Gå til innhold

Hvordan var deres pus etter kastrering?

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

Min ble kastrert i forgårs. Han lager masse ao-ao lyder og sprinter til forskjellige steder for å skli bortover mens han vasker seg på ryggen. og nå kastet han opp. Er alt dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest milkyway
Skrevet

dytter denne opp siden Skurken har spydd hver dag siden kastrering :( dette er vel ikke normalt?

Skrevet
dytter denne opp siden Skurken har spydd hver dag siden kastrering :( dette er vel ikke normalt?

Nei, det er ikke normalt. Kanskje den har reagert på narkosen? Er den frisk og fin og hopper og danser sånn ellers?

Skrevet

Det høres rart ut, ja. Er det lenge siden den har fått ormekur? Det trenger ikke å ha sammenheng med kastreringen, men jeg ville ringt eller dratt til dyrlegen.

Gjest milkyway
Skrevet

Den fikk det da vi fikk den... for ca et halvt år siden. Har alle dyrleger søndagsåpent da?

Skrevet

Nei, det er ikke sikkert du finner en åpen klinikk i dag. Men det er på tide med en ny ormekur, særlig om dette er en utekatt (vår utekatt får mark ca annen hver måned, og i år er det museår med ekstra smittepress).

Gjest milkyway
Skrevet

Hoi, jeg trodde bare det var hvert halvår! Men da er det jo som du sier, på tide uansett :) Prøvde å ringe, men kom bare til en robot-mann som sa det ikke var åpent før i morra, så da får jeg prøve da. Spurte ei venninne som er dyrepleier, og hun sa det var normalt kun første dagen etter, at de var litt uggne, så jeg er litt bekyrmret for skurkelille nå :(

Skrevet

Nei, det høres ikke normalt ut... Hvordan er han i formen ellers? Spiser han? Er han slapp?

Gjest milkyway
Skrevet

Spiser, men det går rett opp igjen. Er ikke slapp, men mer apatisk.. kanskje det var litt traumatisk for han? Plutselig kan han som sagt plutselig løpe (skjevt) og ta sklifart bortover gulvet mens han vasker seg. Stakkar lille rar ;(

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Jeg hadde også kastet opp hvis jeg hadde blitt kastrert.

Men dyrlegen på mandag er sikkert en god idé.

Gjest milkyway
Skrevet

Var til dyrlegen i dag, og pus hadde det fint :) Han var bare litt stresset etter kastreringen mente hun. Puh! :-D

også har han blitt så lys og søt i pipestemmen! Høres ut som en kjempelys telefon! Rrrrr! :hjerter_rundt:

Skrevet

Etter kastrering ble min katt roligere og litt lat.

Kastrering kommer av kastrat, slå opp på kastrat så skjønner du hvorfor den er lysere i stemmen;)

Gjest milkyway
Skrevet
:ler: Fjerne ballene for å kunne synge som en sølvgutt! Det må jo være en tap-tap situasjon :D
Skrevet

Min pus ble skikkelig kosete og det virker som om livet hans har tatt en stor vending. Han er mye lykkeligere nå og han og broren hans er blitt kompiser igjen.

Han var nå litt slapp og han hadde litt feber dagen etter operasjonen, men heldigvis er alt bra nå.

Gjest milkyway
Skrevet

Så kos at han fikk ordna opp med broren :)

En ting til, han ble øremerket i samme slengen. Virker som om han klødde noe fælt, for han har klødd vekk skorpa flere ganger. Med alle mine tatoveringer, vet jeg at hovedregelen er "ikke klor bort skorpa!", men Skurken skjønner jo ikke det her. De er ganske svake, klarer å tyde nr ved å kikke i begge ørene og sette dem sammen. Bør han få ny?

Skrevet
Så kos at han fikk ordna opp med broren :)

En ting til, han ble øremerket i samme slengen. Virker som om han klødde noe fælt, for han har klødd vekk skorpa flere ganger. Med alle mine tatoveringer, vet jeg at hovedregelen er "ikke klor bort skorpa!", men Skurken skjønner jo ikke det her. De er ganske svake, klarer å tyde nr ved å kikke i begge ørene og sette dem sammen. Bør han få ny?

Hvorfor øremerket, og ikke chippa? Trodde øremerking var gammeldags jeg, min dyrlege øremerker iallfall ikke lengre. men, men, gjør jo samma nytten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...