Gå til innhold

Kombi vask og tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen erfaringer med disse nye kombinerte vaske- og tørketrommel?

Lurer på å kjøpe en sånn når jeg nå flytter igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe godt å si om det...

Hadde en fra UPO og den bare kokte tøyet når jeg brukte tørketrommelen. Har masse tøy som ble ødelagt pga den.

Det virket som om den ikke klarte å fjerne vannet som kom fra tøyet og vaskingen tidligere.

Skrevet

Jeg har også hatt det, veldig misfornøyd. Også hos meg var det et eller annet den gjorde helt galt, av og til var klærne kokvarme men fremdeles våte. Flere plagg ble ødelagt og jeg vil aldri ha det igjen.

Skrevet

Hadde en fra Zanussi som holdt i 18 år før den brøt sammen. Da var det kjøleviften på tørketrommelen som takket for seg. Det store minuset var dårlig kapasitet på tørketrommelen så jeg måtte ofte "dele" vasken. Men tror de nyere modellene har noe bedre tørkekapasitet enn det min hadde.

Skrevet

Jeg har en AEG og er forsåvidt fornøyd, bortsett fra en ting: Den holdt på å begynne å brenne her en dag, og det er visst fordi den ikke har noe lofilter slik at det fester seg mye støv på vifta. Så egentlig burde den renses ofte.

Jeg er fremdeles i tvil om jeg tør å beholde den, eller om jeg skal forsøke å få refundert pengene. Det er jo en potensiell brannbombe om vi ikke klarer å rense vifta selv....

Gjest Grafica
Skrevet

Vi har en som fulgte med leiligheten, ingen klager på den!

Skrevet

Vi har Aeg lavamat, kjempefornøyd=)

Vi har vask-/tørkmaskin på badet, og er så glad at vi ikke har noen tørketrommel stående oppå vaskemaskinen.

Hadde problemer i starten med at vi fikk lo på kulørvasken, etter en kokvask/tørk. Men grunnen til det var de nye kid interiør håndklærne. Etter at vi fant grunnen til det, har jeg ikke vært misfornøyd.

Skrevet

Det er flere tråder fra tidligere der samme spørsmål er oppe=) Bare å søke......

Skrevet

Jeg har en fra UPO som jeg er veldig fornøyd med. Som andre nevner er tørke-funksjonen noe dårligere enn en dedikert tørketrommel, men siden vi bare har plass til en maskin er jeg mye mer fornøyd med en kombimaskin enn en som ikke tørker i det hele tatt.

Når man skal bruke tørkefunksjonen er det viktig at man bare har maks en halv maskin. Dette gjør at man gjerne kjører litt flere omganger, eller ender opp med litt fuktig tøy.

Det er heller ikke noe skikkelig lo-filter i den, som gjør at mye lo og støv samler seg inni maskinen. Jeg hadde en reperatør på besøk som mente at dette skulle gjøres ca hvert 3. år, men har så vidt begynt å merke behovet etter å ha hatt den i to år nå (man merker det ved at tørkingen begynner å ta mye lenger tid). Reperatøren mente at dette var noe man måtte tilkalle en reperatør for å få gjort, men vi har tenkt til å prøve selv først.

Hvis man har plass ville jeg anbefalt å ha to maskiner, men dersom man bare har plass til en maskin synes jeg en kombimaskin er verdt det.

Skrevet

Hvis man må kjøre en halv maskin til tørk, også en gang til etterpå drar dette utrolig mye strøm og det kan jo ikke være miljøvennlig....

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg kjører full maskin en gang; maskina vår har flere forskjellige innstillinger på tørk, kan stille på tid, eller stryketørt, skaptørt, ekstra skaptørt. Bruker som regel ekstra skaptørt, da er det biiiiiittelittgrann fukt i det, men to minutter i "friluft" så er det helt tørt.

Skrevet

Vi har også sånn, har bare plass til én, så da har vi ikke noe valg. Jeg liker i grunnen vår godt, aner ikke hvilket merke den er.

• 1 år senere...
Skrevet

Vi har en kominert vask/tørk maskin som har nå takket for seg. Jeg skrøt veldig av det det første året, for den virkeltig levde opp til forventninger.

Det er UPO merke.

Men nå har vi hatt den i 3,5 år og hatt reparatør hos oss 4 ganger. Hver gang har det vært noe nytt som ble ødelagt, og det hadde ingenting med vår bruk av maskinen å gjøre. Siste gangen ville de ikke reparerer den lenger og vi får pengene tilbake til å kjøpe oss en ny.

Den fungerte veldig bra når den fungerte. Kunne ta opptil 7 kg med klær. Tørket bra også. Men jeg trenger noe stabilt som kan være en stund. I hvertfall 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...