Gå til innhold

Får to kattepuser i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får to 12 mnd gamle jente katter i dag.. Er det noe jeg må gjøre/huske på?

Aldri hatt ansvaret for et levende vesen før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har ordnet alt praktisk som kasse, sand, mat etc? Og at det kan gå tid før kattene blir trygg på deg og sitt nye hjem? Gå inn på www.dooa.no sin faktalink der det står mye bra for ferske katteeiere.

Til slutt vil jeg be deg vaksinere, øremerke og sterilisere kattene dine så snart som mulig, hvis det ikke er gjort fra før.

Skrevet

Sand, kasse og mat er på vei.. men hvordan gjør jeg det med at de kan gå ute? Kan jeg slippe de ut med en gang? Må jeg være med de? Vi bor landlig til, lite hus og mye skog omkring oss..

Skrevet

Ha dem inne noen uker til de har blitt skikkelig trygge og husvarme. Etterhvert kan du begynne og åpne døren og følge litt med dem i begynnelsen. Nå er de såpass gamle at faren for at de skal gå seg bort er minimal så lenge du gir dem noen uker før du slipper dem ut. Lykke til. :)

Skrevet

Huff da.. har nok skaffet meg dem litt før jeg var klar til det..

Har jo ikke fri til uken jeg.. har noen dager fri.. men kan vel ikke være alene hjemme?

Skrevet

De overlever helt fint å være alene hjemme. Kjenner de hverandre fra før?

Skrevet

HAr fått de nå.. driver å blir kjent i huset.. ja de er søstre!

Gjest Spadamen
Skrevet
Sand, kasse og mat er på vei.. men hvordan gjør jeg det med at de kan gå ute? Kan jeg slippe de ut med en gang? Må jeg være med de? Vi bor landlig til, lite hus og mye skog omkring oss..

Kattar utviklar retningssans når dei er rundt 8 månadar. Det er derfor anbefalt å ikkje slippe dei ut åleine før den tid. Fordi dei kan gå seg vill. Det er lurt å kastrere kattane før du slepp dei ut. Dei fleste dyrlegar kastrerar ikkje kattane før dei er 6mnd.

Skrevet

Spadamen, de er 12 mnd :)

Gjest Spadamen
Skrevet

Åja, eg såg talet 12 og rekna med det var veker det var snakk om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...