Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Hvis du ser bort fra å drepe mygg, maur, veps o.l. (som jeg forøvrig gjør så fort og smertefritt som mulig) så: NEI!
lillemy8808 Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er ikke i stand til å skade snille dyr. Men hadde f eks ei gal bikkje flydd mot meg eller noen jeg er glad i, synd for den. Og da mener jeg gal som i at den enten biter meg eller noen andre, eller at jeg gjør noe for å stanse den. Dyremishandling mot helt uskyldige dyr hater jeg. Utrolig lavt av mennesker å gå løs på ting som ikke er en trussel på noe vis, de får ta noen på sin størrelse! Men jeg har da vært slem mot mygg og bier, men da startet da faktisk de F eks jævla myggene som stakk meg over 50 ganger på 2 uker i fjor sommer, da lar jeg det gå utover alle mygg jeg ser. Og da er jeg ikke nådig. Heller ikke sånne stankelbein er jeg glad i, de havner ofte ned i do mens jeg trekker i. De kommer flyvende inn og krasjer i hodet mitt og setter seg fast i håret mitt og greier, så jeg liker dem ikke. Og jeg ble ekstremt plaget av dem en sommer, kom gjerne 2-3 stk inn hver kveld, som bare satt der på veggen. Nyttet ikke å kaste dem ut, da kom de bare inn igjen (gjerne med venner), så måtte dy til dassen.. Likevel tok det jo ikke slutt!
Gjest StockDama Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Ja, en gang når jeg var liten, min mormors hund som var veldig gammel og blind fant plutslig ut at den skulle bite meg mens jeg satt å dillet for meg selv på plenen....når den beit, slo jeg.
Gjest Reka Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Da jeg var rundt 7-8 hev jeg ett eple på en katt som satt seg ned og bæsjet i sandkassen min. Jeg angret veldig etterpå og siden det har det kun gått i myggdreping og edderkopp støvsuging. (Jeg støvsuger edderkoppen kun hvis jeg er alene hjemme, fordi jeg er så redd for dem slik at jeg ikke greier og hjelpe dem ut selv...) (Jeg traff heldigvis ikke katten, men den ble redd ) Endret 22. februar 2008 av Reka
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Innsekter har jeg slått ihjel men passet på at de var helt døde da jeg har forlatt den Jeg har tredd mark på en fiskekrok samt fisket fisk, kakket den i hodet for så å sløye den! Spist fisken etterpå såklabbert... Noe annet har jeg ikke gjort og kommer aldri til å gjøre heller! Dyreplageri er noe jeg tar MEGET STERK avstand fra. Endret 22. februar 2008 av Frk.Uhåndterlig
Supramundane Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Ja. Jeg har vært med og avlivet katter. Det var meget ufrivillig, og en ekstremt ubehagelig opplevelse. Kommer i alle fall ikke til å gjøre det igjen, selv om det var under relativt kontrollerte former. Ellers har jeg drept en måke med boller dynket i rødsprit. Vi tror i alle fall at den døde, men helt sikker kan man jo ikke være. Jeg høres jo helt grusom ut. Mye man gjør når man er tenåring som man angrer på senere.
Gjest Valiant Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Hvis du ser bort fra å drepe mygg, maur, veps o.l. (som jeg forøvrig gjør så fort og smertefritt som mulig) så: NEI! Ren ondskap hva har disse insektene gjort deg. Annet et at de var der.
Basementart Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Tja.. jeg har nå drept noen mygg og insekter i mitt liv.. Edderkopper.. kanskje et par stk men er såpass redd dem at jeg ikke klarer å komme nær nok til å drepe dem.. heh.. så har jeg jo fisket og dermed drept fisken..
TinaM Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Nei, på ingen måte!! Dyr er noe av det viktigste i livet mitt, jeg kunne aldri skadet et dyr med vilje! Jeg er nok på mange måter en dyreaktivist (nei- jeg er ikke ekstrem eller gal, bare ubeskrivelig glad i alt som lever), og gjør alt jeg kan for å kjempe i mot dyremishandling!. Jeg har knapt nok tatt livet av et insekt. Har nok slått til et par veps i panikk, men jeg får dårlig samvittighet av bare det
la Flaca Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 (endret) Ja, jeg har avlivet en drøss med mus som katta har dratt inn og skadet for å leke med. Har også tatt livet at veps når jeg ikke har fått dem ut av huset i live, og ungene har vært inne. Vet ikke hvordan ungene reagerer på vepsestikk enda, så jeg tar ingen sjanser. Og maur har jeg også tatt når de har flytta inn i huset, de kan gjøre stor skade og er ikke akkurat mulig å leve sammen med. Ellers ser jeg ingen grunn til å drepe insekter bare fordi de er insekter. Endret 23. februar 2008 av la Flaca
Brunhilde Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Jeg koker jo krabber - så slik sett har jeg vel det. Jeg har aldri skadet et kjæledyr med vilje, faktisk aldri skadet et kjæledyr i det hele tatt, men som mange andre har jeg nok kverket et og annet insekt. Det jeg nevner her er jo egentlig avliving, men det var skading du var ute etter, eller?
Bobeline Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har aldri skadet et dyr med vilje. Men jeg har kjørt på og drept et ekorn med bilen, bortsett fra dette ene lille dyret har jeg klart å stanse for alt av ekorn, katter, hunder, rever, elger, hjorter, rådyr, pinnsvin og fugler. Jo forresten, jeg har skadet to dyr med vilje. Det er to fugler som hadde blitt halvveis revet i fillebiter, som jeg slo ihjel med en spade. Det gjorde jeg for at de ikke skulle pines langsomt til døde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå