lille blå Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg trenger råd fra erfarne vindrikkere! Jeg har lest at det skal finnes produsenter som lager spesielle vinglass beregnet på de forskjellige vintypene, og at disse skal fremheve vinen bedre en "normale" vinglass. Jeg kan ikke fordra vin og kan derfor ikke finne ut om dette stemmer, men mannen min er glad i vin og han har sin favoritt vin. Nå vurderer jeg altså å kjøpe slike glass til han i bursdagsgave, men det er jo litt dumt dersom dette viser seg å være en myte og vinen smaker akkurat det samme i de vinglassene vi har fra før.... er det noen her inne som kan noe om dette, og som kan fortelle meg om det er verdt det????
Pasha Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 vin smaker ulikt i ulike glass. prøv å hell oppi den samme vinen i et smalt glass og i et bred glass og du vil merke forskjell (selv om du ikke liker vin)
onyx Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 (endret) Ta en titt på glass fra Riedel eller Spiegelau. De har fine glass laget for å drikke vin av. De har også endel tilleggsutstyr, som for eksempel karaffler. Jeg har sett disse merkene i vanlige glasstøybutikker + spesialbutiker i Norge, så de er ikke vansklige å få tak i. Endret 22. februar 2008 av onyx
Petroline Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg holder en knapp på Riedel. Det er helt fantastisk hvor forskjellig en og samme vin kan smake i to forskjellige glass.... Gå i en kjøkkenutstyrsbutikk der noen har greie på det. Mye god hjelp å få.
lille blå Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2008 det var reidel jeg hadde tenkt på for de har jeg hørt om, lurte vel egentlig bare på om det man sier stemmer eller om det var et markedsføringstriks... men da tror jeg det blir vinglass til mannen.... han elsker shiraz viner så jeg får se hva jeg finner.... tusen takk for svar;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå