Gjest LoisLane Skrevet 1. mai 2003 #1 Del Skrevet 1. mai 2003 Er ikke spesielt datakyndig, men tror jeg skal få til å lage kirke- og festprogram selv. Men hva slags papir skal jeg skrive det ut på? Var på den lokale bokhandleren i går, og utvalget der var ikke mye å skryte av. Det var nok noe jeg til nød kunne ha tenkt meg, men... :-? Hvor får dere tak i lekkert papir? Har noen linker? Jeg vil gjerne ha noe som er litt ruglete i kanten, og gjerne en blåtone i selve papiret. Hva bruker dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 1. mai 2003 #2 Del Skrevet 1. mai 2003 Bestill katalog fra f.eks www.panduro.no eller fra SGS... Skal bestille selv fra panduro nå, de har et ganske bredt utvalg.. Eneste baksiden er jo at du ikke får sett det før du får det i posten.. Derfor er jeg tidlig ute, så får jeg prøvet litt forskjellig papir dersom jeg ikke blir helt fornøyd med det første... Synes forresten det er nokså rimelig der... Lykke til....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 1. mai 2003 #3 Del Skrevet 1. mai 2003 Hvis du vil ha "bedre" papir, så kan du kjøpe litt tykkere papir enn vanlig kopi/printepapir. Jeg kjøper en pakke på 500 i en "ikke hvit" farge, bare det hjelper mye. Det er ikke av det tykkeste, men de har tykkere som kan kjøpes i mindre kvanta, som har litt struktur. Ettersom jeg skal klippe i det og bruke det til innlegg i kartong (kjøper de ferdige i samme farge) , går det ikke med papir som har vannmerke, eller motiv langs kantene. Så har jeg kjøpt saks med klippemønster, klistermerker for gulldekor (bruker creme) litt annen pynt og skaffet meg en ordentlig font fra internett (word har ikke så godt utvalg i fonter til slikt bruk..). Det ble riktig bra om jeg skal si det selv. Jeg liker å være litt kreativ da.. En halvbra printer med nok blekk, og du kan kjøre på.. Jeg kjøpte kartongen (sånn som er brettet allerede i passe størrelse og har struktur, veldig fine) på bokhandel med litt utvalg i kontorrekvisita avdelingen. Konvolutter i samme kvalitet med fôr, som jeg også printer samme fonten på for navn adresse osv. For kirkeprogrammet fant jeg en svarthvit tegning av kirken på internett, som ble veldig fint som motiv på forsiden. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 2. mai 2003 #4 Del Skrevet 2. mai 2003 Hvis du tar turen til Oslo noen gang, gå på Papirgalleriet på Norway Design! (Like ved Saga kino). Der har de et kjempestort utvalg av mye flott papir. Jeg anbefaler også Bookbinders Design på Byporten kjøpesenter eller på Paléet kjøpesenter. Ellers kan det jo hende at det finnes fint brevpapir! Hippo har en del fine produkter hvis du liker en resirkulert look... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #5 Del Skrevet 5. mai 2003 Du bør også undersøke om det papiret du velger passer til printeren din. Kjedelig å bruke mye penger på papir som setter seg fast og i verste fall ødelegger hele maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. mai 2003 #6 Del Skrevet 5. mai 2003 Mye fint papir på www.hippo.no - som i tillegg er miljøvennlige (og de ødelegger ikke printere/kopimaskiner lenger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 5. mai 2003 #7 Del Skrevet 5. mai 2003 Papiret til invitasjonene kjøpte vi på Binders. De hadde én pakke med bryllupsmotiv på restetilbud. I den fulgte det med 25 A4-ark, 50 A5-ark med brett (ment som takkekort), 50 A5-ark, 100 A6-ark og en hel drøss med diverse (hvite) konvolutter. Tykke nok til å være fine, tynne nok til å gå i printeren, perforert nok til å deles meget enkelt, men lite nok til at de tåler behandling og printing. A4 ble brukt til middagsinvitasjoner, A5 m/brett til kaffeinvitasjoner, A5-ark som forside på middagsprogrammet, A6 som kort til finndinbordkavalerleken. Papiret til kirkeprogrammet blir helt vanlig hvitt papir A4 brettet på langs (=høye og smale). Papiret til middagsprogrammet er kjøpt på den bittelille bokhandleren her på Kolbotn (200 ark). Verken Panduro eller den kjempebokhandleren på Sandvika Storsenter hadde den rosafargen vi ville ha (rosa, ikke ROSA og ikke fersken). A5-arkene blir kuttet litt mindre og danne en pålimt forside. Dersom det blir pent, har vi gjennomsiktige ark (40 ark) helt ytterst (kjøpt i dag, ikke testet). Prisen blir følgende: Binderspakke: 300kr Rosa ark: 200kr Gjennomsiktige ark: 250kr Hvite ark står min kjæres jobb for - de står også for printen (fargelaser og duplex), selv om masse blekk er brukt opp her hjemme til testprinting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå