Gå til innhold

Hvordan fjerne klikkelyden på pc'n?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg trykker rundt på internett sider som f.eks vg og finn. Hver gang jeg trykker på søk kanpp eller bilder/lenker, kommer det en klikkelyd.. Denne er kjempe irriterende når man sitter å hører på musikk samtidig...

Jeg har ikke den lyden på jobben så det må gå an å fjerne den..

Noen som vet hvordan og skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skru av lyden!

På min pc er høyttaleren på F8.

Skrevet

Regner selvsagt med at det er problembarnet Internet Explorer det er snakk om.

Vista:

Start -> Control Panel -> Hardware and Sound -> Change system sounds

Bla ned til start navigation og klikk på denne.

Velg ny lyd i rullegardinmenyen for "Sounds", og der (None) ganske opplagt betyr ingen lyd. "tada.wav" er kanskje et fint alternativ?

XP:Linky

En annen god løsning er å bruke en annen nettleser.

Skrevet
Regner selvsagt med at det er problembarnet Internet Explorer det er snakk om.

Vista:

Start -> Control Panel -> Hardware and Sound -> Change system sounds

Bla ned til start navigation og klikk på denne.

Velg ny lyd i rullegardinmenyen for "Sounds", og der (None) ganske opplagt betyr ingen lyd. "tada.wav" er kanskje et fint alternativ?

Eventuelt ta dette på norsk for de som ikke har engelsk XP (eller Vista for den del? (vi er ikke i flertall om å ha det her i landet, og man kan lett oversette.)

Altså

Startmenyen - Kontrolpanel - Lyder og lydenheter - Velg fanen Lyder. Du sier klikkelyd. Første som slo meg da er at lydene mangler og at det er pcen din som lager en fæl klikkelyd? Eller er det lydeffekten i IE det er snakk om? Når jeg tenker meg om så klikker vel den "naviger" lyder. Ta vekk alle lyder til.. jeg er for trøtt til å sjekke nå, men det er en egen kategori for internettlyder. Står Navigering og lignende ord. Trenger ikke å erstatte dem heller, bare velg "ingen lyd".

Skrevet
Eventuelt ta dette på norsk for de som ikke har engelsk XP (eller Vista for den del? (vi er ikke i flertall om å ha det her i landet, og man kan lett oversette.)

Sant, sant. Engelsk er ugreie greier.

Skrevet

Dette minner meg forøvrig på at jeg ikke skal forsøke å løse ID-10-T-problemer på KG (synes faktisk at jeg har vært forholdsvis flink så langt). Hadde det ikke vært for at det allerede er noen som har dette som signatur, så hadde jeg lagt det inn for lenge siden.

Lykke til. Det går sikkert bra.

http://babelfish.altavista.com/

Skrevet
Dette minner meg forøvrig på at jeg ikke skal forsøke å løse ID-10-T-problemer på KG (synes faktisk at jeg har vært forholdsvis flink så langt). Hadde det ikke vært for at det allerede er noen som har dette som signatur, så hadde jeg lagt det inn for lenge siden.

Lykke til. Det går sikkert bra.

http://babelfish.altavista.com/

Tusen takk :) Nå er lyden borte.

Og jeg skjønte det helt fint på engelsk.

Vet hvem jeg skal spørre neste gang.

Skrevet

Takk fra meg også javac.

Endelig er klikkelyden borte.

Skrevet

Setter pris på tilbakemeldingene! Alltid hyggelig å vite om man har vært til hjelp eller ikke :)

Skrevet
Dette minner meg forøvrig på at jeg ikke skal forsøke å løse ID-10-T-problemer på KG (synes faktisk at jeg har vært forholdsvis flink så langt).

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...