Gå til innhold

lage egen pizza med biffkjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle lage pizza imorgen. vi får nemlig besøk.. vi spiste en meget god pizza på dollydimples her, med marinert biffkjøtt.

er ikke så mye hjelp å få fra ingrediensene på deres side, men står jalapenos, løk, marinert biffkjøtt og salsa. mon tro om de har brukt salsa istedenfor tomatpure i bunn???

marinert biffkjøtt noen som kan anbefale noe? kan man benytte seg av vanlig strimlet svinefilet og marinere det?

noen gode marinader å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at de iallefall ikke bruker tomatpuré. De har en saus basert på tomater med krydder i osv..

Skrevet

Og strimlet svinefilet blir aldri biffkjøtt, selv om det kan være godt det også :) Du kan kjøpe strimlet storfekjøtt eller et helt biffstykke som du skjærer opp selv (se på prisen hva som lønner seg) og marinere dette.

Jeg pleier å lage tomatsaus til pizza, av hermetiske hakkede tomater og krydder som chili, hvitløk, (løk), timian, oregano, basilikum (taes i mot slutten, ellers fordamper smaken), allehånde (hvis det er storfekjøtt på) etc. Tomatsausen kan koke 20-30 minutter delvis uten lokk før du smører den på. Jeg pleier også av og til å ha oppi tomatpure eller litt ketsjup, som gjør sausen litt søtere og mildere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...