan jeg se det er ett problem... Jeg for min del har ennå ikke hatt den store trangen til å dra til USA. Føler at ting er så.. hva skal man si.. Vanlige og like der, for min del føles det som om det er mer å oppleve i land som er mer ulike Norge enn hva USA er. Men, jeg skal nok dit før eller senere også!
Sandman Skrevet 2. mai 2003 #12 Skrevet 2. mai 2003 Tyrkia... og Arkhangelsk i Russland... det siste stedet måtte jeg sloss for livet mot en raner for noen år siden... Ler av det i dag, men det var faen ikke moro... lurer fortsatt på hva jeg egentlig skulle der
Gjest Cruella Skrevet 2. mai 2003 #13 Skrevet 2. mai 2003 Chimp, ta deg en tur på restaurant Dinner i Stortingsgt. Min favorittrestaurant. Kanskje du får en ny opplevelse av orientalsk mat. Ikke lyst til å reise til: Tunisia Bulgaria Tyskland USA (bortsett fra San Fransisco ) Mallorca Sør-Afrika Japan Monaco Vil gjerne til: Australia New Zealand Kenya (+ mange andre afrikanske land) Brasil Spania Frankrike Italia Vietnam Kina
Gjest Poirot Skrevet 2. mai 2003 #14 Skrevet 2. mai 2003 Ibiza Men ellers vil jeg stort sett reise over alt jeg! Finnes noe fint med de fleste steder.
maiaa Skrevet 2. mai 2003 #15 Skrevet 2. mai 2003 Hadde jeg fått turen gratis, ville jeg nok dratt så å si hvor som helst! Men dersom spørsmålet er hvor jeg ikke vil bruke penger på å dra, er nok USA ganske høyt på lista. Jeg vet ikke hvorfor, men den store Amerikadrømmen som "alle" har, har ikke jeg... Ellers er ikke akkurat Berlin eller Genova steder jeg lengter tilbake til med det første.
Gjest Samara Skrevet 3. mai 2003 #16 Skrevet 3. mai 2003 Jeg har heller ikke lyst til å reise til land der det er mye krig og uroligheter, eller der det nettopp har vært krig som feks. Irak, Israel/Palestina, Somalia etc. Enig i den, må vente til det er litt roligere der... Ellers står disse lavt på prioriteringslisten: - Grønland (sikkert eksotisk, men kaldt, og jeg ser for meg at maten er grusom... :x ) - Nord Tyskland - Murmansk
Grooo Skrevet 3. mai 2003 #17 Skrevet 3. mai 2003 Ellers står disse lavt på prioriteringslisten: - Grønland (sikkert eksotisk, men kaldt, og jeg ser for meg at maten er grusom...) Har aldri tenkt på hva de spiser på Grønland, hvordan forestiller du deg at maten er der? Kan forresten heller ikke forestille meg at jeg kommer til å reise til Ibiza eller andre typiske party-feriesteder...
Gjest Samara Skrevet 3. mai 2003 #19 Skrevet 3. mai 2003 Har aldri tenkt på hva de spiser på Grønland, hvordan forestiller du deg at maten er der? Jeg så et lonely planet program derfra en gang, hvor Ian Wright spiste typisk grønlandsk mat... :oops: Av en eller annen grunn har det festet seg i hukommelsen min. Hentet dette sitatet fra lonely planets nettsider, slik at du kanskje forstår hva jeg så: "Traditional Greenlandic food is of the bloody and freshly killed kind: walrus, seal and whale. The tastiest parts of the kill (the eyes, kidney and heart) were traditionally set aside for the head hunter and the other sections distributed according to a very strict hierarchy. Every part of the animal was used." Jeg vet det finnes annen mat på Grønland også altså... :blunke: Har uansett ikke noe stort ønske om å reise dit. Er så mange andre steder jeg heller kunne tenke meg å dra...
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 4. mai 2003 #20 Skrevet 4. mai 2003 Denne gutten drar ikke frivillig til; Tyrkia Israel Turist-feller i Spaina Bergen (faen, jeg bor der. ville aldri feriert her, though) Ellers reiser jeg mer enn gjerne hvor som helst, tar det litt easy med østen og sånn SARS-tull. Mest av alt vil jeg på rundreise i USA, et helt fantastisk land å reise i og mye å oppleve. Lyst å dra til Praha også. Veldig lyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå